Zoals de titel al zegt: Na jarenlang te hebben geroepen dat ik het onzin vind, zit ik er over te dubben een Ipad aan te schaffen. Vriendlief vindt het prima (hij zit te azen op het alleenrecht over de laptop). Ik heb alleen geen idee welke ik moet kiezen. In hoeverre maakt het uit of je een 'oudere' versie kiest over een nieuwe, en heeft iemand de Ipad mini al en hoe bevalt die? Het maakt me niet zoveel uit hoeveel het uiteindelijk gaat kosten, maar ik wil zeker weten dat ik de juiste keuze maak. Dus alle ervaringen zijn welkom...
Ik heb de eerste laatst via mp gekocht.. Voor dit soort werk, zp bijv.. Prima ding en niet te duur.. Heeft alleen geen camera.. Voor de rest zullen de nieuwere wat meer snelheid en scherper beeld hebben denk ik.. In de 3G kan je telefoonkosten.. In de gewone niet, maar kan altijd internetten met wifi
Ik heb een "oude" ipad, met alleen wifi. Deze bevalt prima. Ik gebruik hem vooral voor email en forums-checken. En wat apps (spelletjes, nuttig). Dus niet heel intensief.. Mijn man heeft er eentje met 3G erop (dus overal internet), maar ik gebruik hem echt alleen binnenshuis. Dus dan is die 3G overbodig. Die kleine lijkt me niks. Dit schermpje is al klein genoeg vergeleken met een computer, en je vinger moeten er ook nog overheen. Bij het toetsenbord zal het wel goed gaan. Maar bij een aantal spelletjes/apps is het nu soms al goed mikken.
Ik heb de ipad 3 en ben er zo blij mee. Het verschil met oudere versies is dat nieuw altijd sneller is en ook het scherm is beter. Er zijn de afgelopen 2,5 jaar 100 miljoen ipads verkocht. Denk dat het wel veel zegt.
Ik heb de ipad 2. Heerlijk ding, volgens vriend ben ik ermee getrouwd. Heb hier een camera opzitten. Maakt mooie foto's, groot geheugen en de apps ideaal!
Dat lijkt mij dus ook lastig. Hoewel hij ongetwijfeld handig in de tas zal passen, moet ik ook toegeven dat ik redelijk dikke vingers heb...
Mja ik ben heel gelukkig met mijn ipad3, manlief met z'n ipad2.... En de iPad mini stond op het verlanglijstje begreep ik. Punt met Apple is dat alles wat enigszins recent is gewoon prima werkt. iPhone/iPad is het prettig om het laatste OS te kunnen draaien maar een ouder model werkt ook. (Alleen de meeste apps worden door ontwikkelt vandaar dat je graag een recent OS wil) Dus een slechte koop is het nooit.. De vraag is alleen wat heb je er voor over en wat is je persoonlijke smaak Manlief leek de mini wel wat.. Die neemt z'n iPad dagelijks mee naar werk EN hij is niet zo duur. Ik vind mijn ipad3 heerlijk... Maar die komt nauwelijks de deur uit dus ik hoef echt niet perse een kleiner model. Had ik een ipad2 gehad... Was ik net zo tevreden geweest! Maarja.. Gegeven paard hè Plus ik kan hier nog lang genoeg mee vooruit. (Wij kopen meestal een nieuw model en verkopen dan het oudere model wat we al hadden.. Op die manier blijft het wat betaalbaarder.. Want goedkoop zijn ze niet tenslotte. )
Wij hebben de eerste en die bevalt uitstekend. Wel willen we heel erg graag de mini kopen maar we twijffelen nog of we de oude erbij houden of verkopen. Ik mis op de eerste echt een camera trouwens. Dus persoonlijk zou ik wel voor een nieuwere gaan.
Oh en inderdaad... Manlief heeft 3G want handig. En ik niet.. Want op de bank heb ik gewoon wifi E die ene keer dat hij mee naar buiten ging... Heb ik op een open wifi van de bank aangemeld. Niet nodig.. Maar toen het bleek te kunnen maar even gebruik van gemaakt om m'n mail te lezen
Wij hebben de i pad 2 gekocht toen de 3 net uit was. Deze twee schelen heel weinig en we konden in de winkel de verschillen niet echt ontdekken met het blote oog. Maar de prijs scheelt wel degelijk! De mini zou ik niet doen, want de i pad heeft een mooi formaat. Nog kleiner lijkt me niet fijn en eerder een telefoon. Dan heb je nog allerlei andere merken die ook tablets verkopen. Volgens mij is i pad echt niet de enige goede of fijne tablet. Maar volgens mijn man wel..! (apple fan!)
