Inschrijven basisschool en leveren overdrachtsformulier?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lizab, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Even een vraagje hoor. Ik kom er niet helemaal uit.

Ik ben de inschrijfformulieren voor de basisschool aan het invullen.

eerst stond er al dat ik een kopie van de verstrekking van het sofinummer door de belastingdienst aan moet leveren. (Ja echt, sofinummer, niet bsn) gelukkig zag ik verderop dat dit ook een kopie van haar paspoort oid mag zijn.

Nu staat er dat ik een overdrachtsformulier peuterspeezaal of een onderwijskundig rapport van een andere basisschool of instelling in moet leveren.

Nu is alles nieuw voor mij, maar krijg je dit ook bij een kdv? Dan mag ik hier wel eens naar vragen nl. Er staat in ieder geval dat als ik het niet inlever, de inschrijving niet geldig is.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.281
    4.513
    113
    Wel vreemd dus als jij geen overdrachtsformulier kunt overleggen staat ze niet ingeschreven.
    Met andere woorden als jij ervoor gekozen hebt om je kind thuis te houden en dus niet te laten deelnemen aan een peuterspeelzaal of kinderdagverblijf je je kind dus ook nooit in zou kunnen laten schrijven voor die basisschool.

Ik kreeg het overdrachtsformulier wel van de peuterspeelzaal, die moest ik toen eerst doorlezen en er moest onze handtekeningen onder zodat het aantoonbaar was dat we eens waren met het geschrevene.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat gek dat die basisschool dat eist. Zou toch eens even daar informeren of dat ook echt wel moet, want een overdrachtsrapport krijg je pas als je kind 4 jaar is en naar de basisschool gaat. Ik neem aan dat kindjes dan toch al lang ingeschreven staan.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou de school eens bellen.

Van ons KDV krijgen we wel een dossier mee voor de basisschool, maar pas tegen zijn 4e verjaardag.
    Ik geloof dat er op het inschrijfformulier wel stond of het kind naar psz/kdv ging en welke, maar ze hoefden geen papieren daarvan..

Misschien bedoelen ze die laatste zin meer als: Als je weigert een onderwijskundig rapport in te leveren, terwijl het er wel is, dat dan de inschrijving niet geldig is?

5. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    ehm.. vreemd, ik weet niet beter dan dat ouders toestemming moeten geven voor het verstrekken van informatie door psz...
    Wij hebben kindjes in groep 1, waarvan we geen overdrachtsformulier hebben, omdat ze ouders hier geen toestemming voor hebben gegeven. Ouders kunnen bijvoorbeeld als reden hebben dat ze willen dat hun kind met een schone lei begint op school en de leerkracht geen vooroordeel kan hebben.

Deel Deze Pagina