Vorig jaar kon je bij een museum bij ons in de stad insecten komen proeven. Ik ben toen met mijn oudste geweest. We hebben toen meelwormen en sprinkhanen gegeten. Ze werden ter plekke gefrituurd. Ook gedroogde insecten hebben we toen gegeten. Was allemaal prima te eten maar om nou te zeggen dat het heel lekker was. Slakken vinden wij allebei ook erg lekker, alleen niet rauw. We lusten dan wel weer graag rauwe oesters.
Ik ben bang dat ik weleens een vliegje tijdens het fietsen uit zijn vlucht heb weggesnaaid Heel onprettig… En in een restaurant weleens een gepoft insect (geen idee meer welke) gegeten. Was gewoon een lekker knapperig garnituur. Niet heel bijzonder verder. Roze koeken eet ik niet en ik maak aardbeien ijs zelf. Daar gaan dan geen luizen doorheen
Behalve vliegen tijdens het fietsen nog nooit bewust insecten gegeten. Sprinkhanen zou ik wel eens willen proberen. Meelwormen e.d misschien ergens doorheen verwerkt, maar gewoon zo spreekt me dat niet aan. Net als slakken. Maar ik eet verder ook geen vlees en vis, heb ook nog nooit mosselen of scampi’s gegeten.
Op het werk hebben ze wel eens bitterballen met meelwormen gehad, en sprinkhanen. Bitterballen vond ik vooral een vies idee, maar proef je eigenlijk niet. Sprinkhanen zijn gewoon knapperig. Maar het idee blijft niet echt mijn ding
Slakken, mosselen, en andere soortgelijke beestjes eet ik graag. Allerhande schaal- en scheldieren. Maar insecten heb ik nog nooit bewust gegeten.
Nou inderdaad gelukkig. Ik heb dit ook weleens gehoord en het hielp niet mee dat een collega vertelde dat zij een keer ging plassen midden in de nacht en het lampje aan deed en dat ze een spin half in en half op de mond van haar man zag En die collega is heel nuchter enzo dus ik geloofde het meteen.
Heb wel eens meelwormencake en buffalowormen gegeten en gefrituurde knoflooksprinkhanen..en vroeger op school wel eens chocolade sprinkhanen die een leraar uit afrika had meegenomen gegeten. Smaakt een beetje nootachtig en zou het niet zo extreem duur zijn en makkelijker verkrijgbaar zou ik dat best vaker eten als vleesvervanger. Slakken en schaaldieren eet ik echt niet. Toch raar dat ik dat echt niet als eten zie terwijl ik wel gebakken slang en eekhoornstoof (roadkill)heb gegeten op vakantie jaren geleden.
Gatverrr! Nou als ik dit verhaal zo lees dan zal het misschien niet helemaal een broodje aap verhaal zijn. Kan mij zo voorstellen dat een kleiner spinnetje zo wegglipt door iemands keel
E120 Karmijn, Cochenille Schildluizen (extractie uit gedroogde luizen). Dat geeft de rode/roze kleur aan voedingsmiddelen. Waarom niet gewoon bietensap denk ik dan... maarja...
Ik at vroeger toen ik heeeeeeeeeeeeeel klein was, altijd lieveheersbeestjes op. Ze lijken ook zo erg op snoepjes
Nou precies. Of in het ergste geval van die geconcentreerde rode kleurstof die ik gebruik als ik zelf roze koeken maak. Maar nee hoor, het moet weer met LUIZEN Gets
Dit snap ik ook niet zo. In sommige producten is het al vervangen door bietensap, dan zou dat met andere dingen ook moeten kunnen, lijkt mij dan. Luizen zullen wel goedkoper zijn.