Vandaag heb ik een brief ontvangen van de UWV dat mijn zwangerschapsverlof 6 weken van te voren zal ingaan. Ik heb duidelijk aangegeven bij mijn werkgever dat ik 4 weken van te voren de zwangerschapsverlof in wil laten gaan. Aangezien ik eerder met de vakbond bezig ben geweest tegen mijn werkgever en geen goede band met hem heb denk ik dat hij dit express doet. Ook heeft hij pas op 25 april 2013 mij aangemeld bij de uwv terwijl ik op 12 juni moet bevallen. Hij wist al vanaf december 2012 dat ik zwanger ben. Wat kan ik hieraan doen!! Help want ik begin enorm te stressen.
Ik weet het niet, sorry. Masr je stelt je vraag even a enen 's nachts. Ik denk niet dat er nu veel dames actief zijn. Misschien een beetje geduld tot morgen vroeg. Ik snap dat het lastig is in de situatie waarin je zit!
Inderdaad bellen naar UWV. Kan ook zijn dat zij een fout maken bij de startdatum van WAZO. Lijkt me niet heel waarschijnlijk aangezien echt om een ingangsdatum wordt gevraagd bij de aanvraag, maar je weet maar nooit. Blijkt het verkeerd te zijn aangevraagd even overleggen op welke wijze dit kan worden opgelost. Moet wel lukken lijkt mij. Je bent nu nog aan het werk neem ik aan? Als je (gedeeltelijk) bent ziek gemeld, dan gaat je WAZO vanzelf 6 weken van te voren in. Succes ermee!
Hier is ie pas de 16 april aangevraagd en ben 30 mei uitgerekend. Dus dat is niet zo gek. Wel raar van die weken. Zou gewoon eens bellen met t uwv.
ik ben op dit moment ziek met n longonsteking.mijn kuur is op 1 mei klaar en was dus dan ook van plan mij beter te melden. is dit de reden dat mijm zwangerschapsverlof eerder is ingegaan? kan ik hier nog wat aan wijzigen ps heb mij op 1 april ziek gemeld.
Een maand ziek met longontsteking is best lang en ik ben bang reden om dus met 34 weken met verlof te moeten. Ik begrijp dat je na 1 mei weer wilt gaan werken? Maar dan ben je de 34 weken al voorbij?! Ondanks dat de longontsteking niet zo zeer zwangerschapsgerelateerd is (het langere herstel wellicht wel), denk ik wel dat je hierdoor eerder met verlof moet. Ook wel prettig toch, kun je écht even goed herstellen voor je gaat bevallen. Heeft het UWV jou niet gebeld in de afgelopen weken omdat je ziek was???
ik was 2 weken ziek met griep en toen moest ik plots naar ehbo en daar bleek dat ik n longonsteking had. ik moest geljjk aan prednison wat normaal niet eens mag voor n zwangere vrouw. nee uwv heeft mij niet gebeld want t is niet zwangerschapsgerelateeerd. ps alsmn zwangerschapsverlof nu 2 mei zal ingaan dan mag de werkgever mij toch niet stalken omdat ik ziek heb gemeld ervoor.
Lijkt me überhaupt niet de bedoeling dat een werkgever jou stalkt... Maar dat terzijde. Morgen even bellen naar je werk en UWV. Dan weet je waar je aan toe bent. Misschien kun je dus wel gewoon afspreken dat je tot 36 weken werkt. Maar vraag me af of je dat moet willen na zo'n heftige longontsteking????
dat klopt wel, bij ziekte gaat je verlof eerder in. ik was (gedeeltelijk) ziekgemeld vanwege een hoge bloeddruk, daarom ging mijn verlof ook 6 weken van te voren in.
helaas doet mijn werkgever dat wel. mijn constant bellen, dit noem ik ook stalken. ik ga inderdaas morgen bellen. ik denk niet dat ik ga werken meer. beter rusten. maar ik ddacht dat mn werkgever dit expres had gedaan.
Uwv neemt normaal zowiezo contact op om te horen wat er aan de hand is. Dus niet alleen als het zwangerschaps gerelateerd is. Hier nu 2 weken gedeeltelijk ziek gemeld en kreeg van de week een brief of ik ze wilde bellen om te vertellen wat de klachten waren en of dit zwangerschapsgerelateerd was of niet. Gewoon uwv even bellen. En offtopic: als zwangere mag je prednison.
Dan komt het doordat je nu ziek bent het eerder ingaat, als je met 34 wk namelijk of gedeeltelijk of geheel ziek bent gaat t verlof inderdaad 6 week van te voren in. Weet niet of je dit nog kan wijzigen... Misschien morgen uwv even bellen?
Mijn leidinggevende heeft mij in mijn verlof ook een paar keer gebeld, gewoon interesse hoe het gaat, ik zag het niet als stalken. Als je ziek bent móet je leidinggevende trouwens regelmatig contact met jou houden (wet poortwachter), dus dit is eerder een verplichting dan stalken. Al kan ik mij voorstellen dat dit zo voelt. Maar als je een maand ziek bent, is het niet de bedoeling dat een werkgever dan ook maar een maand geen contact met jou heeft. Een werkgever heeft ook verplichtingen naar werknemers toe (contact onderhouden). Tijdens verlof is dit anders, maar maanden niks horen en geen belangstelling tonen voelt ook niet leuk toch?
Nou? Je stelt een vraag na 1 uur 's nachts en verwacht met 10 min. een reactie? Ongeduldig much...? Verder kan ik me vinden in de reactie van Mausi en denk ik dat je inderdaad vanwege je ziekte automatisch 6 weken van te voren met verlof gaat. Ik zou morgenochtend even contact opnemen met het UWV hierover.
Ik denk niet dat het nog te wijzigen is. Het is namelijk zo, dat als je in de 6 tot 4 weken voor de bevalling ziek word, ongeacht of dat zwangerschapsgerelateerd is of niet, dat dan je verlof automatisch ingaat. Als ik TS was, zou ik het voor nu lekker laten gaan en me voorlopig even niet druk over mijn werk. Zorg dat je zover mogelijk hersteld bent van je longontsteking, je moet straks nog bevallen! Daar kun je je energie beter voor bewaren..