Kleding na zwangerschap

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Followyourdreams, 12 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Ik blijf nadenken over wat ik nu tijdens mijn kraam periode ga dragen kwa kleding ?
    Borstvoeding is nog twijfel maar wel al wat voedings topjes besteld en bh’s zijn onderweg , wel van die makkelijke die wat lijken op een sport bh . Schijnt prettig te zijn ook met stuwing indien je toch geen borstvoeding geeft ?

    Ik heb nu 3 pyjama’s / huispak , legging met shirt erop .

    Twee voedings pyjama’s en 1 zwangerschaps pyjama omdat een “
    Normaal “ huispak vast nog niet lekker zit aan de buik eerste weken na de bevalling ..

    Maar loop je idd beetje in je pyjama / huispak ? Of trek je gewoon kleding aan ..

    Ben benieuwd !!

    Zal ff foto toevoegen voor soort pyjama’s die ik nu heb voor na de bevalling :
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Ik haat pyjama,s dus ik had zo snel mogelijk weer gewone kleren aan. Wel soepel vallend natuurlijk. Rokje met elastiek t,shirt en leuke fleurige sjaal. Ik zie er zelf uit als een dweil na de bevalling dus ik kan n beetje fleurige kleding dan wel gebruiken.:)
     
    Crankyberry en Followyourdreams vinden dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Vrouwtje tegenover mij in de ziekenzaal droeg twee dagen na de bevalling haar oude spijkerbroek van voor de zwangerschap alweer :eek::eek:. Ik heb tot 7 weken na de bevalling in mijn positiekleding gelopen en daarna een hele gardarobe opnieuw moeten aanschaffen, inclusief schoenen, omdat niets meer paste. Dus ik zou niet teveel vooraf kopen en nog een beetje teren op je zwangerschapskleding na de bevalling. Je weet immers nog niet hoe snel je lichaam en buik gaan herstellen.
     
  4. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Haha oh jeetje zeg ..
    nee denk ook niet aan kleding maar heb het echt over de kraam periode .. de eerste week tot twee weken dat je veel aan bed gekluisterd zit :)
    Dan lijkt me een spijkerbroek of gewone kleding niet echt lekker zitten
     
    Fennec vindt dit leuk.
  5. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Haha grappig , kan zo verschillend zijn ! Ik hou juist enorm van pyjama’s / huispakken .. kan elke avond uit kijken om weer zo heerlijk huis sloffie aan te trekken na het douchen :p
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb alleen de eerste dag “aan bed gekluisterd” gezeten hoor ;). Daarna de eerste paar dagen nog positiekleding of gewoon een lekker joggingbroek maar binnen een week mn oude kleding weer aan. Ik zou het niet te ingewikkeld maken. Je bent een vrouw dus hebt vast genoeg opties in de kast hangen :p. En anders heb
    je zo iets besteld.
     
    Dubbelgeluk en kly073 vinden dit leuk.
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Ik heb direct na de bevalling gewoon weer normale kleding gedragen.
    Een dag of 4 lekker makkelijk joggingbroeken ed maar daarna weer mijn ‘gewone’ kleding.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ooh sorry, dan begreep ik je verkeerd!

    Ik droeg gewoon mijn positie traingsbroek en positietruien/shirts. En de boxershorts van mijn man want die zaten lekker ruim :p:roflmao:
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.698
    113
    Vrouw
    Wat jij lekker vind, ik had wel heel de week lekker zittende broeken aan, echt nog niet mn gewone kleding! Dat ligt toch helemaal niet lekker lijkt mij?

    Ik zou zeggen, geniet vooral van je kraamweek! Na een paar dagen je bed al uit is echt niet nodig, heb je achteraf spijt van :p!

    De kleding die je heb besteld lijkt mij prima!
     
  10. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Het verschilt volgens mij heel erg, ook afhankelijk van je bevalling. Ik beval makkelijk en had beide keren geen hechtingen ofzo. Heb twee/dagen idd wat makkelijke kleding aangedaan en toen weer lekker mijn eigen broeken en een shirt. Had ook erge behoefte “mijzelf” weer te zijn, maar als je een pittige bevalling heb gehad kan dit veel langer duren. Volgens mij heb je je dus goed voorbereid :thumup:
     
  11. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik ga voor mn oude pyjama/huisbroeken en evt in t begin de positieleggings/positiehuisbroek als die anderen niet lekker zitten ;)

    Verder ga ik vooral voor wat losser vallende shirts/tunieken mét knoopjes zodat ze evt ook voor t geven van bv geschikt zijn.
    Gelukkig is t een trend zag ik dat de shirts nu wat losser vallen, want dat strakke na een bevalling met die o zo charmante flubberende blubberbuik zie ik niet zo zitten :o::roflmao:

    Moet nog wat bestellen, incl 2 voedingstops van de h&m erbij, die zitten sowieso erg fijn ook als je geen bv geeft haha
     
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dat is zo afhankelijk van hoe je uit de bevalling komt. Bij t ene kind droeg ik nog een maand mn positie kleding. En bij de ander kon ik binnen een week alweer in mn oude spijkerbroek. Vooral afhankelijk van hoe gevoelig je buik is. Maar de eerste dagen op bed gewoon heerlijk alleen een wijd shirt aan en blote benen. Ff niks om mn buik heen.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.747
    15.178
    113
    Dat verschilt toch per persoon?

    Voor mij is “genieten van de kraamweek” zeker niet in bed liggen. Sterker nog: van de gedachte alleen al word ik akelig, niks voor mij, hele dagen op bed liggen... :)
    Ik heb beide kraamweken - op mijn middagdutjes in bed na - gewoon lekker beneden gezeten en ook af en toe wat in huis gerommeld. Als je je goed genoeg voelt, why not.
     
    MamaSelina, Taco en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  14. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik had joggingbroeken aan met gewone truien of t-shirts.
    Had geen speciale bv kleding. Alleen wel bv bh’s. Werkte ook prima.

    Pas toen ik weer naar buiten ging trok ik een spijkerbroek aan.
     
  15. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.521
    6.527
    113
    Vrouw
    Eens. Ik werd al gek bij de gedachten dat ik alleen maar op bed moest liggen. Had bij het intakegesprek van de kraamverzorgende ook al aangegeven dat ze mij niet moest verplichten in bed te gaan liggen, want dat zou ik toch niet doen haha. En ik heb toch ook echt volop genoten van de kraamtijd:)
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ik heb de eerste twee dagen vooral in bed gelegen in het ziekenhuis, toen heb ik wel alleen pyjama’s (nachthemden - zonder broek dus) gedragen. Daarna bijna niet meer in bed, en vooral wijdvallende jurkjes gedragen. Nu was het bij mij ook bloedheet, dus moest sowieso niet denken aan strakke kleding.
     
  17. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb 2 dagen in mijn pyjama gelopen, daarna mijn positieslobberbroek gepakt met een trui van mijn man (had een ks en verdroeg geen strakke kleding om mijn buik). Einde van de kraamweek ben ik naam de positieslobberbroeken en eigen truien gegaan. Pas na 3mnd, vlak voor ik weer ging werken heb ik weer eigen spijkerbroeken aan gedaan.
     
  18. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Lekker joggingbroeken, voedingsshirts en voeding bh. Vooral dragen wat je lekker vindt zitten en waar je je fijn in voelt.

    Een blouse/overhemd is ook makkelijk bij borstvoeding.

    Geniet van je kraamperiode. En doe vooral wat je zelf lekker vindt.
     
  19. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    ik krijg een keizersnede. heb wat leggings en lang truitjes en lkkr vest voor na de bevalling.
     
  20. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je maar een weekje of 2 borstvoeding wil gaan geven maar als je het langer wil gaan geven kan ik je aanraden ook gewone kleding aan te schaffen. Je kunt moeilijk naar een terrasje/op bezoek/... in je huispak hihi
     

Deel Deze Pagina