Help, productie fulltime kolven ineens veel minder dan helft

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door missle, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Wie weet raad?

Ik kolf sinds de geboorte van mijn zoontje al fulltime omdat hij in het ziekenhuis lag en niet zelf kon drinken. Daarna was hij zo gewend aan een flessenspeen dat hij de borst alleen maar frustrerend vond. We hebben toen na een bezoek van een lactatiedeskundige besloten fulltime te kolven voor de rust voor mijn zoontje en mij.

Ik kolfde altijd met 6x op een dag ruim voldoende en tot eergisteren kolfde ik zelfs genoeg om ook af en toe wat in te vriezen. Gisteren liep mijn productie ineens terug naar minder dan de helft en heb ik de hele dag om de 2 uur gekolfd en 1x een cluster sessie gedaan. (10 min kolven - 10 minuten rust enz een uur lang) Ook de nacht heb ik een keer gekolfd (wat ik eerst niet deed) en ook vandaag om de 2 uur en met een zelfde cluster sessie. Ik kolf dubbelzijdig elektrisch. Toeschietreflex is het probleem niet.

Gisteren avond en vannacht had ik koorts met veel zweten en spierpijn en futloos zijn, wat nu weer over is gelukkig. Maar ondanks al het extra kolven is de productie van nu net nog maar 45cc, ipv ruim boven de 100cc wat het was. Het neemt nog steeds af per keer.

Hoe lang duurt het voor alle extra inspanningen effect hebben en heeft iemand nog tips hoe ik de productie weer op peil krijg?

Ik ben heel nuchter over poedermelk geven als het niet meer lukt, maar ik wil wel alles geprobeerd hebben! Dus tips zijn welkom...

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik kolf ook fulltime en had 1,5 week geleden ook een productiedip. Ik ben elke nacht gaan kolven en inderdaad ook clusterkolven. Dat hielp bij mij goed en nu is mijn productie weer redelijk goed.

Succes!

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Veel drinken, veel rust, iedere 3 uur minimaal kolven en ook s nachts.
    Je kunt ook borstcompressie toepassen.
    Verder zijn er ook bepaalde thee soorten dat productieverhogend werken en kruiden als fenegriek.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou toch echt snachts ook kolven , vooral omdat je kindje nog maar 3 weken is.

Ik heb de eerste 5 weken moeten kolven, omdat dochter in het ziekenhuis lag.
    Ik kolfde toen 8 keer per dag. In het ziekenhuis werd er gezegd dat dit echt wel nodig is, om de productie goed op gang te brengen.

Overdag kolfde ik zelfs vaak om de 2 uur, in de nacht zat er dan soms 4u tussen.

Je kunt nu een paar dagen om de 2u kolven, ook clusterkolven in de avond, en in de nacht ook een keer kolven.
    Het kan wel 2-3 dagen duren voor je productie terug op peil is...

Deel Deze Pagina