Hoe vaak op de pot?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by puk, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puk

puk Lid

Mar 18, 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Onze zoon is net 2 geweest en geeft nu af en toe aan dat hij een plasje moet doen. We zetten hem nu s'ochtends als hij net wakker is op t potje (komt er bijna altijd een grote plas) na het ontbijd, tegen uurtje of 11, na de lunch of z'n tukkje, s'middags tussendoor na het avondeten en voor het naar bed gaan. Soms komt er wel een plasje soms niet, maar na max 5 min haal ik hem eraf (of gaat ie zelf al). Super trots als het is gelukt en wij natuurlijk ook! Doe hem tussendoor wel z'n luier aan, zou ik die nou beter af kunnen laten? En zetten we hem niet te vaak op de pot, bedoel hij zit er nu zón 6 tot 7 keer per dag op? We zijn nu net 2 dagen bezig en heb het idee dat hij de bedoeling ervan al wel aardig begrijpt.

Iemand nog tips of suggesties?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    vraagt hij er ook zelf om om naar de wc te gaan?

3. puk

puk Lid

Mar 18, 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    ja op het potje dan, want op de wc wil ie niet vind hij volgens mij eng, ook met brilverkleiner, hij zegt zelf ; mama,plas op pot.. en dan komt er ook nog eens plasje...Nu zetten wij hem er dan ook op, uit voorzorg en dan komt er ook vaak een plasje ( gister heeft ie 4 x geplast op de pot ) maar vraag me af of wij hem er niet teveel opzetten? en wanneer laat je dan die luier uit? Misschien ook een kwestie van proberen, is natuurlijk ook weer voor ieder kind anders, maar heb nog niet echt t idee wat nou de beste aanpak indeze is...

Share This Page