Wij hebben ook in twee huizen zo'n kleine badkamer gehad. Het badje paste toen wel in de douchehoek. Daar pas je zelf immers ook met je armen iets wijd, of met zn tweeen tegen elkaar aan. Alleen als permanente opslagplek past het badje dan , maar dat gaat in ons nieuwe huis ook niet passen, tenzij ik m standaard in de weg laat staan. Na gebruik, als uk weer veilig is neergelegd, berg ik m dus op op de kast in de babykamer en de standaard naast de kast . Wij hebben ook een tummytub. Net ngo geprobeerd, maar die gaat hier echt niet stabiel blijven staan in de wastafel. Hooguit in de gootsteen beneden.
Dat kan inderdaad wel, ik kan het badje gewoon onder de douche zetten en hem bewaren in de bijkeuken. Dat is denk ik inderdaad nog het handigst. Kan het badje in ieder geval niet in de badkamer laten staan, want dan passen wij niet onder de douche.
Volgens mij heb je tips genoeg over je badje en een commode beneden. Ik wil je alleen vertellen dat ik ook beneden alles een keer heb zoals; luiers, doekjes, rompertjes, slabbers, spuugdoekjes, hydrofielen, paar kledingsetjes zodat je niet ook om te verschonen naar boven zou moeten. Het is makkelijk om alles boven en beneden te hebben. En daarnaast hebben wij het badje bijna niet gebruikt. Eerst de tummytub, daarna ging ze al snel met mij onder de douche (is zo heerlijk met dat kleine lichaampje tegen je aan!) en nu gaat ze mee in het grote bad (zijn ondertussen verhuist, naar een huis met bad...
Ik zou boven de commode weg halen ipv de kast...de commode kan je dan in de bijkeuken met het badje gebruiken, en dan hoef je de baby ook niet constant boven te verschonen enz.... Voor het slapen gaan omkleden beneden en dan in pyjama naar boven, kan je desnoods boven een stoel erbij zetten waarin je kan zitten ofzo... En voor de pamper snachts te verschonen, doe je toch gewoon ff op je eigen bed. Klein mandje met luiers en doekjes en wat creme boven en voila klaar! Kleding die te groot nog is in de kast samen met alle andere beddegoed. En hydrofielen en rompers en wat setjes kleding beneden in de commode. Ik heb de kast ook boven en commode beneden, en moet zeggen we halen kleine boven op en kleren mee, en kleden hem beneden aan met badderen. (boven is zolder bij ons, en beneden is 1e verdieping waar badkamer zit) Wij hebben namelijk maar 2 slaapkamers en de andere op de 1e verdieping heeft onze dochter, maar er staat een commode op haar kamertje (in de kleuren van haar slaap meubels, tis gewoon een ladekast die ze later voor zichzelf kan gebruiken (wil er een spiegel boven hangen als ze groter is )
Het lijkt mij eigenlijk ook heel leuk om met zo'n baby te douchen, maar ook doodeng Straks laat ik hem uit mijn handen glibberen. Ik weet dus nog niet of ik met baby ga douchen of niet Ik denk inderdaad ook dat ik beneden een kast neerzet met babyspulletjes. Of dat dan de kast van de babykamer is of een andere kast, dat bekijk ik nog wel even. Eerst maar eens kijken hoeveel babyspullen ik heb, als alles makkelijk in de commode past, dan kan ik de kast natuurlijk net zo goed beneden neerzetten. En als het niet allemaal in de commode past, dan is een ikea kast voor beneden zo bijgehaald.