inplantaat ..waar kan het goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door Iris, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hi,

ik moet een inplantaat laten zetten, omdat er door de zwangerschap een kies gesneuveld is, maar die dingen kosten goudgeld en er wordt niks aan vergoedt.
    Ik vind dat ronduit belachelijk!!
    Een brug wordt wel vergoed, maar dat kost me nog 2 tanden en dat ga ik dus niet doen.

Is er ergens een studentengebeuren of zoiets waar ze minder kosten?

wie heeft een tip?

ben erg benieuwd :)

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik heb 1,5 jaar geleden een implantaat laten zetten.
    Bij mij was ook een kies gesneuveld en ik wilde niet op mijn 27e al met een gat in mijn mond rondlopen. Durfde helemaal niet meer breeduit te lachen...
    Ik wist dat het geld ging kosten, maar ik had op dat moment alles ervoor over. Een brug was ook een optie, maar daarvoor had ik 2 gezonde kiezen op moeten offeren. Dat zag ik ook niet zitten.
    Uiteindelijk heeft de kaakchirurg het implantaat geplaatst (bovenkaak) en na een week of 6 kon de tandarts de kroon erop plaatsen. Ik ben er helemaal gelukkig mee!!

Ik geloof dat het alles bij elkaar 2000 euro gekost heeft. Ik had speciaal daarvoor een een uitgebreide tandartsverzekering bij Menzis afgesloten (bij Menzis is er geen wachttijd). Ik geloof dat het implantaat zelf voor het grootste gedeelte vergoed wordt. Techniekkosten betaalde ik wel zelf. Ook voor de kroon werd een aardig bedrag vergoed. Tot slotte kon ik een deel via de belasting nog weer terugkrijgen, maar ik geloof dat die drempel inmiddels is verhoogd...
    Hoeveel ik nu uiteindelijk zelf heb betaald weet ik niet, maar kan ik eventueel wel voor je nazoeken.
    Kijk in ieder geval goed rond wat betreft zorgverzekeringen en stap zonnodig per 1 januari 2011 over. Dat kan je heel veel schelen!

3. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik heb het nog even nagekeken, en Menzis tandverzorgd 3 vergoed nog steeds de implantaten! Alleen techniekkosten en materiaalkosten moet je dan nog zelf betalen.
    Als je kiest voor tandverzorgd 4, krijg je 80% vergoed van het totale bedrag, tot een maximum van 1500 euro.
    Als je de kroon dan in een nieuw kalenderjaar laat plaatsen krijg je uiteindelijk nog meer vergoed, hihi.

4. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Oke ...super tip!!!

Ik ga naar Menzis het nieuwe jaar.

wat betaal jij per maand voor deze zorgverzekering?

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    #5 Migga, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
    Ik geloof dat die tandartsverzekering 23 euro per maand was, maar dat zal inmiddels wel weer verhoogd zijn. Ik ben inmiddels alweer overgestapt naar een andere verzekering. Als je gewoon de basisverzekering neemt en daarnaast een uitgebreide tandartsverzekering (3 of 4), dan betaal je iets van 125 euro in de maand. Maar daarvoor krijg je dus wel veel vergoed.
    Je moet de tandarts en de kaakchirurg vragen om een begroting te maken van de kosten. Vervolgens reken je uit hoeveel je dan vergoed krijgt bij tandartsverzekering 3 en 4 (ook uitgaande van de extra premie die je per maand betaalt).
    Krijg je het implantaat in de bovenkaak? Zo ja, dan heb je kans dat ze ook eerst nog een botopbouw moeten maken. Vaak is de de bovenkaak te smal om er een implantaat in te zetten en dan ben je helaas wat verder van huis (ook qua kosten). Ik had het geluk dat ik geen botopbouw nodig had. Bij mij kon het implantaat er zo in.

Je leest het: ik heb me er destijds flink in verdiept, haha!

Wil je dat ik nog even nakijk wat ik uiteindelijk zelf heb moeten betalen?

6. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik heb je een PB gestuurd!

Deel Deze Pagina