Schaamde me dood (zoontje trekt aan haren kindje)....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by maaike pati, Nov 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike pati

Mar 29, 2007
    56
    0
    0
    den haag
    Onze kleine man is inmiddels bijna 2. De laatste tijd horen we van het kdv dat hij wel regelmatig een "akkefietje" heeft met een ander kindje. Hij heeft al eens geduwd, geslagen en gekrabbeld! Soms als we op straat lopen en hij ziet een ander kindje roept hij al boos nee en maakt een soort van stop teken met zijn hand....In de speeltuin zie ik hem weleens een ander kindje opzij duwen. Wij zeggen hier altijd meteen wat van.
    Vandaag bij de peutergym heeft hij een meisje aan haar haren getrokken. Ik heb hem in de hoek gezet, gezegd dat dat niet mag omdat dat pijn doet. Hem na 2 minuten sorry laten zeggen tegen het meisje. Ik schaamde me dood:(
    Ik lees hier steeds dat het de leeftijd is, maar wat kan ik hier nu zelf nog meer aan doen.Gaat het weer over? Begin het echt steeds vervelender te vinden want het is eigenlijk een onwijs lief mannetje!!!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je doet het prima. Het is echt de leeftijd en sommige kinderen (en vooral jongetjes) hebben veel meer de behoefte dan anderen om zich fysiek te uiten. JIj kunt alleen maar heel goed de grenzen aangeven en hierop acteren.

Mijn zoontje heeft een keer zo hard aan de haren van een ander kind getrokken op het kdv dat de wortels mee gekomen waren.... ik vond het vreselijk maar merkte ook dat het kdv het veel 'normaler' vond. Ze hebben mijn zoontje goed toegesproken, op het stoeltje laten zitten en ook z'n excuses laten maken. EN ze hebben me vooral verteld dat dit heel normaal is en dat ZIJ zich helemaal geen zorgen maakten om mijn zoontje want hij was verder echt niet raar agressief ofzo. Kinderen van deze leeftijd kennen gewoon geen nuances en jij als ouder hebt de taak om ze dat te leren. En dat doe je!

Probeer het van je af te zetten.. er zal nog wel meer gebeuren in de toekomst ;)

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Is idd de leeftijd.. Ons zoontje zit nu volop te schoppen.. Alleen niet bij andere kindjes, maar bij ons.. Hij gaat zonder waarschuwing in de hoek en moet 'sorry' zeggen.. Hij praat nog niet, dus is het een knuffel en een kus.. Ik leg dan uit dat hij best boos mag zijn, maar niet mag schoppen, omdat dat pijn doet.. Het wordt wel steeds minder, dus het loont wel heb ik het idee..

4. Skye

Skye Niet meer actief

Gaat wel over denk ik. Hier een meisje, die volgens mij niet zo wild is als de jongens van haar leeftijd. Maar het kan zeker een klein draakje zijn. Ze heeft ook wel eens kindjes geduwd en speelgoed uit handen getrokken enzo, nog niet echt iets heel pijnlijks gedaan bij andere kindjes trouwens! Van de week wel op de psz een ander meisje haar gezicht een haar rood geverfd!! Dat doet zij dan weer! Iedereen ziet het liefst dat zijn/haar kind lief voor anderen is, maar dit is gewoon niet te voorkomen en hoort gewoon bij een bepaalde leeftijd. En ik denk dat je heel goed handelt!!

Share This Page