Insectenhotel

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 19 mei 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Houd er wel rekening mee dat pruimenbomen wespen aantrekken. Ik ga nu voor een perenboom vanwege de wespen.
     
  2. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Leuk onderwerp dit. Wij zijn bezig met voor- en achtertuin aan te pakken. Net een huis gekocht en de tuin helemaal leeggehaald. Daar was in geen jaren onderhoud aan gepleegd. Ik wil ook een vlinder- en bijentuin. Alle tegels hebben wij eruit gehaald en gras neergelegd. Nu zoeken we de planten uit.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    O leuk!
    Hier hebben we achter wel een border met fruit en groente planten en bomen. Maar dat is maar een klein gedeelte. Wel bewust gedaan, zodat de kinderen ook nog goed kunnen spelen achter.
    De voortuin is wel enorm en bijna alleen maar tuin. Dat wilden we dus nog insectvriendelijker maken met hotels en idd even kijken naar bepaalde struiken die insecten aantrekken.
    Ook wil ik bodembedekkers planten.

    Het bloemzaadjespakket is hier al in huis:thumup:
     
  4. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Idd, wij hadden vroeger altijd een pruimenboom. Toen ie eindelijk vruchten kreeg werden ze meteen door de wespen opgevreten. Nooit een pruim van kunnen eten.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Door dit topic weet ik nu dat ons insecten hotel wel bewoond is! Had helemaal niet door dat die opvulling door de metselbijen kwamen haha , dacht gewoon vuil. Maar nu ik goed kijk is het inderdaad wel heel kunstig en bewoond :)
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.166
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Dan kan het zomaar een andere boom worden haha.
     
  7. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    zelf gemaakt met de kinderen. Omgekeerde bloempotten met hooi in opgehangen (voor oorwormen die bladluizen eten!), bakstenen met gaten gestapeld, bamboestengels in een grijze snelbouwsteen gestoken, dennenappels in een bloempot.... je vindt 100-den ideetje op internet en het is leuk om te doen met kinderen.
    Bijvoorbeeld deze: [​IMG]
    Na onze verbouwingen willen we zo iets maken met de palletten die overgebleven zijn:
    [​IMG]
     
    rums en tuc vinden dit leuk.
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Die pallets, leuk! Ik geloof dat ik op zoek ga naar gratis pallets :)
     
  9. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    Ik heb nog een pallet in de schuur staan waar ik vanaf moet, woon je in randstad toevallig?

    Wij hebben hier insectenhotel van ecotuintje, plaats voor allerlei dieren, erg blij mee.
     
  10. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.685
    113
    elke fruitboom vinden die krengen interessant, ze komen op zoetigheid af. Al 15 jaar een pruimenboom, maar valt reuze mee qua wespen. In De persenbomen hebben we er veel meer last van. Bij mijn schoonouders kan je amper buiten zitten vanwege de wespen .
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  11. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.232
    979
    113
    Vrouw
    Ik heb er in de winkel ook geregeld voor gestaan om er een mee te nemen, maar wij hebben vaak spechten in de tuin en die zien een vol insectenhotel als een prachtig buffet, dus ik durf het maar niet aan :roflmao:. We hebben wel veel planten en bloemen die bijen en vlinders aantrekken (speciaal daarvoor gekocht), dus we dragen evengoed ons steentje bij :thumup:
     
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Bij mij zitten die krengen in mijn druiven. Na oogsten laat ik het en der trosje hangen. Kunnen ze daar in vreten ipv mij lastig vallen als buiten eet.

    Stel asfalteer de tuin komen ze ook wel klieren. Wespen kunnen gewoon heel vervelend zijn...
     
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.824
    2.674
    113
    't Gezellige Brabant
    Nee helaas, Brabant :)
     
  14. Lantaarnpaal

    Lantaarnpaal Niet meer actief

    Ik wil er ook een kopen, maar waar moet ik zijn voor een redelijke prijs?

    Action heeft ze op
     
  15. rums

    rums Niet meer actief

    Ik heb er ook naar gekeken vorig jaar. Ik las toen alleen een artikel dat je moet oppassen welk insectenhotel je koopt ivm troep die in her hout kan zitten waardoor schadelijk voor insecten. Uiteindelijk niets gekocht
    Recent bij een tuincentrum geweest en daar hadden ze er een van natuurmonumeten maar die koste 45 euro. Dus nog steeds op zoek
     

Deel Deze Pagina