Ik ga starten met insanity omdat ik af wil vallen en graag strakker wil zijn. Ik zie op internet veel goede resultaten. Ik verwacht natuurlijk geen -20 kg en een afgetraind lijf in 2 maanden tijd. Maar ik verwacht wel dat ik minstens 1 kledingmaat zal afvallen. Precies als ik klaar ben ga ik na lange (LAAANGGGEEE) tijd weer eens uit met vriendinnen. Ik ben nu gewoon bang bekende tegen te komen Ik wil er dan ook voor de volle 100% voor gaan. Ik weet dat er hier dames zijn die insanity gevolgd hebben maar ik kan het niet goed vinden op de nieuwe site (nog even wennen). Hebben jullie nog tips? Misschien een simpel eetschema waar ik me aan kan houden oid. Heb ik reële verwachtingen? Dus minstens 1 kledingmaat en weer een wat plattere buik (ik heb een peer figuur.. maar nu met buik). Zijn er ook dames met voor en na foto's?
Wat ik weet van insanity is dat het niet voor beginnende sporters is en dat je moet oppassen voor blessures ! Daarbij is het ontzettend veel kracht en ga je waarschijnlijk niet veel afvallen. Spieren wegen zwaarder dan vet. Kleding maat kleiner kan dan weer wel, het vet zal verbrand worden. Vocus je dus niet op die weegschaal! Lekker gezond eten erbij en veel water drinken, maar wel oppassen dat je niet teveel vraagt van je lichaam . Je kan ook beginnen met wat lichtere oefeningen via YouTube. Succes in ieder geval!
Ik heb het een paar keer gedaan maar het is echt vreselijk zwaar. Bij mijn vriend worden hier ook speciale groepslessen mee gegeven in de sportschool dus het is wel goed voor je denk ik maar als je niet (veel) sport dan is dit denk ik wel te pittig om mee te beginnen.
Ik zou beginnen met 30 day shred, dat is pittig genoeg. Even op YouTube kijken: er zijn 3 levels die elk 10 dagen duren. Verder natuurlijk gezond eten. Ik deed alleen de workouts en werd er echt strakker van! Zowaar spierballen gekregen
Ik heb Insanity gedaan en heb er twee ontstoken kniegewrichten en een kuitblessure die nooit meer is overgegaan aan overgehouden, puur omdat ik toen niet in vorm was. Dus als je het niet gewend bent om intensief te sporten, dan zou ik echt beginnen met iets lichters, zoals de 30 Day Shred wat iemand al zei of de work-outs van POPSUGAR (ook via YouTube). Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Wat naar van zo'n blessure nizzie.. Ik doe al een tijdje 1 keer in de week mee aan bootcamp. Ik kan alleen maar 1 keer in de week helaas, want het is niet om de hoek. Het is behoorlijk intensief, dus ik weet wel wat intensief is Ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen. 30day shred lijkt me ook wel wat, maar omdat het minder intensief is denk ik niet dat ik met 2 maanden 1 kledingmaat kleiner zal zijn. Ik ga dus toch voor insanity.. en ik let goed op pijnsignalen.
Ja ik zou zeker niet beginnen met insanity!! T 25 is veel beter voor beginners is ook van Shaun t ! succes!
Als je ook let op je voeding, en dan niet per se minder eten maar wel bewuster eten gericht op een sportschema (eiwitten en juist wel koolhydraten!) , is een kledingmaat in 2 maanden zeker een haalbaar doel. Daar hoef je je niet het schompes voor te sporten, maar een gewoon (kracht)training is dan meer dan voldoende. Als je uitdaging mist, kun je altijd nog heftiger gaan sporten. Wat je ook doet, verdiep je ook in bewust en puur eten, zeker icm met sport!
Hier ervaring met insanity. Je gaat echt behoorlijk stuk. Als je maar 1 keer in de week bootcamp gewend bent zou ik zeker met iets beginnen dat wat minder zwaar is. Je kan daarna altijd met insanity beginnen. Ik had er wel goede resultaten mee maar het vergt echt heel veel van je lichaam de vraag is of je dit wilt. Succes!
Ik heb het een aantal weken gedaan. Kreeg er snel een goede conditie van en viel ook af. Niet alle oefeningen waren voor mij geschikt, dus dan deed ik gewoon een alternatieve oefening. Zoals ook gezegd wordt, ga niet over je grenzen, neem rust indien nodig etc. Daar moet je je wel aan houden, anders krijg je makkelijk blessures. Ik ging daarna verhuizen en toen kwam het er door de drukte niet meer van. Daarna vergeten op te pakken.
Eens zou in eerste instantie letten op voeding en met iets minder heftigs beginnen. 1 maat in 2 maanden is zeker niet ondenkelijk zonder Insanity. Heel veel succes! Hier bezig met 30 days shred. Lekkere spierpijn maar vindt het tot nu toe prima te doen.
Met 30 day val je zeker wel af. Ik heb het ook meerdere keren gedaan, en ben slank maar alles werd heel snel een stuk strakker. Ik vond het zelf best intensief