Inschrijven BSO

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tascha, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hallo,

Nou even een onderwerpje bij een topic voor iets oudere kinderen, maar jullie kunnen mij waarschijnlijk wel antwoord geven op mijn vraag.

Mijn schoonzus heeft van de week bij het cb te horen gekregen dat zij haar dochtertje ( 9 maanden) al moet inschrijven bij een bso, omdat de wachtlijsten zo lang zijn. Nou heeft zij mijn man gesproken en ook verteld dat wij ons zoontje moeten gaan inschrijven. Hij wordt in april 2. Ook moesten we hem alvast inschrijven op school, anders is daar ook geen plek meer. Nou is mijn schoonmoeder lerares en die zegt dat je nu niet al hoeft in te schrijven op school, daar krijg je van zelf een brief over thuis. Maar wel moet bedenken waar die naar school gaat, als je de bso al moet gaan inschrijven. Ik vind het alleen zo snel om hem nu al in te schrijven op een bso. Ik wil namelijk nog van baan wisselen en ook willen we nog een keer verhuizen en we weten dus niet of dat dan allemaal wel uitkomt. Hoe hebben jullie dit gedaan. Een kind van 2 kan ik mij nog wel voorstellen, maar een kind van 9 maanden al inschrijven, lijkt mij een beetje voorbarig of niet? Moet ik er nu echt al serieus over na gaan denken? Woon in Rotterdam en met een kdv was het erg lastig. Wie wil met mij ervaringen delen.

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Ik heb onze dochter ingeschreven toen ze 1 was en kregen een paar weken geleden bericht dat er plaats voor haar is.
    Ze wordt in april 4.

Onze zoon van nu 6 maanden heb ik ook al ingeschreven want dan weet ik zeker dat hij straks ook plek heeft.
    Maar wij gaan de komende tijd ook niet verhuizen of van baan verwisselen.

Ik weet niet of het inschrijven geld kost maar zo niet kan je hem toch gewoon inschrijven.
    Wie weet duurt het verhuizen en het vinden van een baan allemaal langer dan je nu voorziet em heb je straks geen plek. :(

Voor het inschrijven voor school krijgen wij geen brief dat moeten we zelf aanmelden.
    Hier wordt aangeraden om rond de 2 in te schrijven ivm wachttijden.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    dankjewel voor je antwoord. We zijn nu maar vast op zoek naar een bso en gaan daar even wat informatie van inwinnen, heb de brochures aangevraagd. De basisschool hoeft nog niet. Hij gaat naar de basisschool waar mijn schoonmoeder werkt en die hebben geen lange wachtlijsten. We gaan maar inschrijven en mochten we verhuizen, dan zien we dan wel weer.

Deel Deze Pagina