Iemand dit jaar al op camping ideal aan het meer van annecy geweest? Wij gaan over enkele weken Ik ben dus wel op zoek naar leuke tips om in de omgeving te doen Leuke dag tripjes, restaurantjes ed We nemen de sup mee, is het makkelijk en dichtbij parkeren bij het meer? We zitten er dacht ik 2 km vanaf dus net te ver om te lopen
Jaren geleden in die buurt geweest ieys verder van het meer af. Het stadje zelf is heel leuk om doorheen te wandelen (ook heel toeristisch, maar waar niet ) Wij hebben toen een paar kastelen bezocht in de omgeving. Weet niet meer precies welke. En als je een wat verdere dagtocht wil. We zijn toen ook een dag naar Chamonix geweest. Met het treintje baar de gletsjer. Dat was echt het hoogtepunt (letterlijk ) van de vakantie destijds. Zoon was toen 3. Nr 2 nog niet in zicht.
Wij zijn er nu in de buurt. Supermooie omgeving. Parkeren bij het meer is best prima te doen als je voor de middag komt. Bij het meer is veel te doen qua eten, varen, watersporten en Annecy zelf is ook een leuke stad om door te struinen. Wij zijn vandaag naar Col du Semnoz geweest en dinsdag naar Chamonix (wel wat verder rijden), beiden ook prachtig om te wandelen/met de lift omhoog te gaan.
Wij wandelden met onze kids (toen 7 en 9) vanaf l’ideal naar het meer. Was prima te doen en die van mij zijn echt geen wandelaars.