Inrichting

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 15 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Marktplaat? Goed zoeken en je komt echt een heel eind. Zeker met bloempotten e.d.

    Ik zou ook overwegen om het wit in je meubels een andere kleur te geven.

    Een groot vloerkleed ipv dat kleine ronde kleedje dat je nu hebt. En eventueel een muur met een leuk wat donkerder behang te doen.

    Ik heb zelf een veel kleinere woonkamer, maar soms werkt het om dingen van de muur te halen.

    En gordijnen op de juiste plekken werkt vaak ook.

    Bekijk bijlage 703572 Bekijk bijlage 703571
     
    Nellie4 en Anan vinden dit leuk.
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.308
    7.260
    113
    Mijn tips:

    1. Koop grote spullen. Geen kleine frutsels maar mooie grote items waar je echt een statement mee maakt. Dus grote plant in grote bak, grote spiegel grote vaas.
    2. Zorg voor een mix van materialen en textuur. Dat geeft gezelligheid en warmte en luxe.
     
    masami en Anan vinden dit leuk.
  3. Ringeling

    Ringeling Bekend lid

    2 mrt 2012
    864
    111
    43
    Vrouw
    Mooie grote ruimte!
    Ik vind niks mis met de kleuren op de muren, maar het is wel handig om een stijl te kiezen.

    als ik de vrije hand had::p
    Bankje eettafel zwart verven met verschillende soorten kleuren kussens. Rond, oudroze, bruin etc. Kwantum heeft er veel en niet te duur!

    Planten niet in potten maar in grote manden op de vloer. Wij hebben ze van loods 5 maar kwantum, leen bakker etc is ook veel keus.

    een grote vaas, doorzichtig met een groot veld boeket of droogboeket op tafel, niet precies in het midden.

    De trap zou ik zwart maken.

    de bank zou ik verder naar voren zetten, richting tv met een plank/siderale erachter (lijsten, grote kaarsen standaard,lamp de hoogte in werken)

    kleed kan dan ook meer naar voren, maar zou ik wat schuiner neerleggen, tafel niet gecentreerd op het kleed.

    tvkast vervangen, iets vintage achtig?wehkamp heeft vaak ook mooie spullen en het verkoophuis verkoopt spullen daarvan met een beschadiging veeeel goedkoper ;)

    buffetkast: alle verf verwijderen en opschuren, houtkleur laten zien en andere grepen.

    andere houten stoeltjes voor kindergedeelte, (vintage ofwel ouderwetse stoeltjes) leuke stoffen slinger en gezellig lampje.Hema?

    Nou dat waren mijn ideeën :roflmao:
     
    Anan en Nellie4 vinden dit leuk.
  4. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    De kleuren is m.i. weinig mis mee. Ik zou alleen niet alles in een rondje langs de muur zetten. Je bank een kwartslag draaien zodat een helft met de rug naar de buffetkast staat, TV tegen de muur waar je gouden decoratie hangt en dat leuke stoeltje bij de twee ramen in de hoek en in de andere hoek een paar lekkere grote planten. Of je stoeltje juist in die hoek met een mooie staande lamp en planten bij de ramen in de andere hoek.
    Mij lijken dan weer de nieuwe bruine jaloezieën niet in het interieur te passen maar juist wat je nu hebt veel mooier oogt.
     
    Anan en Nellie4 vinden dit leuk.
  5. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou:
    - de bank los in de ruimte zetten
    - een enorm hoogpolig vloerkleed bij de bank zoeken
    - een paar grote planten in mooie potten kopen
    - in-betweens ophangen
     
    Nellie4 en Anan vinden dit leuk.
  6. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Dank voor al het meedenken, alle tips en adviezen! We zijn er nog lang niet maar het begin is gemaakt. Eerst begonnen met alle muren opnieuw verven (forel en achter de bank leem). Tafel voor achter de bank gemaakt. Schilderijen verplaatst in huis, wandkleed is er. Tafel en kleed verplaatst. Alle planten over gepot en degene die niet meer mooi waren in bloem weggehaald. Bankje bij eettafel gaan we in leem lakken. Kussens en lampen vervangen (en mogelijk alsnog kleed) is iets voor de komende weken. Bos droogbloemen staat inmiddels ook te shinen.

    dus dank! Sommige tips lees ik maar zijn om diverse redenen niet uitvoerbaar (of niet mijn smaak), maar veel dingen heeft ons wel geholpen!

    we zijn er dus nog niet, en dat duurt ook nog wel even maar begin is gemaakt! (Geen foto nog omdat de helft dus nog niet kloppend is haha)
     
    Zeebra, Nellie4, Mythique en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    klinkt goed!
     
    Anan vindt dit leuk.
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Leuk zo’n topic! Was net te laat met meedenken.
    Laat je nog zien hoe het geworden is als het af is?

    Nog meer mensen die tips kunnen gebruiken? :D
     
    Luna86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina