Ik en mijn man weten het echt niet meer. We twijfelen enorm of we moeten doorgaan voor de hulp van onze zoon van 3,5. Fysio therapie gaan we wel weer mee starten ivm flinke achterstand. We hadden integrale vroeghulp ingeschakeld, maar ik vind toch dat hun er te veel bovenop zitten zeg maar om het zo te noemen. We hebben een gesprek gehad en ze raadden ons aan ons zoontje eens door een kinder psycholoog uitgebreid te laten testen wegens zorgen om zijn gedrag van ons. Ons gevoel zegt dat er iets niet klopt. Bij de peuterspeelzaal zeiden ze steeds dat hij druk was, erg ondernemend en niet geconcentreerd. Een keer daar een observatie gehad, en die mevrouw zei: Er is niets met dat kind aan de hand. Sindsdien zeggen ze steeds dat het goed gaat, maar ze hebben al een keer gelogen.. Ik vroeg: Hoe speelt hij met andere kinderen? Werd mij verteld dat hij dat eigelijk niet deed omdat hij het te druk had met alles om zich heen. Daarna vertelde ze in het gesprek na observatie dit nooit gezegd te hebben?? Na de vakantie zeiden ze(de leidster):Goh, hij is echt veranderd,ligt goed in de groep, komt nergens meer aan e.d. Het was dus voorheen niet zo goed blijkt wel uit deze woorden. Dus wat moet je nu geloven? Maar aan de andere kant weet ik het niet en twijfel erg: Zullen we niet nog beter een half jaartje wachten en kijken of ze in groep 1 misschien iets aan hem merken of niet? Of nu toch met hulp starten? Aan de ene kant wil ik hulp, maar ik wil hem ook geen stempel geven bij voorbaad. Als we nu al melden dat we hulp voor hem hebben ben ik bang dat ze meteen iets gaan zoeken bij hem zodra hij naar school gaat. En misschien verdient hij gewoon een kans, dus even een half jaar wachten om te kijken hoe het in groep 1 zal gaan. Ik weet het echt niet meer, wie heeft er tips? Ik hoor het graag, ik zit er echt mee.
meid ! ik zou hem wel laten testen! nu heeft ie waarschijnlijk nog geen achterstand! maar als ie straks door zijn drukke gedrag zich niet kan concentreren en wel een achterstand krijgt baal je als een stekker ! je kan altijd kijken of je ergens anders heen kan gaan als integrale vroeghulp je niet bevalt !
Via mijn werk ervaring met integrale vroeghulp en ik vind ze erg kundig. Mijn advies zou zijn nu wel te testen als hij opvalt qua gedrag. Er hoeft niet perse een 'stempel' te komen maar mogelijk wel wat handvatten waar jullie wat mee kunnen en evt de school zodat hij straks n goede start kan maken in groep 1.
ik zou een gesprek aan vragen om met de juf en vroeghulp om de tafel te gaan zitten om de dingen (leugens wel of niet) helder te krijgen ook over vorig schooljaar, ging het nu wel of niet goed. je hoort nu steeds losse flodders waar je weinig mee kunt.
Dat is dus nu mijn twijfel.. Zal ik meteen hulp regelen dan is hij in goede handen mocht er wel wat fout zijn. Maar stel dat de peuterspeelzaal gelijk heeft en dat hij het prima doet? (maar die geloof ik niet meer door de leugens) Dan kan ik het mezelf niet vergeven als ik hulp heb aangenomen terwijk er misschien niets met hem is. Ik heb volgens mij al eens verteld hier waarom wij denken dat er met ons zoontje iets niet klopt, ik wil het best nog eens vertellen om het jullie duidelijker te maken. Integrale vroeghulp vind ik iets te dwingend in onze ogen, steeds weer bellen hoe het nu gaat hoeft voor ons niet. Ook hadden we duidelijk afgesproken niets aan het CB en PSZ te melden. Dat willen ze nu toch ineens doen. Ik ga dan liever zelf met de huisarts iets regelen.
Ik zou zeker laten testen, je hebt niet voor niks hulp gevraagd en als zij aangeven dat testen handig zou zijn zullen ze dit niet voor niks zeggen. Zij hebben hiervoor geleerd en leidsters van een PSZ niet. Stel dat er niks is weetje dat mooi. Stel dat er wel wat is, kun je er direct op in spelen. Niks vervelenders dan dat hij straks op school start en er wel iets is, hij als her vervelende kereltje gezien wordt! Dan moet hij straks alsnog getest worden en moet hij ook nog van die stempel af komen. Daarbij...als je dan als begint, ben je weer een paar maanden verder. Waarom trouwens geen contact met het CB en PSZ? Niks fijners dan dat ze af weten van de problemen en mee kunnen werken/denken!
maar wat heb je te verliezen als er niks is zal dat de psycholoog ook vertellen, nouja punt en einde hulp maar kan je het jezelf wel vergeven als je nu niks meer doet terwijl hij mssn wel adhd heeft?? en dat je iets aan zijn onrust in zijn hoofd kan doen maar je niks gedaan heb
lovelymom, daar heb je gelijk in! Misschien dat het dan toch beter is om wel alvast te starten. twinkle starr, ik wil niet dat het gemeld word bij de psz omdat ze al een keer gelogen hebben (zie eerste reactie). Ook het CB gaat het niets aan (het CB hier is een pot nat met de psz), er hoeft niet overal een dossier naartoe toch? De huisarts vind ik een ander verhaal, die mag het wel weten. Ik hoef niet iedereen er omheen snap je? We kunnen het prima zelf regelen met de huisarts. Bedankt voor het meedenken allemaal, ik zit echt in twee strijd. Maar als we toch gaan starten dan ga ik het via de huisarts regelen.
Oja, moet ik het wel op zijn nieuwe bassischool gaan vertellen dat we met hulp gaan starten of juist niet? Ik ben zo bang dat ze meteen iets gaan zoeken bij hem als we vertellen dat we hulp hebben.. En anders misschien niet.
Direct onderzoeken, mocht er nu wat zijn kan de vroeghulp direct met deschool overleggen hoe enwat en kan hij daar een goede start maken maar zie wel in de omgeving dat mensen er niet aan wilden dat er iets niet klopte totdat school laatst zei en nu moet er wat gebeuren want dit kan niet langer en nu worden er kleine stapjes genomen maar wel te laat want jochie wordt nu al gepest op school en zit pas in groep 2 en denk maar niet dta je ooit je statuspispaaltje weer kwijt raakt dus datzou ik liever voor zijn. Vind het erg knap dat jezelf overweegt door te pakken en ik zeg dus doen, iserniks dan hoor je het ook.
nee zou ik nog niet doen! mijn casemanager gaf aan dat ze wel een eerlijke kans verdienen en niet meteen veroordeeld hoeven worden als er wat uitkomt is het vroeg zat
Misschien is dat juist mijn onzekerheid: Ik denk echt dat ze wat gaan zoeken bij mijn zoontje ook al is er niets
tuurlijk doen ze dat niet !! zou een beetje raar zijn toch ? van zo nog een kindje die we lekker een stempel geven !
ik vertelde gewoon dat ze die donderdag ochtend niet komt ze is nog niet leerplichtig dus mag ze gewoon thuis blijven maar bij ons is het inmiddels anders omdat ze al bijna een jaar een regulatiestoornis/adhd heeft en 2 weken geleden het dus echt bevestigt is dat het adhd is, dus heb ik open kaart gespeelt naar de juf en dat we dus bezig zijn met medicatie maar zolang je niets weet kan je ook niets vertellen je hebt een vermoeden die of straks bevestigt gaat worden of dat er niks aan de hand is
Kun je mij misschien uitleggen hoe die onderzoeken precies gaan verlopen? Als je wilt, alvast bedankt. Ik kan natuurlijk ook gewoon vertellen dat hij naar de fysio moet!
bij N hebben ze een lichamelijk onderzoek gedaan (wat niet gelukt is door dat ze hysterisch werd) daarnaast zijn we bij de kinder psychiater geweest en de kinder psycholoog die hebben afzonderlijk testen met haar gedaan de kinderpsychiater is met haar gaan spelen om te kijken wat ze snapte als er wat vertelt werd en wat ze deed met actie op reactie daar scoorde ze goed bij de 1 116 en de ander 110 allebei gemiddeld de psycholoog heeft een iq test met der afgenomen ook die was gemiddeld 108 en ik ben 5 maanden lang op een dagbehandeling met der geweest waar ze haar de 1ste 8 weken geobserveerd hebben, en daarna kregen we een plan van aanpak
Ik zou op school idd niks zeggen. Wellicht vinden ze niks tijdens de onderzoeken. Vinden ze wel wat zou het zomaar kunnen zijn dat het "onder controle" is als hij naar school gaat. Ik zou eerst afwachten wat er uit de testen komt dan kun je altijd verder kijken. Ik zou er alleen niet om gaan liegen. Dus gesprek onder schooltijd met een psycholoog ook gewoon als zo aangeven. Waarom zeggen dat je naar de fysio moet? Niks beters dan open en eerlijk zijn, dat zou je van de juf ook graag zien. Mocht er dan íets gebeuren waar je zoontje bij betrokken is kan ze het altijd in haar achterhoofd houden. Dan weet ze ook dat jullie er mee bezig zijn.
Op school niets zeggen maar tegen de juffrouw wel? dat is toch tegenstrijdig? Of ik snap het niet sorry En hij gaat in januari naar school dus dat is al heel snel.