weet iemand meer over placenta voor baarmoeder mond heb het zelf gehad maar alles is toen zo snel gegaan met veel vraagtekens heb een keizersnee gehad maar wil nu weer een kindje is er een kans dat dit weer gebeurd?
Er is altijd een kans dat het weer gebeurd, maar niet groter volgens mij als je het als eens gehad hebt. Het is ook op een echo te zien dat dit het geval is, dus ik zou het zeker melden als je voor een echo gaat.
ja was naar een echo gegaan in nijmegen voor 20 weken echo daar hebben ze niets gezien ben toen toevallig voor de liching van het kindje gegaan naar echo was al over de 30 weken toen hebben ze het gezien.
Heel vreemd dat ze dat toen bij de 20-wekenecho niet gezien hebben... Maar iig nog op tijd Uiteraard is er een kans dat het weer gebeurt, maar die is niet groter als je het al eerder hebt gehad. Het heeft namelijk alles te maken met waar een eitje zich innestelt: is dat helemaal onderin de baarmoeder, dan kan de placenta voor de baarmoedermond komen te liggen. Ze kijken er iig standaard naar bij de 20-wekenecho, en als ze er bij een nieuwe zwangerschap niets over zeggen uit zichzelf, kun je dat natuurlijk zelf even vragen dan Hier bij Thirza een laagliggende placenta, waarvoor bij 30 weken een extra check om te kijken of de baarmoedermond vrij was. Dat was idd zo, (9 van de 10 keer groeit de placenta mee omhoog en kun je wel natuurlijk bevallen, namelijk). Nu een voorliggende placenta, dus uberhaupt helemaal niets aan de hand
dankje wel voor jullie reacties. idd 20 weken echo moesten ze het zien dat vond de verloskunde ook raar dat ze het niet hadden gezien en ze heeft hun ook geschreven was wel even schrikken toen voor mij want ik was bij de gyn voor de liching ze was niet helemaal gedraai en die zei ineenkeer je kunt niet normaal bevallen ik dacht watt de reden was dus een voorligende placenta en bleek ook een moeilijke operatie te kunnen worden met kans op bloeding dus ik kreeg oog ballonetjes in me lies voor de operatie.nou als ik zwanger ben ga ik het hier over hebben.
De kans dat het twee keer achter elkaar gebeurt en je dan ook twee keer achter elkaar te maken zou hebben met een placenta die NIET mee omhoog groeit, lijkt me trouwens zo ongelovelijk belachelijk klein, dat ik er zelf echt niet van uit zou gaan!
De eerste keer lag mijn placenta ook voor mijn baarmoedermond, met een echo van 17 weken gezien. En met 20 weken was hij al iets mee omhoog gegroeid. na de bevalling wel een complicatie gehad, maar of dit hier mee te maken heeft gehad, geen idee. De placenta lag nog wel redelijk laag tijdens bevalling maar niet meer ervoor. Nu deze zwangerschap heb ik een gedeeltelijke placenta circumvallate. Dus een rand groeit als het ware een beetje krom. En dit kan alweer dezelfde complicaties geven als tijdens mijn vorige zwangerschap.