Slijmprop

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Happymichelle, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happymichelle

12 aug 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedendag,

Even een vraag: 37 weken zwanger en slijmprop verloren.
    Wat raden jullie aan mbt zwangerschapzwemmen?
    Ik lees verschillende berichten over wel of niet doen!

Zoals hieronder:

De slijmprop

Als je 37 weken zwanger bent, kan het zijn dat je rond deze tijd je slijmprop verliest. Dit is geen voorteken voor de bevalling maar wel een signaal dat je tegen het einde van de zwangerschap loopt. Sommige vrouwen verliezen hun slijmprop en moeten nog weken wachten en andere vrouwen verliezen hun slijmprop pas tijdens de bevalling. Een slijmprop sluit tijdens je zwangerschap de baarmoedermond af en is ongeveer twee centimeter groot en ziet er uit als een sliert/prop doorzichtig slijm. Een slijmprop houdt de baarmoeder dicht voor invloeden van buitenaf. Als je je slijmprop hebt verloren dan ben je dus wat vatbaarder voor infecties en is het dus verstandig om niet meer te gaan zwemmen en niet meer in bad te gaan.

Graag hoor ik van jullie.

Gr Michelle

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond Michelle,

je hebt gelijk dat het op verschillende sites beschreven staat, alleen op sites van verloskundigenpraktijken en van ziekenhuizen staat het van het zwemmen en in bad gaan niet vermeld. Ik zelf ben van mening dat het geen kwaad kan als je de slijmprop hebt verloren. Zolang de vliezen niet gebroken zijn, hoef je niet bang te zijn voor infectiegevaar. Het kindje wordt dan nog goed beschermd. Als je vliezen gebroken zijn mag je niet meer zwemmen, in bad gaan of voor vrijen. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina