Hoe lang duurt het ziekenhuisverblijf?

Discussie in 'De bevalling' gestart door vosje2000, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik ben nu 33 weken zwanger en begin nu toch wel over de bevalling na te denken.
    Ik ga in het ziekenhuis bevallen ivm een eventuele erfelijke ziekte die pas definitief kan worden vastgesteld na de geboorte. (botzwakte)
    Als ik dan in het ziekenhuis ben voel ik me veiliger.

Nu dwaal ik wel een beetje af.. :rolleyes:
    Ik en mijn man wonen in een maisonette op de 3de en 4de etage (net als een gewoon huis hebben we 2 verdiepingen).
    Er is hier geen lift en om bij ons voor de deur te komen moet je dus 6 betonnen trappen omhoog.
    Daarnaast hebben wij boven bij de slaapkamers wel een badkamer, maar daar is alleen een douche en wastafel. Geen WC..
    Die is beneden..

Mijn vraag is nou dus of ik na de bevalling wel gewoon meteen naar huis kan? Of dat ze me om die reden langer in het ziekenhuis houden?
    Ik heb geen flauw idee.. Hoe lang is eigenlijk normaal dat je in het ziekenhuis blijft als je bevallen bent?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    als je je goed voelt mag je na 4 uur naar huis en als je 's avonds bevald dan mag je kiezen of je d nacht ook blijft ivm dat er geen kraamzorg is als je net thuis bent.
    Misschien even aangeven bij je vk of gyn want je bevalt wel onder medische indicatie mischien dat dat scheeld

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als alles gewoon goed gegaan is, ben je meestal weer thuis voordat je d'r erg in hebt. Ziekenhuizen houden je tegenwoordig geen uur langer dan nodig is. ;)

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij een ruggeprik houden ze je langer.
    Ik ben om 22:09 bevallen en moest twee nachtjes blijven.

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Als alles goed gaat kun je binnen een uur of 4 thuis zijn. Mijn zus hebben ze zelfs na 22.00 nog naar huis laten gaan omdat zij het wilde. (ze mocht ook blijven) Ik ben zelf vanwege een ruggeprik en opstatrt problemen van Tijn nog een nachtje in het ziekenhuis gebleven. (ben om 14.00 bevallen)

6. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Je thuissituatie is idd geen reden om je langer te laten blijven...

7. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    ik dacht dat je s'avonds niet meer naar huis mocht omdat er geen kraamzorg was. Maakte me hier al zorgen om. Lijkt me namelijk verschikkelijk om alleen in het ziekenhuis achter te blijven terwijl manlief naar huis kan.

Ben erg blij dat dit topic er is :D

8. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    bij alle 3 me bevallingen hadden ze in het vruchtwater gepoept dus moest alle 3 de keren minimaal 24 uur blijven de eerste 2 kwamen om 10:10 en 12:22 dus kon rond die tijd de volgende dag naar huis maar de 3de kwam om 21:35 dus ik moest 2 nachten blijven want ik mocht dus niet sávonds naar huis want dan zouden de 24 uur pas voorbij zijn maar wat ik wel fijn vond wat je in het ziekenhuis ligt gaat weer van je kraamzorg af ik heb het nooit zo op vreemden in huis haha

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

als ik het goed heb is de keuze om in het ziekenhuis te bevallen door jullie zelf gemaakt dus is het geen medische indicatie

bij geen medische indicatie mag je inprinciepe na 4 uur naar huis (dat wil zeggen als alle controles goed zijn van zowel jou als de baby) als je het aandurft mag je ook gewoon savonds naar huis hoeft niet als je na een bepaalde tijd bevalt mag je in het ziekenhuis blijven slapen (alhoewel slapen haha)

als je wel op medische indicatie bevalt dan blijf je of helemaal niet dus mag je ook weer na 4 uur naar huis, tenzij er complicaties zijn of als je bevallen bent met medicatie (ruggeprik, inleiding) minimaal 24 uur

groetjes nathalie ;)

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik moet ook bevallen in het ziekenhuis vanwege mijn eerdere bevalling. Het wordt een poliklinische bevalling maar wel met medische indicatie. Ik mag als alles goed gaat met mij en de kleine na 3 uurtjes naar huis. Zelfs als ik s'nachts beval moet ik na 3 uurtjes naar huis. Idd omdat ze niet onnodig een bed bezet willen houden.

Maar volgens mij is je situatie thuis niet een reden om je langer te laten blijven.

Waarom kies je niet voor een kraamhotel om daar te bevallen? Kan je je kraamtijd daar vieren.

11. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi volgens mij is je thuissituatie geen reden om langer te blijven.
    bv je wc, als je moeilijk ter been bent door bijvoorbeeld een knip dan kan je op de po plassen.
    niet zo charmant misschien maar dat is dan wel een oplossing.

onze jongen had in het water gepoept en ik heb petidine en eern ruggeprik gehad en we moest beide 48 uur blijven.
    maar moet zeggen dat mij dat erg goed bevallen is, we hadden een kraamsuite!

joyce

12. Hester

Hester Niet meer actief

Mijn bevalling is ingeleid en zowel de baby als ik moesten 4 dagen blijven.

Als ik de antwoorden hier zo lees, ik dat dus best veel eigenlijk :-k

Maar het ging ook niet helemaal zonder complicaties, dat maakt natuurlijk verschil.

Succes!

13. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Ik ben bevallen om 22.33 op zondagavond en omdat ik een grote baby kreeg (en heb :) ) moesten zijn suikers de eerste 48 uur gecontroleerd worden. Hij woog 4360 gram en wij zijn twee nachten gebleven

Liefs

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Liselotte, waarom moesten bij Luuk dan de bloedsuikers gecontroleerd worden? Eva was (is :)) ook groot, maar daar heeft niemand het over gehad.

Vosje, die trappen hoef je maar 1x op, rustig aan doen dus, maar dat is voor 1x geen probleem, de rest van de week blijf je toch thuis.
    En over 's avonds bevallen, Eva is om 18:38 uur thuis geboren, de kraamhulp was om 22 uur weg. Ze heeft bij me gestaan met douchen en wat wasjes gedaan en voor ons en mijn ouders beschuit met muisjes klaargemaakt en daarna nog wat instructies gegeven voor de nacht. Dus je kan gewoon naar huis, want bovenstaande doen ze in het ziekenhuis dan (was heb je dan niet ;)). Moet je alleen thuis misschien nog wat beschuitjes smeren ;) (tenzij je in het ziekenhuis al mensen ontvangt die paar uur).
    En wij hebben boven geen wc, ik wilde wel naar beneden om te plassen, maar mocht de eerste dag niet. Heb in de douche geplast. Is ook erg lekker hoor, water dat er langs loopt, want urine bijt nogal ;).

Liefs,
    Snoopy

15. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Hoi!

Bij luuk moesten de bloedsuikers gecontroleerd worden omdat hij zo groot was. Hij heeft het bij heel goed bij mij gehad en de vraag is dan of hij zijn suikerwaarde zelf op peil kan houden. Luuk is gelijk geprikt nadat hij geboren was (net als mama! auw auw) toen was zijn suiker goed. "s nachts is het iets gedaald en de volgende avond was het weer goed. Toen mochten we de volgende dag naar huis.
    Het zijn standaardcontroles in mijn ziekenhuis vandaar....

16. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben om 23.13 uur bevallen van onze dochter, maar eer dat ik helemaal 'klaar' was, was het zeker 1 uur / half 2. Ik heb er niet bij stilgestaan, maar ik moest in het zkh blijven. Ik denk omdat onze dochter in het vruchtwater gepoept had. De volgende dag om 12.00 uur kreeg ik te horen dat we naar huis mochten. :)

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vreemd he, bij ons hebben ze het er helemaal niet over gehad. Wel dat Eva het goed heeft gehad in mijn buik :), maar niets over suikerwaardes... maar goed, Eva doet het goed en daar gaat het om ;). Maar jullie moesten dus in het ziekenhuis blijven terwijl ik thuis kon blijven, toch raar.

18. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Mijn dochter is om 05.07 geboren en om 7.30 gingen we naar huis... maar niet voordat ik had gedouched, geplast en ze via het infuus een liter water in me hadden gepompt (ik wilde niks drinken tijdens de bevalling, was veel te geconcentreerd op die weeën). Suiker had ik tijdens de bevalling al toegediend gekregen, tegelijk met de weeënversterkers. Zonder die suiker was ik van m'n stokje gegaan denk ik.

19. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij ons moest ook de suikerwaarde worden geprikt. Ik ben om 21.00 bevallen en ik moest een nachtje blijven vanwege de ruggeprik.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb op de dag van de bevalling 1 hap vla (soort van ontbijt waar ik veel te hyper voor was ;)) op en 3 van die dextro energy's (tijdens de eerste weeen). En 's avonds een beschuitje met muisjes :). Had zoveel adrenaline dat ik geen eten nodig had. Heb wel veel water gedronken.

Deel Deze Pagina