Inschrijving basisschool evt annuleren

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mam0523, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Hoe vind je dochter het? Dat ze naar een andere school gaat?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

We hebben haar meegenomen toen we gingen kijken en ze was (en is!) heel enthousiast.

Wat natuurlijk scheelt is dat ze al een aantal kinderen kent in dr nieuwe klas.

3. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Mijn dochter ging vorig jaar van school wisselen vanwege een verhuizing. Ze stond erg in dubio, nog 2 jaar heen en weer naar haar oude school of toch op de dorpsschool. zij heeft toen een middag meegedraaid op de dorpsschool en nav besloten dat ze inderdaad daar naar toe wilde.

4. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hoe bepaalt een school dat hij vol is? Dit moeten zij dan van tevoren kenbaar maken. Mijn excuses, ik lees net op de website can de overheid dat de basisschool geen andere school hoeft te zoeken, maar dat moet de gemeente doen :)

Wachtlijsten op basisscholen? Tjonge, hier in de regio zouden ze er een moord voor doen.

5. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Knoop is doorgehakt; ze gaat naar de Sterrenschool :)

Gisterochtend ben ik alle voors en tegens naast elkaar gaan leggen, ervaringen van andere ouders gehoord, ik heb zelfs contact gehad met haar kindertherapeut voor haar input hierover:)Zij nam wel mijn grootste zorg weg, en dat was dat het voor teveel prikkels zou zorgen omdat ze geen vaste lokalen en leraren hebben en gericht zijn op zelfstandigheid. Nu maakte ik me geen zorgen over haar zelfstandigheid, dat vindt ze alleen maar fijn, maar wel over de prikkels.

Wat me opviel bij mijn dochter is dat ze wel heel erg gevoelig is voor prikkels maar tegelijkertijd van veel afwisseling houdt. Ik kon dit niet plaatsen totdat ik haar hierover gesproken had. Zij gaf aan dat prikkelgevoelige kinderen vaak ook juist behoefte hebben aan afwisseling. Dat houdt het voor hen interessant en verliezen ze hun concentratie niet. En dat beeld klopt wel, als mijn dochter haar concentratie verliest dan krijgt ze negatieve prikkels mee (omgevingsgeluiden, drukke kinderen etc.) als ze zich ergens in interesseert dan krijgt ze positieve prikkels (uitdaging)

Ik was er wel nog net op tijd bij! Toen wij daar van de week waren werd er gezegd dat we haar uiterlijk volgende week moesten aanmelden ivm overdracht tussen de scholen. Maar ik kreeg gister ineens een heel onrustig gevoel dat we het heel snel moesten gaan regelen, ondanks dat we tot volgende week vrijdag hadden.
    Ik heb de school direct gebeld en de IB'er vertelde toen dat ze zojuist hadden besproken dat er na vandaag geen overstapkinderen meer worden aangenomen ivm tekort aan tijd. Wat was ik blij dat ik niet meer afgewacht heb!

Dochter is er ook blij mee, al vond ze het Jenaplan ook erg leuk. Maar eindelijk voor haar wel een einde aan deze onzekerheid.
    Het hele jaar in groep 3 ging zo slecht dat we na 2 maanden al overwogen om een andere school te zoeken (mede op haar verzoek). Toen wist ik nog niet dat je hier niet tussentijds mag wisselen, plus dat de scholen vol zaten.
    Op een gegeven moment was ze van mening dat alle scholen vast wel stom zouden zijn en ze wilde écht niet naar een andere school.
    Maar ons besluit dat ze zou overstappen stond vrijwel vast, we hebben het er nooit bewust over gehad tijdens het schooljaar, maar als het vroeg konden we ook niet ontkennen dat ze naar een andere school zou gaan.

We hebben haar altijd gezegd dat we niet weten of ze op haar huidige school blijft of niet, maar dat we wel beloven dat ze op een school zit waar ze het naar haar zin heeft. Of dit nu haar huidige school of een andere was. Als het uiteindelijk op haar huidige school wel goed ging, was ze gewoon gebleven.

Een heel verhaal geworden, maar ben blij dat we eruit zijn:)

6. Saskia78

@mam0523: klinkt als een weloverwogen besluit!
    Ben benieuwd hoe het gaat.

En de prikkels kan ik wel bevestigen inderdaad.
    Zo werkt het hier ook :)
    Als ze het naar dr zin heeft kan ze veel meer hebben dan wanneer dat niet het geval is. Dan irriteert ze zich zelfs aan schuivende voeten en sniffende neuzen.
    Een overvol museum vol interessante dingen gaat dan weer prima :)
    We zijn zijn zelfs naar de klokhuisdag geweest.. Naturalis puilde uit van de mensen maar ze was helemaal in haar element :)

7. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Nu we dit hebben besloten voelt het ook meteen goed. Ze heeft er ook erg veel zin.

Maar nu, de andere school afbellen. Ik hou er dus echt niet van om mensen te moeten teleurstellen en in mijn hoofd maak ik het waarschijnlijk groter dan het is, maar ik zie er toch tegenop. Ze zaten namelijk vol en hebben mensen af moeten bellen.

Hoe kan ik het dit het best brengen denken jullie?:)

8. Saskia78

Gewoon bellen.

En bij jezelf denken aan degene die nu heel blij is TOCH te mogen starten op de school naar keuze.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Gewoon direct het nieuws brengen, zeggen dat je een goed gevoel had bij deze school, maar dat die andere beter past bij je dochter.
    Ik heb soms het idee dat scholen, net als makelaars, gewoon doen alsof er een run op hun school (of huis) is en mensen in de rij staan, ze andere mensen af hebben moeten bellen etc., terwijl dat in de praktijk wel meevalt.
    Bij mijn kinderen zeiden ze hetzelfde, de klassen zouden vol zitten, kon nog nét, voor ons gingen ze wat regelen, maar goed, ze hebben nu klassen met 23/24 kinderen, terwijl ze max. 30 hanteren.

10. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Net gebeld, ze was er niet blij mee. Ze gaf aan dat ze andere kinderen nu heeft afgewezen.
    Maar ja, het is niet anders, welzijn van mijn dochter gaat voor. Het was overmacht omdat die andere school nog niet open was (alleen in de dependance) en we wilde eerst het nieuwe schoolgebouw zien en de sfeer proeven.

Ik snap haar wel, anderzijds had ik misschien wat begrip verwacht ipv alleen een afkeurende toon. Het gaat uiteindelijk om het welzijn van een kind, lijkt me..

11. Saskia78

Mam: ook een school is een bedrijf.
    Natuurlijk is ze teleurgesteld.. Maar puntje bij paaltje hebben ze echt geen voorkeur voor welk kind er in de klas komt.
    Als het stoeltje maar gevuld is.

Deel Deze Pagina