als het natuurlijk niet lukt.. wat dan

Discussion in 'Zwanger worden' started by MeFlower, Nov 8, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

Ik ben me aan het afvragen, als stellen via de natuurlijke weg niet zwanger worden. Wat is dan de eerste stap erna? Gesprek huisarts neem ik aan, maar wat wordt er dan gedaan of gegeven of getest om een paar verder te helpen?

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Zaadonderzoek, bloedtesten, cyclusanalyse...
    Ze gaan dan eerst kijken of ze het probleem kunnen achterhalen en daarna krijgen jullie evt behandeling om jullie verder te helpen of je moet het nog een half jaar tot een jaar zelf proberen.

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Zoals hierboven al gezegd wordt. Je man krijgt dan een zaadanalyse. Bij de vrouw wordt er bloed afgenomen en gekeken of je niet bijvoorbeeld chlamydia hebt gehad. Verder gaan ze kijken hoe je cyclus verloopt, en met name of er wel een eisprong plaatsvind en of de LF lang genoeg is. Dus eigenlijk het hele hormonale spel wordt bekeken. Vinden ze geen reden waarom het niet zou lukken, dan wordt je naar huis gestuurd om het voor een x-aantal maanden te proberen.

4. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

nou dat laatste mag ik gezien leeftijd niet hopen. dan kan ik het beter opgeven....

eisprong heb ik. dat ik zwanger kan worden weet ik ook. maar dat het mis kan gaan weet ik ook. Dat ik een meer dan keurige en regelmatige cyclus heb is ook al bekend :cool:
    Maar eerdat ik zwanger ben, duurt heel lang. inmiddels 38 en nog steeds geen ukkie...
    met mijn ex een aantal MK's gehad, en nu met mijn nieuwe partner recent een ma. Was wel bij poging 2 raak, maar dat was een serieuze poging dmv ovu testen.. de maanden ervoor hebben we het zonder tests gedaan en bleef het ook uit ondanks dat ik mijn eisprong heel goed voel ( kan echt 2 dagen amper lopen dan).. dus inmiddels wel lost.

5. Moess

Moess Niet meer actief

Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je een miskraam hebt gehad? Super rot, maar artsen denken wel zo: als je een miskraam hebt gehad, kun je wel zwanger worden..
    Het vervolgtraject (zaadonderzoek, cyclusanalyse etc.) Duurt lang. Het is vooral veel wachten.

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,572
    1,868
    113
    Female
    De ha wilde mijn templijsten zien, die zagen er prima uit. Doorgestuurd naar de gyn. Die begon met een zaadonderzoek bij mijn vriend (2x). Bij mij werd er bloed afgenomen en ondertussen werd mijn eisprong gevolgd via echo's. (Temperaturen en ovulatietesten hoefden niet meer, maar heb ik wel gedaan.)

Bij alle onderzoeken zag alles er prima uit! Het eerste wat nog op korte termijn kon was een HSG. Moest dus bellen zodra ik ongesteld geworden was en ik werd ingepland voor een HSG rond dag 8. Daar was niks raars te zien. We moesten die ronde zelf proberen en door de temp en ovulatietesten zag ik dat mijn eisprong een week later was dan normaal. Die ronde ben ik zwanger geworden van de oudste! Anders zouden we met medicijnen gaan beginnen.

Share This Page