vervolg

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bebe8, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebe8

Bebe8 Lid

15 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar weken geleden had ik een berichtje geplaatst met daarin foto's van de testen die ik toen had gedaan.
    Mijn vraag was toen of het positieve testen waren..
    Inmiddels heb ik in 1 maand behoorlijk wat dokter en ziekenhuis bezoekjes achter de rug.
    Het begon ongeveer een maandje geleden. Mijn menstruatie duurde zo'n 2 dagen. Ik ben gewoonlijk aan de anticonceptiepil, maar omdat mijn menstruatie zo kort was heb ik voor de zekerheid een test gedaan om het uit te sluiten. In die periode (stopweek met de pil, menstruatie van 2 dagen en daarna de dagen voordat ik weer met de pil zou beginnen) heb ik gemeenschap gehad zonder voorbehoedsmiddelen, daarna heb ik getest.
    Ik had een zwangerschapstest gedaan met een licht roze zichtbare streep. Naar mijn idee stonden er 2 streepjes in het uitslag venster, maar oké. Ik ben na die test niet meer begonnen met mijn nieuwe strip omdat ik eerst zeker wou weten of ik zwanger zou zijn ja of nee.
    Ik heb na die test nog een paar testen gedaan in een paar weken tijd.. Alleen leek het net of de eerst licht zichtbare lijn steeds lichter werd.
    Volgens de dokters assistent kan het zijn dat er toch iets mis is gegaan met een beginnende zwangerschap. Inmiddels heb ik 2 bloedtesten en 1 plas test bij de huisarts gedaan. Deze waren negatief. En al boven al had de huisarts me doorverwezen naar de gynaecoloog voor een echo. De gynaecoloog zelf zei dat bij een eventuele zwangerschap van rond de 3 weken nog niks zichtbaar kan zijn op een echo.
    Momenteel ben ik 2 dagen over tijd. Vanmorgen voor de zekerheid een testje gedaan omdat het toch nu wel een duidelijk resultaat zou moeten geven, dacht ik. Een vage lichte dunne lijn in het test venster... Wat wel belangrijk is om nog erbij te zeggen is dat ik de afgelopen maand nog meerdere keren zonder voorbehoedsmiddel gemeenschap heb gehad. Ik hoor van verschillende mensen verschillende verhalen. De een zegt dat het uitblijven van de menstruatie ook door het 'ontpillen' kan komen, op internet lees ik over dat een bloedtest nog geen zekerheid kan geven in een vroeg stadium. In de bijsluiter van 1 van de testen staat weer, een lijn is een positieve test, hoe licht de lijn ook is. Ik kom er in ieder geval niet uit. Hebben jullie ervaring met soort gelijke situaties?

Sorry voor het lange verhaal, maar het lucht op om te delen..

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Een bloedtest is wel degelijk betrouwbaar. Dan kunnen ze namelijk je waardes bepalen. Sommige vrouwen reageren niet op een zw test maar wel een bloedtest.
    Welk merk gebruik je als ik vragen mag? Sommige geven namelijk altijd een licht streepje, zelfs met water.
    Menstruatie wat uitblijft kan altijd meerdere redenen hebben.
    Enige hoe je het uit kan sluiten is een zw test of een bloedtest.

3. Bebe8

Bebe8 Lid

15 aug 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval bedankt voor de reactie.

Ik heb predictor gebruikt.
    Vandaag heb ik licht roze en bruin bloed verlies door mekaar gehad. Soms gepaard met afscheiding (sorry voor de details).
    Het lijkt heviger te worden maar de kleur blijft hetzelfde.
    Kan iemand mij vertellen wat dit betekend? Of is mijn menstruatie gewoon op komst? Morgen weet ik vast meer.. Best spannend eigenlijk. Het zou wel een teleurstelling zijn als mijn menstruatie toch door zet.

Deel Deze Pagina