inschrijven huurwoning uit voorzorg

Discussie in 'De lounge' gestart door jippie84, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Mijn man en ik staan allebei ingeschreven bij verschillende wooncoöperaties. Je weet het maar nooit.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier ook ingeschreven! Ik sta vrij nuchter in het leven en de realiteit is gewoon dat 1 op de 3 huwelijken strandt... Dat is niet waar je van uit gaat, maar dat deden al die anderen ook niet.

Ook is het een financieel back-up plan, hoop dat als we oud en bejaard zijn in een mooi huurappartement terecht kunnen. Voor ouderen is hier maar weinig particulier of koop...

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Ik moet ook wel zeggen dat ik dacht dat je hierdoor NOG langere wachtlijsten kreeg. Omdat het toch per ingeschreven jaar gaat.

4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wij hebben in zo'n situatie gezeten;

We wilden verhuizen naar het deel van het land waar we nu dus wonen en ik stond gelukkig al 9 jaar ingeschreven. Onze koopwoning begon te duur te worden ook op termijn en om voor te zijn dat we in grote problemen zouden komen, hebben we verkocht en zijn we onze droom achterna gegaan; wonen in dit deel van Nederland.

We hebben een fantastische huurwoning, die we snel konden vinden en we hebben niet de wens hier weg te gaan. Toch denk ik al een jaar of twee; oh ja, we moeten ons opnieuw inschrijven, niet vergeten. Natuurlijk vergeet ik dat dan. En toen zag ik dit topic en heb ik meteen de inschrijving gedaan:D

Gewoon to be sure inderdaad. Stel dat we toch een keer wat anders willen of dat er inderdaad een andere reden is die beslist dat we niet meer in hetzelfde huis wonen. Dus eh.. TS; dank je voor dit topic, het is nu geregeld.

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Hier ook beide ingeschreven. Voor mijn man heeft t echter geen zin meer omdat zijn inkomen te hoog is. (Huurgrens) Hij kan ook een andere woning kopen of particulier. Ik daarentegen niet...en ben op huur aangewezen. Sta inmiddels 4 jaar ingeschreven en dat is kort. Voor een eengezinswoning is het minimaal 7/8 jaar. Uiteraard ga ik er niet vanuit dat ik er gebruik van moet maken, maar mocht het gebeuren kan ik mijn dochter wel een dak boven dr hoofd bieden. Fijne gedachten en die 25,- p jaar wel waard.

6. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik sta ook ingeschreven en als we straks verhuisd zijn doe ik het weer.

Voor die 9 euro (utrecht dan) hoef ik het niet te laten.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je man kan ook zijn baan kwijtraken, dus ik zou zeker ingeschreven blijven staan als ik hem was.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ja ik sta ook ingeschreven
    gewoon voor de zekerheid

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Met alle respect, maar dit kun je voorkomen door zaken goed te regelen. Of ben ik nu te kort door de bocht..:)

In onze gemeente heb je als vrouw zijnde recht op urgentie wanneer je gaat scheiden en je kinderen hebt. Binnen een half jaar heb je een huis. Ik ken een aantal mensen die gescheiden zijn, maar niemand die (tijdelijk) op straat is komen te staan.

Maar goed, er zijn natuurlijk altijd situaties te bedenken waarbij je (snel) naar een andere woning op zoek moet. Dus inschrijven kan geen kwaad toch..

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb me bij mijn eerste relatie niet ingeschreven. Best rot, want de wachttijd is een paar jaar. Had ik dat wel gedaan had ik direct een eigen huisje gehad.
    Nu heb ik na einde relatie een paar maanden moeten bivakkeren bij een vriendin, en vervolgens een man ontmoet en hiermee gaan samenwonen.

