inschrijven huurwoning uit voorzorg

Discussie in 'De lounge' gestart door jippie84, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    mee eens!!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nou, echt niet. Ik heb twee keer een relatie opgebroken terwijl ik geen woning achter de hand had. Als het echt niet meer gaat, dan gaat het niet meer. En dan is er geen andere optie dan vertrekken, ongeacht de ellende die het toen voor mij persoonlijk veroorzaakte. (Geen huis meer, een kostbare scheiding.) Maar o, wat was het goed dat ik bij die partners ben weggegaan!

Ik vind jouw redenering wel lijken op wat vroeger in kerken gepredikt werd: als je samenwoont, dan neem je je relatie niet serieus. En dat blijkt in de praktijk ook nogal flauwekul te zijn. :p

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je kan prima in het hier en nu investeren en toch een inschrijving bij de woningbouwvereniging hebben hoor. Kost alleen een tientje per jaar. De goekoopste verzekering die er bestaat. ;)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij staan al een jaar of 10 ingeschreven, gewoon voor de zekerheid (werkloosheid voornaamste reden, maar ook handig uiteraard als we uit elkaar zouden gaan). Het kost hier niets en verlengen gaat vanzelf, dus geen moeite.

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik sta ook nog ingeschreven bij de woningbouw en het geeft mij heel veel rust te weten dat mocht het ooit nodig zijn we zo een woning hebben.
    En ik denk er dan niet eens aan dan mijn relatie stuk zou lopen.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Er ook nog zoiets als zekerheid creëren voor bij het verliezen van een baan, overlijden, invalide worden etc? Ik denk dat niemand die ingeschreven staat van plan is eerder te scheiden, want ze hebben toch al een huis???

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik niet. Nooit aan gedacht ook.
    Wij hebben het zelf zo geregeld dat wij geen woningbouwstichting nodig hebben mocht er iets gebeuren. Dat vind ik de normaalste gang van zaken dat je dat zelf regelt.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Hoe regel je dat? Ieder twee ton op de bank?

En een woning huren in de sociale sector omdat je niet genoeg verdient is niet 'het zelf regelen als er iets mocht gebeuren'?

9. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik hoef niets te gaan huren mocht er iets gebeuren. Daar moet je wel de fin. middelen voor hebben ja.
    Dat heeft niet iedereen, dat snap ik. Maar ik vind wel dat je zelf iets moet regelen. Met je eigen middelen of mbv een woningbouwstichting.
    Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Niet dat je t zonder zou moeten doen. Zo komt mn reactie wel een beetje over nu ik het terug lees.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als je in Eindhoven woont en je komt als moeder zijnde door een scheiding 'op straat te staan' wordt door de gemeente een woningstichting aangewezen. Deze woningstichting is je verplicht binnen zes maanden een woning aan te bieden.

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Oké, dan zijn we het eens. ;)

12. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Niet altijd hoor bij een huurhuis. Met een vermogen boven de vermogensgrens (21.000 euro dacht ik) moet je ook eerst spaargeld interen. Ik heb dit jaar recht op 1500 euro huursubsidie. Maar ik krijg 0 euro (wat ik ook best terecht vind)

13. mumija

mumija Niet meer actief

Ja hoor, ik sta al 3 jaar nu ingeschreven.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Klopt.

15. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik/ wij staan ook ingeschreven bij de woningbouw. Man in een grote gemeente hier in de omgeving met mij als partner. En ikzelf ook in de gemeente waar mijn ouders nog wonen.
    De eerste inschrijving is inderdaad bij het idee dat als we ooit de hypotheek niet meer kunnen betalen nog een optie achter de hand hebben.
    En mijn inschrijving in de gemeente waar mijn ouders wonen idd met het idee dat als ooit de relatie niet meer werkt iets heb.

16. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hier ook ineschreven!
    Je weet nooit wat er op je pad komt en het kost nauwelijks moeite en geld.

17. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ja hoor hier ingeschreven en dit heb ik 1,5 jaar geleden gedaan toen mijn relatie even niet lekker liep.

Jaren daarvoor ook gedaan (toen ik nog thuis woonde) maar die was blijkbaar verlopen anders had ik al veel langer ingeschreven gestaan.

Hier kost het niks en je moet jaarlijks even doorgeven dat je woonpas kan doorlopen dacht ik dus kleine moeite.

18. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik sta ook al 14 jaar ingeschreven, kan bijwijze van spreken iedereen week hier vandaan als ik wil..
    sta telkens op nummer 1.. ik wacht rustig op een mooier en geschikter huisje..
    tot die tijd zit ik hier nog wel redelijk goed, maar we willen heel graag uit deze buurt vandaan..
    Dus houden onze oogjes open ;)..
    mochten we ooit een geschikt huis toegewezen kregen, zeker dat ik mij dan meteen weer in laat schrijven.. je weet het idd gewoon nooit!
    neem het zekere voor het onzekere..

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik sta niet ingeschreven maar mijn vriend wel, in onze oude woonplaats. Meer omdat we ooit weer eens terug willen naar Meppel, en kunnen we ons huis niet snel verkopen, dan kunnen we altijd eerst iets goedkoops huren.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nee hoor, onnodig.
    Ik kan wel in ons koophuis blijven wonen als relatie mis gaat.
    Wij/mijn man zijn dan aangewezen op particuliere sector of een ander koophuis. Woningbouwverenigingen hebben een max. bruto jaarsalaris dus het gaat niet voor iedereen op dat je daar zomaar ingeschreven kunt staan.

Deel Deze Pagina