Wij staan ook ingeschreven. Wel allebei onder dezelfde inschrijving, maar die kun je overdragen naar elkaar. Moet wel ieder jaar betalen nu ook weer.
Ik werk bij een woningcorporatie in Enschede en daar heeft het geen zin om je uit voorzorg in te schrijven. Wij werken namelijk met loting. Iedereen heeft een gelijke kans. Als je een jaar niet hebt gereageerd wordt je bij ons automatisch uitgeschreven. Vorig jaar alles goed uitgezocht en mocht je echt op zoek zijn en regelmatig reageren (dus niet heel selectief reageren op een bepaalde woning in een bepaalde wijk) dan heb je bij ons binnen een half jaar een woning. Voor bijzondere situaties zoals dakloos worden n.a.v. een scheiding kennen we natuurlijk urgentie.
Als ik ga scheiden koop ik gewoon mijn eigen huis. Ik werk 4 dagen per week en verdien daar genoeg voor.
Zo zouden ze het overal moeten doen misschien.. waarschijnlijk hebben ze dat ook wel op meerdere plekken overwogen, maar is het niet overal de beste manier. Het klinkt in ieder geval wel veel logischer..
Ja dat zou je denken, totdat je er als vrouw achter komt na het overlijden dat er een mega schuld in de zaak zit waarvan jij dacht dat het goed geregeld was (naief zegt ze zelf ook nooit meegkeken was zijn zaak zij is er niet in thuis) dus ja was te voorkomen, de regio waar zij afhankelijk van was, midden nederland hier meerdere gemeenten urgentie kennen ze niet, internist psycholoog alles en iedereen heeft verklaringen gechreven maar er werd letterlijk gezegd je trekt maar in bij familie, vorig jaar heeft zij dus na 7,5 jaar een woning via de woningbouw gekregen.
hangt er ook vanaf waar je woont hier duurt het gemiddeld 5 jaar voordat je in aanmerking komt voor een woning
hier heeft het ook geen zin . Werkt nl op punten en je krijgt dus op een gegeven moment een woning aangeboden en als je 3 x nee zegt ga je onderaan de lijst ( punten weg) , zeg je 5 x nee word je uitgeschreven of je accepteert 6 de aanbieding. wachttijd is tussen de 6 mnd en 1,5 jaar dus en dan heb je dus zoveel punten dat het kan zijn dat je binnen een aantal maanden 3 woningen aangeboden krijgt. dat gaat volgens mij wel veranderen volgend jaar maar dan nog is het niet wenselijk je in te schrijven als je ook niet echt een woning wilt.
Dit dus. Ik werk 3 dagen maar kan op mijn salaris prima een hypotheek krijgen. Natuurlijk ga je er dan qua ruimte op achteruit, maar dat is niet erg. Ik weet zeker dat ik goedkoper een huisje kan kopen dan huren in onze regio.
Ik sta nu ook 5 jaar ingeschreven (wel in mijn oude omgeving waar ik inmiddels niet meer woon, ik ben trouwens pas 25) en laat dat ook lekker staan hoor en verleng elk jaar You never know.
Ik heb dit afgelopen oktober aan de hand gehad. Mijn ex partner kondigde totaal onverwachts aan te willen scheiden, en er was bij hem geen enkele kans om er aan te werken. Wat was ik blij dat ik mijn inschrijving nooit heb beeindigd zeg. Hierdoor stond ik al ruim 7 jaar ingeschreven en had ik binnen 5 weken een woning voor mijzelf en mijn kinderen. Het eerste huis waar ik op reageerde, en dat is 't uiteindelijk ook geworden. Dus ja, ik zeg idd dat elke vrouw zich ingeschreven zou moeten hebben staan, want je weet maar nooit! T/m oktober had ik ook geen flauw idee dat ik inmiddels een alleenstaande moeder zou zijn, met een 'vader' die zo goed als niet meer naar zijn kinderen om kijkt.
Hier ook hoor! Woon samen, maar sta wel al 4 1/2 jaar ingeschreven. Toen mijn vorige relatie stuk liep en ik zwanger bij mijn moeder moest intrekken om daar vervolgens tot mijn dochter 1 1/2 was te blijven wonen, heb ik mij voorgenomen om het niet meer te laten gebeuren. Wij wonen nu ruim een jaar samen, maar staan allebei ingeschreven!
Nav dit topic weer even gechecked of ik nog ingeschreven sta. Toen we een huis kochten was ik niet meer ingeschreven, maar 4,5 jaar geleden wel weer gedaan. Ik sta welliswaar maar bij 1 van de 2 ingeschreven, de andere is toen verlopen, maar dat is altijd iets. Al hoop ik ook niet dat het ooit nodig is, maar je weet het maar nooit! Het kan ook van pas komen sls je je huis gaat verkopen, verkocht hebt en nog niet wat anders gekocht om de tussentijd te overbruggen.
Ik sta niet ingeschreven. Het is namelijk mijn huis officieel. Mijn man staat wel nog ingeschreven. En daarnaast ik werk zelf 4 dagen en ben financieel onafhankelijk. Ik zou dan zelf een appartement of woning kopen hier in de buurt. Dus ik sta niet ingeschreven.
Dat zou ik 4 jaar geleden ook gezegd hebben, zelfs ons huidige huis zou ik prima hebben kunnen financieren. Maar dan krijg je ontslag, vaste aanstelling en sinds die tijd flink achteruit gegaan in salaris. Mijn huidige WW is nog niet eens de helft van mijn inkomen van 4 jaar geleden!
Dan vind ik vast wel weer een nieuwe baan. Anders kan ik ook de huur van mijn huurhuis niet betalen. (ik zou ook met een ww uitkering alleen de last van mijn huidige huis kunnen betalen. En ook nog kunnen eten. En aangezien het huis van mij alleen in principe is zou ik hier blijven wonen)
Dat kan in deze tijd even duren. (Ligt wan de branche waarin je werkt natuurlijk.) Bovendien: bij een huurhuis krijg je dan huursubsidie. Ik werk fulltime en kan ook zelf een huis kopen, maar ik heb jaren geleden meegemaakt dat het bedrijf waar ik werkte failliet ging vlak na mijn scheiding. Een koophuis zat er toen niet in.