Hoi meiden, misschien dat jullie nog DE tip voor mij hebben voordat ik hiermee naar de huisarts ga. Ik wordt echt al hele lange tijd gek van verschrikkelijk veel roos in mn haar. Mn hoofdhuid jeukt ook verschrikkelijk en heb al diverse dingen geprobeerd. Eerst shampoo voor zeer droge hoofdhuid - geen verschil. Rooscure- klein beetje verschil na een maand ong. lijk ik er resistent voor te worden Resdan - helpt totaal niet Div. anti roos shampoos van diverse merken- helpen allemaal niets of maar een klein beetje. Is er misschien een simpel huis-tuin en keukenmiddeltje waar ik niet aan heb gedacht. Als ik 1 dag mn haar niet heb gewassen dan jeukt het als de hel en moet ik het wel wassen zodat de jeuk verdwijnt maar telkens die hele agressieve anti roos middelen lijken mij ook niet goed voor je hoofdhuid dus misschien dat 1 van jullie voor mij de ultieme tip heeft en anders zit er niks anders op en naar de huisarts te gaan want heb inmiddels al een hoop geprobeerd.
Hoi Femsiejj, ik heb ook last van roos vooral swinters met de kachel aan. Anti roos shampoos maken het bij mij juist erger. Ik raad je sowieso aan gewoon een lekkere shampoo te kopen die bij je haar past. Ik probeer altijd zo min mogelijk shampoo op mijn hoofdhuid te smeren en het heel goed met me vingers met lopend water te maseren en schoonmaken. Daarna als ik mijn haar heb gewassen en beetje afgedroogt smeer ik er baby haar lotion op direct op de huid. En zodra het droog is nog een beetje op de meest roos gevoelige plekjes. Het is het enige ritueel wat werkt bij mij. Tegen verschrikkelijke jeuk die ik soms ook heb kan je Actigener gebruiken die verkopen ze bij de tuinen een spray is het in een doosje. Echt heel goed spull, was rond de 9euro volgensmij. Liefs
er is iets van berkenshampoo ofzo??? shit kan iet op de naam komen. tis een doorzichtig flesje met een beetje een gele bruine vloeistof erin. hij ruikt heel erg fris naar dennegeur. te koop bij de drogist. soort olieachtig iets
Mijn man had dit ook altijd heel erg en ook hoofdeczeem.. Maar wat de kapper zei is absoluut geen anti roos shampoo, daar wordt het schijnbaar alleen maar erger van. Zou je toch niet verwachten, maar goed.. Toen ben ik naar de Tuinen gegaan (natuurwinkel) en daar heb ik een shampoo gekocht. ZARQA Sensitive Shampoo Every Day en hij heeft daar ook nog een andere gel gekocht. Hij is er helemaal vanaf, zelfs zijn eczeem is weg. Miss wel allergie voor shampoo en dat soort dingen. Want hij had altijd zijn hoofdhuid kapot en heel veel roos. En bij de huisarts kreeg hij Elecon lotion, en dat is ook niet echt wat, want daar zit cortison in (maakt je huid dunner) en het maakt je haar gigantisch vet. Miss dat het helpt die shampoo
Ik zou toch maar even naar de huisarts gaan. Misschien is het geen roos, maar een schimmelinfectie of zo. Dat verklaart ook waarom de anti-roos shampoos niet werken. Heb het zelf ook gehad. Kreeg/krijg het van bepaalde stylingproducten (met alcohol) en shampoos en stress! Van de huisarts een spulletje gekregen (ketocozanol o.i.d) en dat helpt goed. Als het weer de kop op steekt gebruik ik het weer even en na een paar dagen ben ik er weer vanaf. Succes!
Ik had het ook heel erg. Ook in mijn wenkbrauwen en haargrens. Vreselijke jeuk daarbij. Ik ben toen naar de huisarts gegaan en hij benoemde het als veteczeem. Ik heb een shampoo van hem gekregen in combi met een zalf en een hormoonzalf. De hormoonzalf heb ik niet gebruikt maar de shampoo en de andere zalf wel en dat helpt erg goed. Beetje nadelig is dat je haar er heel erg van uitdroogt maar dat is op te lossen door een goed haarmasker te gebruiken. succes meis!
vraag aan je ha of koop via internet DENOREX shampoo, kreeg ik ook van de huisarts toen ik er last van had, het stinkt behoorlijk maar helpt geweldig. Idd geen antiroosshampoo gebruiken, is het slechtste wat je kan doen. Succes!
Ik weet dat het misschien heel moeilijk is, maar eigenlijk is het ook beter om je haar NIET dagelijks te wassen. Daar wordt je huid alleen maar droger van, waardoor je dus ook weer meer schilfers krijgt en meer jeuk. Bij De Tuinen verkopen ze shampoo's van natuurlijke mineralen ZONDER parfum. 1 daarvan is een shampoo op basis van mineralen uit de Dode Zee. Deze is geschikt voor geirriteerde huid en jeuk. Ik denk dat je deze shampoo eens zou moeten proberen. Shampoo's met parfum, conditioner enz enz kun je beter weglaten. Dat irriteert de huid alleen maar meer. En als je bijv. conditioner gebruikt, smeer het dan echt alleen in de punten van je haar en niet op je hoofdhuid!
hier een oma weet raad tipje: was je haar met azijn en het is zo weg. ik had een tijdje ook last van haarroos, dan wel niet zo erg maar ja het is niet fijn en ik had mn haren toen 2 keer in een week met azijn gewassen en weg was de roos. ook nooit meer terug gekomen. en idd je haren niet te vaak wassen want dat droogt jje hoofdhuid uit waardoor her nog erger wordt. dus gewoon eens keukenazijn proberen i.p.v shampoo succes en hoop dat je er snel van af bent
klinkt mij als dat je beter eerst naar de huisarts gaan kan, want mischien is het iets anders? voor je weet ik hoeveel geld uitgeeft aan middeltjes en shampoos en lotions en soms heeft het ook tijd nodig voor iets helpt maar zou eerst huisarts dus doen