Als ik 1 tip mag geven,zet niet alle ruimte die je hebt vol. Liever 1 grote mooie kast dan 3 kleintjes.
Gefeliciteerd! wat fijn voor jullie. Ik zou gewoon eens op funda gaan snuffelen. Daar zie je vaak de meest voordelige opstellingen om het ruimtelijk te maken. Je ziet vaak ook dingen die helemaal niet werken of passen in een huis. Zo kan je het een beetje vergelijken met jullie beschikbare ruimte.
Als je perser de pc in de woonkamer wilt dan zou ik hem aan de tv koppelen... Draadloos toetsenbord en muis en hij staat je niet in de weg!
Gefeliciteerd met het nieuwe huisje! Leuk! Geloof dat wij zo te lezen zo'n zelfde idee hebben, een rechthoek woonkamer. Hier staat wel vanalles in, maar ziet er echt niet belachelijk uit (een ott minimalistisch iemand krijgt hier een rolberoerte natuurlijk haha). Boekenkasten staan naast het raam en tuindeuren (1 aan elke kant), pc is op een klein bureau en de tv etc staan op een console tafel zoals ze dat noemen. Die zijn smal en past alles netjes op. Dus dan zit je niet met een loei van een ding voor je tv. Meubels ook zoveel mogelijk licht houden dat helpt ook. Als je je woonkamer vol zet met donker spul, lijkt het gauw kleiner. Wat bij ons denk ik ook goed werkt is dat we tuindeuren hebben erin. De ramen zijn niet ontzettend groot. Oorspronkelijk zat daar een raam, de vorige bewoners hebben dat toen al veranderd naar deuren. Hebben er dit jaar tuindeuren in laten zetten (zaten schuifdeuren in...rotdingen haha) en dat scheelt ook een hoop. Want krijgt zoveel licht binnen heerlijk. Gordijnen zijn een lichte zand kleur. Op die manier ziet het er toch warm uit zonder dat je denkt dat de gordijnen op je af komen. Het is even schuiven met dingen denk ik. Het stond anders toen we er net zaten en na een jaartje werd het weer verzet. Ondertussen is er wat uit en andere dingen erin. Wanneer je er echt woont, merk je echt wat wel en niet werkt naar je zin. Veel plezier!
Bedankt voor de tips en felicitaties! Fijn om zo even inspiratie op te doen en verder gaan we het gewoon wel beleven. De muren worden sowieso gebroken wit en ik ga er voorlopig maar niets aan ophangen, eerst maar alles erin zetten wat we erin willen hebben. Aan de voor- en achterkant zit een groot raam dus licht genoeg. Does81; tuindeuren lijken me ook geweldig, wie weet ooit, als we heeeel veel geld over hebben dat we dan het raam aan de tuinkant kunnen vervangen door deuren.
Gefeliciteerd! Wij hebben de pc toen ik plat moest in de zwangerschap ook gekoppeld aan de tv. stoeltje iets dichter bij en draadloos toetsenbord met mousepad erin. Scheelt weer een kast in de woonkamer. Wij hoeven geen eettafel kwijt in onze woonkamer die is 6,5m bij 3,5m. Rechter lange kant van de kamer zit een deur en 2 ramen. tegen over de deur zit de doorgang naar de keuken. daar tussen in staat het tv meubel. aan de kant van de keukenopening staat de 3 zitbank. haaks erop de 2 zitbank. Salontafel in het midden. de box recht tegenover de 3 zits tussen de beide ramen in. vlak naast het raam achter de 2 zits staat nog een boekenkastje, dat gaat in de toekomst een grotere worden vanwege speelgoed. daarnaast zit een deur naar de voorraad en cv kast. Op dit moment staan de banken wat verder naar achter zodat we een stuk tapijt kwijt konden om ons meisje te helpen bij het leren kruipen. In de toekomst gaat dit verder naar voren weer.
ik zou de box zeker meenemen. Ik weet niet of er nog een wens voor een volgende is? je kleinste is nu 7 maanden, dan is dat echt nog wel erg makkelijk als je even naar bijv. de wc moet of boven iets moet doen of aan het koken bent. De pc van manlief staat hier ook in een eigen kamertje, mijn laptop staat hier op de eettafel. Wellicht zou het computergebruik voor jullie minderen als deze niet in de woonkamer staat?
Ja de box daar ontkomen we niet aan. Ik zou het sowieso niet wegdoen hoor, maar dan gewoon op zolder zetten ofzo. De jongste zit nu eigenlijk al nooit meer in de box. Maar hier hoef ik inderdaad nooit naar boven, ben ik altijd zo weer in de huiskamer. Computer moet echt in de huiskamer blijven staan, ik werk 's avonds vaak freelance en dat gaat vanachter de computer, niet zo gezellig als ik elke avond ergens anders zit. Bovendien is internetten voor mij ook echt ontspannend, en aangezien mijn man meestal de tv inpikt met de Playstation... . Maar dat komt wel goed. Bureautje is maar heel klein.
Hier zou de computer op de tv aansluiten ook echt geen optie zijn. Ze staan vaak tegelijk aan haha. Ik zou voor een computertafeltje wel ruimte kunnen maken, bijvoorbeeld tussen de bank en het raam in. (daar ligt onze hond)
Liefje! Ik zou nog even foto's van onze inrichting c.q. indeling laten zien. De foto's zijn een beetje donker (de flits stond uit ), maar je kan denk ik wel goed (genoeg) zien hoe we de meubels hebben neergezet. Foto's genomen van de achtertuin-kant: Bekijk bijlage 283118 Bekijk bijlage 283119
Thanx Am! Is inderdaad een beetje dezelfde vorm als onze woonkamer, misschien is die van jullie iets breder. Maar geeft wel een goed beeld van wat er kan.
Wat leuk Eylem! Foto´s van onze inrichting kan je terug vinden op S. Hier hebben we voor het speelgoed inderdaad ook een kast van Expedit met van die vakken. En wat een leuke site Yelice!