Ik geloof dat ik geluk had als ik het zo lees... Hier één hechting en nog twee heel kleintjes... Had er met een week sowieso geen last meer van.
Het was bij mij bij de tweede, dus niet daarna nog zwanger geweest. Ze zeiden bij mij dat ik gewoon weer alles kon, ook vaginaal bevallen. Dus wat dat betreft maak ik me nu nog geen zorgen (piep waarschijnlijk wel anders als ik 36 weken ben ). Ze hebben bij mij een ruggenprik gezet. Ik wilde eigenlijk thuis bevallen, maar had langdurig gebroken vliezen dus moest in het ziekenhuis. Geluk bij een ongeluk dat ik daar dus al was. Anders had de ambulance me thuis moeten ophalen. Bij de eerste was ik ook flink gescheurd door de snelheid van de bevalling, misschien (achteraf) had de vk dat niet zelf moeten hechten. Ik zat op het randje van doorsturen. Als ik weer op dat punt kom, laat ik me wel doorsturen. Geen prutswerk meer aan mijn onderkantje Bij een klein hechtinkje ga ik natuurlijk niet moeilijk doen.
Bij de eerste totaal ruptuur gehad en knip. Behoorlijk lang last gehad vooral van ontstoken hechtingen. Later last gehouden als ik snel op een harde ondergrond ging zitten en soms ook tijdens de seks. 2de keer gescheurd naast me oude liteken mooi gehecht en binnen 5 dagen waren ze eruit, vrijwel geen last gehad. Wel blijft seks een puntje niet alles gaat meer pijnloos helaas maar misschien heeft dit nog de tijd nodig.
Hoewel ik supersnel herstelde heb ik het ook best een tijd nog gemerkt met seks. Duurde hier ook een hele tijd maar dat kan echt over gaan. Op een gegeven moment was het gewoon verdwenen.
haha nee precies! geen gepruts aan het onderkantje idd! ben er nu na die TR ook zuiniger op.. maar ik mag dus ook gewoon vaginaal bevallen..wel zei de gyn dat ze dan een preventieve knip moeten zetten aangezien mn perineum nu korter is.. maarja voor die knip ben ik niet bang hoor.. ik ben ook zo blij dat ik in het zkhs ben bevallen..moet er ook niet aan denken om zo gehavend nog met de ambulance naar het ziekenhuis te moeten.. dus jij had idd ook echt mazzel wat dat betreft! Bizzy: wat fijn om te lezen dat je na de TR daarna zonder tevee; problemen bent bevallen! geeft een beetje moed hihi!
Ik had bijna een totaalruptuur maar zat na een paar dagen alweer in kleermakers zit Ik durfde alleen nooit te kijken en aan te raken ivm hechtingen brrrr. Maar het ging eigenlijk erg snel
Hier maar 3 hechtingen, de schade viel erg mee. Na paar weekjes voelde ik er haast niks meer van. Alleen met seks en van onderen wassen nog. Alsof het een beetje schraal was op die plek. Maar ook dat is na een paar maanden weggetrokken.
Ik ben niet eens heel ver gescheurd maar ik had een paar hechtingen. Ik heb echt heel lang last gehad daar beneden. Ik denk dat de ergste pijn met 3 weken wel gezakt was maar met afvegen was het gevoelig of als ik lange stukken liep begon het te zeuren. Soms ook minipuntjes bloed (alsof het weer wat open begon te gaan) Ik weet nog dat ik vlak voor de 6 weken zat te twijfelen om terug te gaan naar de verloskundige. Uiteindelijk toch niet gedaan. Ik heb wel 3 maanden last gehad van een verharde plek (littekenweefsel) daar beneden en moest totaal niet aan seks ofzo denken. Nu voel ik het niet meer. (4,5 maand)
Spoel je tijdens het naar de wc gaan met water en evt zoutwater? Je zou ook een paar x per dag een zout badje kunnen nemen. Gewoon voor de zekerheid.