Die keer me ook ingeschreven gehouden, want je weet maar nooit.
    Uiteindelijk kregen we het plan om wat groter te gaan wonen, dus ik keek naar het woningaanbod, stond er een schitterend hoekhuis met prachtig uitzicht en betaalbare prijs en grote tuin op. Waren heel veel reacties op, iedereen wou dat unieke plekje hebben.
    Ik reageer, kwam gelijk op de eerste plaats en daar ben ik niet meer van af gegaan:D

Gelijk toen we verhuisd zijn hebben we ons beiden weer ingeschreven.
    Wie weet is er ergens een nog mooier plekje als we ooit weer willen verhuizen, of wie weet gaat de relatie ooit kapot (ga je niet vanuit, maar ja wie wel).

En bij ons kost de inschrijving niets:)

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wij staan ook ingeschreven. Je weet maar nooit.

Mijn zus heeft zich uit laten schrijven, is nu haar baan kwijt, en de hypotheek niet meer te betalen....maar ja, ze kunnen nergens heen.

Dan ben ik blij met een backup-plan.

En natuurlijk loopt de wachttijd niet op, ik ben gewoon heel snel aan de beurt als ik er gebruik van moet maken.

12. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb me direct opnieuw ingeschreven toen ik in dit huis kwam wonen. Vriend was toen nog niet eens in beeld.
    Vriend is dus ook in mijn huis komen wonen.

Ik sta nu ruim 5 jaar ingeschreven en verleng elk jaar mijn inschrijving. Wil niet voor verrassingen komen te staan. Heb de afgelopen jaren al genoeg verrassingen gehad.

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0

Serieus? :$:$

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik ben zo blij dat mijn ouders altijd gezegd hebben zorg dat je in onze woonplaats ingeschreven blijft. Sinds 9 weken zijn de vader van mijn zoon en ik uit elkaar. We wonen nu even tijdelijk bij mijn ouders maar sta al 8 jaar ingeschreven. Afgelopen maandag 2 woningen mogen bezichtigen maar ik had niet t gevoel daar ga ik me thuis voelen. Maar op korte termijn zullen wij wel een woning hebben. Een urgentieverklaring geven ze hier in Eindhoven niet om deze reden.

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Jep mijn man en ik staan beide apart ingeschreven. Vind het alleen maar slim eigenlijk, we zouden eventueel ook als gezin kunnen verhuizen nog. Hier in het midden van het land zijn de wachttijden niet mals.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn ouders konden na 12 jaar eindelijk terecht voor een huurwoning met tuin in Bilthoven.. Dus ja!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik sta ook gewoon ingeschreven hoor. Kost hier niets en ik hoef niets te verlengen.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja ook wij staan ingeschreven. wonen nu in huurwoning en hebben na verhuizen meteen weer ingeschreven. je weet maar nooit. niet zozeer met t oog op als de relatie stuk gaat, maar wat als we dit financieel niet meer kunnen betalen, dan moeten we toch echt wat goedkopers vinden.

19. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier nooit over nagedacht om te doen. Wil het ook niet. Misschien als ik ergens anders had gewoond dat ik er anders over had gedacht (maar dan eerder met zijn tweeën voor het geval we ons huis zouden moeten verkopen ofzo).
    Hier zijn er zat huizen te krijgen, staat heel veel leeg van de woningbouw op het moment. Daarnaast veel particulier voor een leuk prijsje. In het geval de nood hoog is, is er hier dus prima wat te krijgen.
    Voor onze huurwoning hebben we een paar maandjes moeten wachten destijds. We woonden toen ergens anders en hadden ons vast ingeschreven met het idee dat het meer dan een jaar zou duren. 2 of 3 maanden later kregen we dus al een brief thuis dat we een woning toegewezen hadden gekregen (2 zelfs). Daarnaast heb je dus nog de woningen waar je actief op moet reageren, dus als de nood toen hoog was hadden we binnen een maand een woning kunnen krijgen.
    Inmiddels een koophuis waarvoor we minder hypotheek betalen dan huur toen.

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kom ik over alsof ik een grapje maak? Doe ermee wat je wil. Je weet nooit hoe het loopt in het leven en particulier huren is hartstikke duur.

Deel Deze Pagina