Wij willen ook een ipad mini erbij kopen, want onze 2 dochters maken constant ruzie Is het voor kinderen groot genoeg? Ik weet niet hoe hij in verhouding met ipad2 is?
Als je googled op ipad minie en dan het artikel van Nu.nl dan hebben ze de iPad mini op de iPad gelegd en zie je het verschil in formaat. Ik wacht eerst tot 'ie in de winkels ligt. Even kijken of ik het wat vind. Ik lijkt mij wel handiger formaat voor mijn kids. Want ze hebben nu de iPad 1 en die is net wat te groot voor ze.
Ik heb de iPad 2, heb ik een half jaar geleden nieuw gekocht... super handig om er even snel bij te pakken om bijvoorbeeld even op internet te kijken, om een spelletje te spelen.. Toch zit ik wel liever voor de grotere dingen op de laptop, omdat je er makkelijker dingen op kan opslaan.. Wel zou ik gewoon een normaal formaat kopen, vind deze soms als vervelend met het lezen van teksten e.d. En n even een aflevering terug te kijken op uitzending gemist Ik vind het een handig ding! Succes
Heb je mss ook een iPhone? Want over het samenwerken van de iPad (iedere versie) en de iPhone ben ik helemaal enthousiast! Ik zet vanalles in de cloud, muziek, foto's. En beide apparaten beschikken er dan over. Echt waanzinnig!
Nog een tip: als je een modernere telefoon hebt zoals iphone 4, dan kun je ook via het internet van je telefoon op je ipad. Zo hoef je dan geen internetabbo bij je ipad te nemen! Wij hebben ipad 2 & 3 thuis gehad en 3 is sneller en mooier beeld en voor de rest bijna hetzelfde. Wij gaan mss ook ipad mini kopen! Lijkt me een leuk hebbedingetje
Ipad mini komt 2 november en is vanaf morgen te reserveren Wifi ipad mini: 16 GB 330 32 GB 430 64 GB 530 Ipad mini heeft geen retina scherm, A5 chip, qua prestaties is hij vergelijkbaar met de oude ipad 2 2 november komt ook de ipad 4 uit Met A6x chip (3 à 4x zo snel als de ipad mini en ipad 2)retina scherm, HD camera, etc Qua specs is de ipad 4 zeker te weten de beste. Ipad mini is daartegen sloom en het scherm is dus gewoon en geen retina Ipad 4 is 16 GB 499 32 GB 599 64 GB 699 Ipad 2 prijzen liggen iets lager maar dus ook geen retina scherm en veel slomer. Ipad 2 komen volgend jaar mogelijk ook geen updates meer voor omdat het model te "oud" word in Apple termen. Ipad 3 die pas in maart 2012 geïntroduceerd is is gek genoeg uit het assortiment genomen. Er is dus alleen nog keuze uit de ipad 2, ipad 4, ipad mini. Ipad 4 en mini hebben beide de allernieuwste lightning connector, ipad 2 nog de oude 30 pins connector Al met al wint de Ipad 4 dus dik qua snelheid, camera, retina scherm.
@daantje: tja kom je uit op wa ik al zei... Vind je het het geld waard. iPad4 is stuk beter EN stuk duurder... Zeker omdat als je graag fotoos maakt en evt nog eens bewerkt... 16gb verrassend snel vol zit Overigens gebruik ik nog zelden een laptop... Als ik groter scherm nodig heb vergroot ik m'n beeld. Maar behalve fotoos sla ik ook erg weinig op. Muziek luister ik via spotify dus dat neemt maar weinig plek in.
Stuk duurder valt best mee eigenlijk Ipad 2 16GB 379 Ipad 4 16GB 499 Keuze is denk ik ook sneller te maken adv hoeveel GB je wil Ipad 2 is enkel nog maar te krijgen in 16GB Ipad 3 word niet meer verkocht (terwijl hij pas vanaf maart op de markt was) en ipad mini heeft veel mindere specs/scherm, etc
@daantje: ik bedoelde bij kiezen tussen mini en 4 eigenlijk Die prijzen gaf je namelijk Zit hier ook nog een beetje te dubben... Vind een mini wel wat voor oma. Kan ze niet stuk maken ook (Ik zit nu regelmatig met een Samsung galaxy te prutsen omdat ie spontaan af en toe IETS niet meer doet... Heeft ze ergens op gedrukt ofzo..)