inrichten commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mir81, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik heb drie grote lades. In de bovenste liggen de kleertjes, spuugdoekjes en hydrofielen. In de middelste lade liggen dekentjes, badcapes, kruikzakken, beddegoedjes, verschoonkussenhoezen en luiers. In de onderste lade ligt een hoop "rommel", nog meer luiers, voedingskussenhoezen, kruiken, spulletjes die ik bijna nooit nodig heb.

Boven de commode heb ik een plank, daarop staat een mandje met luiertjes, een mandje met "medische" spulletjes zoals een thermometer, zetpilletjes, een flesje alcohol, dat soort dingen. Dan heb ik nog een apart mandje met alle sokjes en beenwarmertjes. Los op de plank staan dingetjes die ik vaak gebruik, zoals handenontsmettingsspul, sudocrem en talkpoeder. :)

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb 2 lades en in de bovenste ligt haar beddengoed, hydrofielen, washandjes, waskussenhoezen, spuugdoekjes en rompers. Eigenlijk alles wat ik even snel moet kunnen pakken en vaak gebruik.
    In de onderste liggen wat losse spullen, kolfspullen, verzorgingsartikelen en draagdoek.

We krijgen nu zoveel spulletjes en vooral kleertjes dat ik volgende week haar commode en kast maar weer eens opnieuw ga inruimen.

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zit hier ook een beetje mee te stoeien, wat zet je nu waar:

Ik heb een commode met 2 lades en 2 deurtjes
    een plank erboven
    en een kast met hang en legdeel
    Had het volgende bedacht -->

Op de plank een knuffeltje en aan het kapstok haakjes wat leuke spulletjes

Op de commode 2 manden, 1 met luiers 1 met billendoekjes
    In de ene lade:
    - Speentjes
    - Sokjes
    - Mutsjes
    In de andere lade:
    - Kam/borstel
    - Billencreme
    - Thermometer
    - Wattenstaafjes
    - Nagelknipper
    In het ene kastdeurtje:
    - Rompers
    - Slabbertjes
    - Slaapzakken
    - Badcapes
    - Badproducten (olie enz.)
    In het andere kastdeurtje:
    - Speelgoed
    - Knuffels

In het legdeel van de kast:
    - Beddegoed (lakens, dekens enz)
    - Hydrofiel doeken
    - Luiervoorraad
    - Billendoekjes voorraad
    - Aankleedkussehoezen

In het hangdeel van de kast:
    - Alle kleding

Of het in de praktijk praktisch blijkt moet nog uitwijzen..

Wil voor in de commodelade van die opbergvakken kopen bij de ikea:

Bijgevoegde bestanden:

• 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      7,2 KB
      Weergaven:
      50
  4. glimworm

glimworm Niet meer actief

bovenste la: luiers, hydrofiele doeken, spuugdoekjes, washandjes en als het past nog wat pakjes billendoekjes

middelste la: rompers en pijama's

onderste la: pakken luiers om bij te vullen.

5. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bovenste lade:

Kleding in huidige maat (maat 50), behalve boxpakjes, vestjes en jasjes die hangen in de kast.

Middelste lade:

Washandjes, hydrofielen, badcapes

Onderste lade:

Beddengoed

In de hangkast hangen alle kleren in mast 56/62, maar daar liggen ook de schoentjes, sokken en slofjes in.

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik kwam ook nog even spieken hier, babykamer is eindelijk klaar.
    Wel lastig hoor om de kast en commode in te richten!
    Ik kom er ook niet helemaal uit.

Ik heb een commode met 4 lades, 2 boven, 2 onder. De lades zijn zo diep dat het nog even kijken is wat handig is. In de linker onder lade heb ik nu de voorraad luiers staan (3 pakken newborn passen makkelijk) en een paar pakjes luierdoekjes (nog geen grote voorraad van). In de rechter onder lade staat nu de luieremmer (zo hoog is de lade dus!), maar weet niet of we die zo laten staan. In de linker boven lade liggen tot nu toe de verzorgingsspulletjes, luiers, luierzakjes. En in de rechter bovenla liggen de badcapes en washandjes en ik denk dat ik er nog wat hydrofielen en kleertjes in leg. Op de commode een bladvergroter met daarop het aankleedkussen zodat de kleine straks recht voor me ligt. Er naast staat een doosje billendoekjes en wat decoratie. Wandplank moeten we nog ophangen.

