Inschrijven oudergesprek

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sillies, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Hier worden alle tijden gelijk vrijgegeven, hoe sneller je reageert, hoe meer keuze. Ik vind twee gesprekken op twee verschillende dagen geen probleem.

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja en ik denk had ik de afgelopen jaren maar wat meer gesprekken.

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Bij ons is het ook vanaf 3 of meer kinderen op school eerder inschrijven. Heb daar totaal geen problemen mee. Als ik ze straks alle 3 op de basisschool heb, vind ik het ook fijn dat ik niet op 3 verschillende dagen hoef te gaan. Vind het niet meer dan logisch.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons niet. Gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    hier worden de tijden vrijgegeven en het maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt, het komt vrij voor iedereen en je kunt inschrijven. Voor een fijne tijd moet je er snel bij zijn. Dus dat probeer ik ook altijd. Mijn man en ik willen graag beide bij zo’n afspraak aanwezig zijn, dus ik probeer eind van de middag of in de avond een tijdvak te kiezen, soms lukt het aansluitend, soms op een andere dag. De kinderen gaan bij ons vanaf het eerste gesprek mee. Het gaat over de kinderen. En ze worden hier bij het gesprek betrokken. En kunnen soms iets uitleggen of aanvullen. Al vanaf groep 1.

6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij ook Parro en ouders met meerdere kinderen krijgen nu voor de eerste keer voorrang.

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier geen voorrang bij meer kinderen. De app gaat voor iedereen tegelijk open

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.125
    113
    Home
    Nee bij ons niet
    Het is voor iedereen gelijk
    Het is vaak wel al snel vol

Maar ik geef wel aan dat ik graag beide achter elkaar wilt wat vaak geen probleem is maar wel even puzzelen

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hier het zelfde!

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.863
    5.125
    113
    Home
    Maar dat er weinig keuze is en alles vol is daar kunnen de ouders niks aan doen dus die dwingen jou niks :rolleyes:

11. tuc

tuc Niet meer actief

Als alle ouders alle keuzes zouden moeten krijgen, dan moeten leerkrachten bijna 5 middagen en avonden gaan zitten. En dan hebben ze heel veel gaten tussen alle afspraken.
    Dat ouders met meerdere kinderen voorrang hebben vind ik logisch omdat je dan niet alleen met de tijd zit waarop je kan maar ook nog eens moet rekening houden dat ze achter elkaar zitten, anders ben je heel veel tijd kwijt.

suus1983 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Plus áls school al verwacht dat ouders vrij moeten nemen, dan toch liever dat ouders van meerdere kinderen maar 1x ‘s middags wat moeten regelen dan 2-3x? Dus zelfs dan vind ik het logisch dat ze eerst gesprekken handig na elkaar plannen van ouders met meerdere kinderen.
    Maar hier is er gewoon altijd wel een tijd te vinden die handig is, dus als het niet tijdens die ene week kan, dan gewoon de week erna.

Anna009 en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Dat was zowel op mijn werk zo, als op de school van mijn kinderen.
    Op mijn werk hadden we er toen nog een vergadering over. Ouders moesten toen nog een briefje invullen met de voorkeursavonden -/middagen en tijdens die vergadering planden we eerst de broertjes/zusjes in. Dat zal inmiddels ook wel digitaal gebeuren.

En bij mij kinderen op school opent de digitale planning voor grotere gezinnen ook eerder. Ik vind dat eigenlijk compleet logisch, aangezien het met meerdere kinderen geen doen is, als de tijden ver uit elkaar liggen.
    En ik heb er eigenlijk ook nooit last van gehad. Mijn jongste dochter is al een tijdje mijn enige kind op die school, en ik zet gewoon een alarm zodra de planning opent. Ik heb nog altijd naar wens in kunnen plannen, ondanks de voorrang die anderen krijgen.

Je kan de juf toch gewoon mailen of aanspreken dat het je niet lukt om in te plannen en vragen wat je opties zijn?

14. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

hier werken we tegenwoordig met Parro en sindsdien krijgen ouders met meerdere kinderen inderdaad ook eerder de agenda om de gesprekken in te plannen.

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier gaat het precies zoals bij jou.
    Gaat via de Parro app.

16. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Yes hier exact hetzelfde. Er was wel nog genoeg beschikbaar.

17. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier starten alle inschrijvingen tegelijk maar er wordt wel vriendelijk verzocht om ouders met meer kinderen voorrang te geven ivm het plannen.

18. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier krijgen we een blaadje met datum en tijd mee met het rapport. Kun je niet ruilen de ouders onderling van tijd en geven we dit zelf door aan de juf.
    School zorg er wel voor dat beide gesprekken op 1 middag of avond zijn, zodat we niet meerdere dagdelen hoeven komen.

19. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor ouders met meerdere kinderen is het fijner als de school zelf de planning maakt. Allemaal achter elkaar, met tussenpozen van 10 minuten. En als juf kon je er dan voor zorgen dat je zo plande dat je de avond in ieder geval afsloot met een positief gesprek. :thumup: Ik denk er met weemoed aan terug. Ouders gaven aan welke dagdelen ze konden, wij planden in. Dan zetten we wel eerst de grotere gezinnen erin en gebruikten de enigs kinderen om de gaatjes op te vullen, maar dus wel op het dagdeel naar keuze van de ouder. Werkte prima. Lang leve old-school papier en wat hersengymnastiek.

Bij ons is het nu ook zo dat ouders zelf online plannen. Voor mij als juf wel wat minder werk, maar dus ook totaal geen mogelijkheid meer om een ouder die wat meer tijd bodig heeft bijvoorbeeld voor een pauze in te plannen of als laatste. Of tussen twee 'moeilijke' gesprekken even een makkelijkere tussendoor.

Als ouder vind ik het vooral vervelend. De juffen bepalen namelijk zelf de dagdelen. Dus de juf van kind A heeft gesprekken op maandagmiddag en -avond en woensdagmiddag. En de juf van kind B heeft de dinsdag en donderdag gepland. Moet je dus 2 keer op komen draven. Niet fijn. Het is ook heel erg heen en weer schakelen om eerst te kijken wanneer juf A en B dan gesprekken voeren. Heb je net iets gezien waarmee je lekker op elkaar kunt aansluiten, plan je gauw bij A, is bij B de tijd al weg. Zit je nog op 2 dagen of met een uur ertussen.

Iedereen kan trouwens vanaf hetzelfde moment inplannen. Meestal wordt dat dus op kantooruren open gezet, waardoor voor veel werkende ouders de mogelijkheid om in te schrijven begint als ze aan het werk zijn. En dan zijn er dus inderdaad al veel plekken weg.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ja, dat dus. Bij ons doen ze dat niet en ik moet dus op 3 verschillende dagen heen. Niet praktisch, zeker niet omdat het vaak in de middag is en man dan meerdere middagen vrij moet nemen (toch wel fijn als hij ook bij een adviesgesprek kan zijn).

Deel Deze Pagina