Schapenvacht: verschillen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Yummy, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn zoon en dochter hebben beiden een schapenvacht (gehad). Al vanaf dag 1 hebben ze hier heerlijk op gelegen als ze wakker zijn (in de box, in de kinderwagen etc). Nu komt nummer 3 eraan en ben ik ook voor haar aan het rondkijken naar een schapenvacht.

Ze zijn natuurlijk heerlijk zacht, maar zorgen er ook voor dat kindjes hun temperatuur beter vast kunnen houden én zouden de kans op astma verkleinen.

Nu heb ik een aantal exemplaren gezien bij Ekobebe, GreenJump, BabyNatura etc maar ook bij Ikea (Ludde, dus niet die goedkoopste).

Nu vroeg ik mij af of daar nu daadwerkelijk een verschil tussen zit.
    Die van Ikea kost namelijk slechts €35 terwijl die anderen rond de €70 zitten.
    Nu wil ik niet besparen op de vacht als er daadwerkelijk kwaliteitsverschil in zit, maar mocht dit niet zo zijn dan kies ik natuurlijk voor de Ikea variant.

Iemand hier meer ervaring mee? :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die van de ikea is niet geschikt voor kindjes. De eerder genoemden zijn zonder giftige stoffen gelooid en kort geschoren. Die van de ikea stinkt verschrikkelijk chemisch en heeft lang haar. Wij hadden hem wel maar bij ons sliep de kat erop en die van de kinderen waren inderdaad de dure.

Deel Deze Pagina