De kast heeft een plank waar nu de diverse maten rompers, sokjes, wat pakjes, spuugdoekje en slabben op liggen. Daaronder is een hanggedeelte daar hangen nu een aantal pakjes/kleertjes in diverse maten en een slaapzak.
    Op de plank eronder ligt het beddegoed voor de wieg, de kruiken en kruikenzakken, wat normale washandjes en handdoekjes, wat boekjes, omslagdoeken en de babyfoon. De kast heeft ook nog 2 diepe lades en in de linker liggen de boxkleden en in de rechter het beddegoed van het ledikant.

Op zich heb ik heel veel bergruimte maar op de een of andere manier loop ik vast. Ik denk dat wat van die opbergmandjes wel erg handig is, vooral ivm die diepe lades. Is het handig om hydrofielen en kleertjes bij de hand te houden?
    Ik heb ook een flink hanggedeelte maar het lijkt mij niet echt handig om elke keer alles op te hangen? Iemand tips?

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik heb ook van die losse vakjes gekocht van de Ikea. Heel handig in de commode lades. Alles ligt in een apart bakje en komt dus niet door elkaar.

In de 1e la:
    Stapeltje luiers met billendoekjes een bakje verzorgingsspullen (badspul, bodylotion, sudocreme, zinkzalf, manicure set, thermometer etc.) Daarnaast bakje met setjes kleding alvast bij elkaar uitgezocht zodat het gelijk gepakt kan worden, bakje broekjes en mutsjes, bakje maillots en bakje sokken en bakje met alle rompers.

2e la:
    stapel witte hydrofielen en washandjes, mandje fopspenen en flessen (en vit B en K), in een bakje: waskussenhoezen, pyjama. bakje met spuugdoeken, bakje met slabben,

3e la:
    Dekentjes, gekleurde hydrofielen, kruikenzakken, badcapes en omslagdoeken.

Kast:
    bovenste plank: alle inbakerdoeken en slaapzakken, onderlakens en lakens voor zowel wieg als bedje.
    Hanggedeelte: rest van de shirtjes, jurkjes en truitjes. Plank er onder nog wat mandjes (moet nog bedenken wat daar in komt. nu o.a. haarspulletjes en speelgoed en knuffeltjes)
    Plank eronder: nu nog rommelige spullen; speelkleed, boxkleed voedingskussen.
    Plank eronder: voorraad luiers en doekjes en kleertjes in dozen van maten groter.

Ik heb dus toch het hanggedeelte maar gebruikt. Leek mij ook niet handig dus moet nog zien of het bevalt. Ik heb dan al wel wat setjes uitgezocht en neergelegd in bovenste lade van de commode zodat er altijd wat ligt. Ook handig voor mijn man in het begin want bij het zien van al die babyspullen was hij wel erg bang dat hij niet alles kon vinden!

8. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

Aan mij heb je geen voorbeeld.. De onderste la van de commode van de baby ligt vol met een voorraad natusan zoogcompressen, de bovenste la alles wat te maken heeft met mijn medela borstkolf. Alle spulletjes van de baby zelf (rompers, kleding, hydrofiele luiers, beddegoed enz.) liggen in de hang en leg kast. Bij zoonlief ligt in de bovenste la altijd een pak luiers op voorraad en in de onderste zijn duplo. Ook zijn kast gebruik ik voor zijn kleren, beddegoed enz.

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik heb een vrij grote commode

ik heb 3 lades
    en dan nog 2 kastdeurtjes aan de zijkant.

Ik heb in de bovenste lade
    rompers
    Een paar broekjes
    Een paar shirtjes
    en boxpakjes

middelste lade
    waskussenhoezen
    Badcapes
    lakens
    hoeslakens

onderste lade
    (die is nog vrij leeg)
    Hydrofiel washandjes
    monddoekjes
    en slaapzakken

achter de deurtjes heb ik links
    hydrofielluiers
    en verder nog niets

achter het deurtjes rechts
    alle luiers in maat 1
    billendoekjes
    daar zit ook nog een roede maar daar hangt nog niks.

Boven de commode heb ik een wandrek daar staan alle wasbenodigdheden
    manicure setje, speentjes, borsteltje etc...

Verder heb ik alle dekens, de rest van de kleding, wikkeldekens, sokken etc..
    Allemaal in de hanglegkast.
    (maar daar is nog genoeg ruimte voor meer..net zoals in de commode..)

10. mamadk

mamadk Actief lid

29 jul 2012
    344
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje en mijn buikbaby moeten de commode gaan delen. Ik heb nog geen idee hoe ik het ga doen maar ik weet wel dat ik een grotere kledingkast moet kopen waar bijvoorbeeld het beddengoed in kan.

Deel Deze Pagina