Inrichten woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Wooly, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.196
    1.659
    113
    Leiden
    Ik weet niet of je budget hebt om nieuwe meubels aan te schaffen, maar ik zou denk ik gaan kijken voor een nieuw bureau dat opbergen en werken combineert. Dit hoeft niet persé een groot log wandmeubel te zijn. In de bijlage wat voorbeelden. Of anders misschien een bureau direct aan de kopse kant van de eettafel zetten, met een ombouw rondom de monitor, waardoor je dus niet tegen de lelijke achterkant van de computer en kabels etc aankijkt, maar daaraan bijv wat plankjes of vakken kunt maken voor decoratie. 117721C9-C8C3-4D58-9DD7-A06D4E61433C.jpeg 4AFDFDED-AB11-49CB-88BD-BF528AFC5C76.jpeg 168B3A6C-9AB3-40CF-ACD9-627DAAB7CB9A.jpeg 68140FB6-9650-4CA4-BF5D-1DE739F81575.jpeg
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.576
    113
    Ik zou echt je man computer of werkkamer geven. Een grote computer met toebehoren is erg rommelig in de woonkamer. En een bureau ook naast dat het teveel plek inneemt bij jullie. Man zit toch niet 24/7 achter een scherm?

    Verder zoek contact met een meubelmaker!! Laat 1 op maat gemaakt meubel maken. Een kast of juist dressoir over de volledige lengte of hoogte van de muur. Op die manier benut je alle ruimte optimaal, het kan worden afgestemd op jouw beperkingen en alle losse meubels kunnen weg. Ik ken diverse mensen die zoiets hebben en dat is echt ideaal
    Bijvoorbeeld een kast met daaraan vast een eetkamerbank met opbergruimte (ik noem maar wat). Wellicht is er zelfs ruimte voor een bureau (wat je mooi weg kunt werken.

    Een ronde tafel oogt ruimtelijker. En geen banken voor de ramen plaatsen.
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Aa'gezien de bureau in de woonkamer moet blijven zou ik hem proberen in een last stoppen of tussen muur en kast.
    En dan gewoon een leuke stoel ipv typische bureaustoel.

    6e55c8bfb083547136c6cd5728a53be8.jpg
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn vriend zit ook altijd achter de pc.
    Maar die doet dit op de eettafel.
    Als die klaar is zet ie het bij elkaar in een hoek/kast.
    Is dat geen optie?

    Ik wil absoluut geen pc constant in mijn huiskamer zien staan.
     
  5. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Zoiets zou ik ook doen denk ik. Iets op maat maken voor de kamer.
    Wij zijn een stuk kleiner gaan wonen en hebben zo ook alles in de kamer gekregen.
     
  6. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Wij hebben ook de computer (wel een Apple, die heeft geen kast etc alleen het scherm) in de woonkamer. Zo kan ik zoon in de gaten houden wbt internet gebruik.

    Als het kan voor jou lichamelijk zou ik gebruik maken van de hoogte, voor opbergruimte. Of juist een laag meubel langs de muur dat overloopt in een bureau voor je man.
     
  7. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Met een apple zou je mijn man niet blij maken. Hij bouwt als hobby zelf systeem kasten in elkaar en wisselt dus regelmatig van onderdelen. Naast zijn werk zit hij toch zeker een aantal uur achter zijn computer.

    We gaan nu kijken of we een kast op maat kunnen laten maken waar ook gelijk opbergruimte in zit. Alleen de 2 monitoren mogen absoluut niet in een dichte kast . Dus dat zal altijd te zien zijn. Maar daar kan ik mee leven
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    En waarom geen werkplek in de slaapkamer in de aanbouw. Met de deuren open is hij dan toch in de buurt.
    En waarom moet hij de hele dag achter de computer en ook nog met 2 monitoren?? Ik zou er gek van worden in mn woonkamer.
     
  9. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Omdat daar in de slaapkamer geen ruimte voor is. De gemeente vergoed alleen de minimale benodigde vierkante meters en ik moet er zelf wel kunnen rijden en draaien. Mijn man moet niet de hele dag achter zijn computer maar dit vind hij gewoon erg leuk. Ik heb bijvoorbeeld weer veel handwerk spullen. Ieder zn hobby en we irriteren ons er ook niet aan. Het moet alleen wel passen dus gaan we nu kijken naar een kast op maat :)
     
    Ysabella en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  10. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Dat snap ik! Was meer omdat iedereen zei dat ze geen computer in de huiskamer zouden doen.
    Hoop dat het lukt om iets op maat te laten maken!
     
    Wooly vindt dit leuk.
  11. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier ook een computer nerd als vriend om het zo te zeggen. Echter hij is er helemaal terug van gekomen om zelf te bouwen etc, is het niet meer waard.
    Ik snap alleen niet waarom de schermen perse niet achter een gesloten deur kunnen. Je kan gewoon de stroom eraf halen als dat het probleem is. Dan is het ook gewoon makkelijker in delen idd met de suggesties die hierboven al gemaakt worden.
     
  12. Wooly

    Wooly Actief lid

    26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Mijn man vind het zonde als ze in een dichte kast staan. Opzich vind ik het ook niet storend als de monitoren te zien zijn. Zolang alle kabels netjes weggewerkt zijn vind ik het goed
     
    Siepie85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina