Internet bankieren

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by sidmick, Feb 11, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,188
    113
    Wat vinden jullie een mooi moment om je kind zelf te laten internet bankieren?
    Dochter gebruik met grote regelmaat haar pinpas. Standaard heeft ze 25 euro op haar rekening staan, de rest staat op een spaarrekening die daaraan hangt. Alleen ik kan geld overmaken.
    Het lijkt me als ze deze zomer naar de middelbare gaat best handig als ze zelf kan bankieren, bv een tikkie oid. Anderzijds is ze nogal een bigspender en trakteert met gemak de halve groep op iets lekkers.

2. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Hmm da's een lastige.
    Ik heb inderdaad in gedachten als ze naar het vo gaan. Je kunt instellen dat ze een bepaald maximum bedrag kan overmaken volgens mij. Dit zou ik dan zelf in beheer houden en haar de rest laten doen.
    En afspraken maken over wat ze met haar spaargeld mag doen. Hier hebben we duidelijk gemaakt dat dit echt bedoeld is voor een rijbewijs, studie of huis. (zijn nu nog maar 10 en 8)
    En met de lage rente van tegenwoordig kan ze het geld dat ze mag besteden net zo goed op haar lopende rekening laten staan.
    Krijgt ze ook kleedgeld straks?
    De eerste tijd zou ik het zowiezo samen met haar doen.
    Ze komt er gauw genoeg achter dat ze niets kan besteden als het geld op is.
    Ook dat is een leerproces.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Bij ING is het als ze 12 jaar worden.
    kunnen ze op hun telefoon de ING app installeren,
    Wij als ouders kunnen tot 18 jaar alles zien wat en waar en hoeveel geld ze besteden.
    Zo leren ze al met de app omgaan,
    Hoe ze geld overmaken kan,
    Betaalverzoek sturen en betalen

Maar hadden al met 8 jaar een eigen pinpas. Deze kreeg ze alleen als ze wat wilde kopen van hun zak geld

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,188
    113
    Haar echte spaarrekening voor “later” kan ze uiteraard niet bij.
    Ik heb haar eigen spaargeld (zo een 500 euro van verjaardag, rapport ) op haar spaarrekening staan om te voorkomen dat ze ineens fors met haar pin pas gaat zwaaien oid.
    Nee kleedgeld doen we niet aan

Share This Page