Kan Daniq ook als jongensnaam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door marcella, 24 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marcella

marcella Lid

26 okt 2008
    35
    0
    0
    roden
    Even een vraagje aan jullie.
    Wij hadden de naam Dani gekozen voor onze toekomstige kleine, maar nu bedacht ik opeens dat mijn broertje een naam heeft die er erg veel op lijkt.
    Nu dacht ik :'Daniq vind ik ook wel leuk'. Klinkt wer even net iets anders..Maar vinden jullie dat dit kan voor een jongen??

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind 't echt een meisjesnaam (ik ken de naam overigens alleen geschreven als Danique/Daniek, maar ik neem aan dat de uitspraak 'tzelfde is?)

Ik ken overigens wel een jongetje die Dannick heet, lijkt er ook wel wat op...

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Danique is echt een meisjesnaam.
    Janique is wel is wel een jongensnaam.
    Maar je wil denk ik Dani in de naam houden?
    Hoe heet je broer dan als ik vragen mag?

4. marcella

marcella Lid

26 okt 2008
    35
    0
    0
    roden
    Mijn broer heet Denny

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik vind het in alle gevallen geen mooie naam maar het kan als jongens naam. Je hoort 'm in Frankrijk wel

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Misschien dan Daniel nemen, en als roepnaam Dani maar dan de A als A uitspreken en niet als E?

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Ook ik ken de naam als Danique, voor een jongen :)

8. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik zou gewoon voor Dani gaan, als je dat de mooiste naam vindt. Ik vind het wel kunnen, ook al heet je broer Denny.

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ik vind Dani en Denny echt heel verschillend. Anders even checken bij je broer: misschien vindt hij het wel heel leuk dat zijn neefje zo heet!

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik vind Dani 10 keer leuker al Daniq....en ik vind het ook geen probleem met de naam van zijn oom. Dus ik stem voor DANI! (leuke naam trouwens)

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik vind Danic kunnen voor een jongen, maar dan zou ik persoonlijk deze schijfwijze aanhouden.
    En Dani kan wat mij betreft ook, ook als je broer Denny heet!

12. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik vind Dani en Denny helemaal niet op elkaar lijken. Daniq trouwens niet mooi voor een jongen.

13. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik vindt Dani eigelijk helemaal niet zo op Denny lijken, Ik zal gewoon de naam Dani pakken als ik jou was.

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik zou ook gewoon voor Dani gaan als je dat de mooiste naam vind. Waarschijnlijk vind je broer het alleen maar leuk!

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik persoonlijk vind Daniq geen jongens- maar een meisjesnaam. Janiq vind ik dan weer wel een jongensnaam. Maar als jullie t wel prachtig vinden voor een jongen gewoon doen hoor. En ik ben t wel met de andere meiden eens dat ik Dani en Denny niet echt op elkaar vind lijken en ik denk dat je broer t helemaal niet erg zou vinden.

Deel Deze Pagina