Hoi Ik ben de kleuren van mn woonkamer zat.. hihi Ik wil graag wit met grijs vind ik zo mooi Maar is dit mooi bij eiken vloer? De vloer blijft nl nog ff liggen en ook de meubels zijn eiken Dacht eerst aan white wash erover maar dat is best veel werk.. Tafels willen wel stoelen wat lastiger maar dressoir en tv kast gaat niet lukken.. Graag jullie tips Foto volgt Bedankt
Die zijn nogal erg groot en bewerkt lastig te schuren zijn echt lompe dingen bij tv kast schuiven de deuren er ook helemaal in enz
Ik heb een tijdje terug een topic geopend, annie sloan ervaring.gevraagd. Kijk daar maar eens bij. Verf zonder te schuren oid. Even je meubel stofvrij maken met een vochtige doek, 2dunne laagjes verven met een kwast of roller (roller vind ik mooier) en dan afwerken met terpentijn was. Je hoeft niet te schuren of grondverven, ideaal. Als je wat wil weten er over vraag maar raak, of lees mijn topic eens door staan heel veel leuke voor en na foto's in!groetjes Siriel
Hoi dankjewel! Ik ga zeker even kijken!! super leuk! Het is nu nog zo donker dus als ik een foto moet maken dan wil dit niet goed heb een donkere bruine stoffen bank en 2 creme stoelen en ook een wit/creme vouwgordijn. deze wil ik ook nog even laten dus ik dacht: kozijnen wit muren off white ofzo en dan de lange muur achter de bank een mooie warme grijze kleur.. of word dit heel stom?
Je moet echt even goede duidelijke foto's plaatsen, dan kan ik me er wat bij voorstellen, en als je het topic wat ik noemde even bekijkt krijg je heel veel inspiratie.
Annie Sloan heeft een kleur verf, French Linen, is een kleurcombi net tussen bruin en grijs in. Denk dat die wel heel mooi is met eiken meubels en vloer. Flexa e.d. Zullen ook wel zo'n kleur hebben. Off White muren kan sowieso wel.
Super dank jullie wel! Remoon wil jij niet een foto plaatsen? dan kan ik het me beter voor stellen! haha @ Siriel volgens mij woon jij ergens bij mij in de regio omg zwolle? leuk topic heb het ff gauw doorgespit. kwam een tafel voorbij met wit en grijs zoooo moooi!! weet niet of ik dat wel kan hoor haha ga ff aankleden met de kids en dan ga ik fotoos maken!
Mijn eettafel denk ik dat kan jij ook hoor zo makkelijk! Ik woon niet in de omgeving van Zwolle, daar bestel ik trouwens wel vaak mijn verf. Het is zo gemakkelijk te doen zonder schuren enzo. Ben blij dat ik die verf ontdekt heb, het is wel verslavend
Deze is via tekefoon maak er ook een paar met camera Kijken of ik het er duidelijk op krijg. Dressoir
Eettafel en detail foto eettafel is bijna 2 meter lang! beste tafel dus ps let niet op de rommel is dit een goede foto van de eettafel? (zelfde als salon tafel alleen dan in t groot.) er ligt nl een tafelkleed op..
Dit is de muur die ik een warme kleur wil. liefst grijs ik wil van het bruinige af.. tips zijn welkom
Je zou er voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld je tafels alleen het onderstel te verven in een wit tint. Annie Sloan heeft er verschillende, ik zou voor Old White gaan. En je tafelblad zo laten. Of je tafelblad bijvoorbeeld French Linen verven. Ik heb mijn tafelblad eerst French Linen, toen Old White, en daarna doorgeschuurd, zodat het grijze er weer doorkomt. Voor een doorleefde look. Maar dat is wat je persoonlijk leuk vindt. Je kunt er ook voor kiezen om je dressoir bijvoorbeeld in een kleur te verven die wat aanwezig is. Bijvoorbeeld een blauw tint of net wat je persoonlijk leuk vindt. Heb je nog een foto van je raam bijvoorbeeld, met je gordijnen oid? Dan krijg je een wat beter idee, voor een kleur op je muur (dat wou je toch ook doen? Zou ik niet met Annie Sloan doen hoor, dat kan je beter met gewoon een muurverf doen, is veel goedkoper) Je stoelen vind ik zelf een beetje moeilijk.. Volgens mij wil je je interieur een beetje brocante uitstraling geven, met je tafels en dressoir lukt dit wel, ik vind je stoelen wel mooi, maar niet echt voor een brocante woonkamer. Je zou ze wel in verschillende wit tinten kunnen schilderen, ik denk dat je er 6 hebt? dus steeds 2 in een tint. Of dan weer 2 die de kleur van je dressoir krijgen. Altijd moeilijk om zo via een berichtje uit te leggen, maar ik trek het liefst nu mijn schilders outfit aan, om samen met je aan de slag te gaan Ik weet niet of je wat kunt met de tips, vraag maar raak als je wat weten wilt..
Ik zie dat jullie een bruine bank hebben. Ik zou eens via Google naar woonideeën zoeken en kijken of een andere kleur je trekt. Met grijs met je je meubels verven en persoonlijk vind ik er een bruine bank niet mooi bij staan. Dat is wat ons ervan weerhoudt om de muur grijs ipv bruin te verven. We hebben witte landelijke meubels en wil ook graag over naar grijs. Maar dan moeten weer nieuwe hoezen voor de bank, nieuw kleed en nieuwe gordijnen.