Wie o wie... Voor onze zoons van 6 en 5... Een doorlopend verhaal, dus geen losse verhaaltjes... Een succes waren: Pluk (Annie MG schmidt) Otje (Idem) Michiel (Astrid Lindgren) De Gorgels (Jochem Myjer) Mag best een beetje spannend zijn... Graag een jongen als hoofdpersoon...
Mijn beide kids zijn gek op Dolfje Weerwolfje (en eigenlijk alle boeken van Paul van Loon). Verder ook Kereltje Kareltje, Dummie de Mummie en Mees Kees.
Dolfje Weerwolfje is hier inderdaad een succes. En nu zijn we begonnen met Roald Dahl. We hebben nu Ieorg Idur, Joris en de geheimzinnige toverdrank en de GVR gelezen. Hij is 6, soms is het nog een beetje ingewikkeld maar dan pas ik het aan tijdens het lezen. Hij is erg enthousiast.
Mijn zoon is dol op geronimo stilton, Dolfje weerwolfje, dummie de mummie, en de waanzinnige boomhut serie (gaat ook over 2 jongens) Dut zijn ook leuke boeken om zelf te lezen.
Hier wordt voor de oudste uit de boeken van Koen Kampioen voorgelezen. Als we deze allemaal gehad hebben weet ik nog niet wat we dan gaan voorlezen, hij houdt niet van Dolfje weerwolfje en Mees Kees vindt ie ook niet zo leuk.
Abeltje van Annie mg smidt, en ook de A van Abeltje. Roald Dahl heeft ook echt leuke verhalen inderdaad. Zijn van die klassiekers!! Vind het echt jammer dat ik niet in het Nederlands voorlees voor mijn kinderen. (wij lezen Engels voor met de kinderen, ter ondersteuning van hun 2 taligheid) Roald Dahl komt dan natuurlijk wel een keer langs op een gegeven moment
Mijn oudste is helemaal gek van de boeken van Dummie de mummie. We hebben deel 2 nu bijna uit, heel spannend
De boeken van Paul Biegel. De kleine kapitein en vergiliuis tuil (als ik goed schrijf). En pinkeltje natuurlijk