Verkeerde radler (met alcohol) gedronken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Laari26, 27 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Oohneeee wat voel ik mij stom!
    In een onoplettend moment kwam ik erachter toen mijn flesje leeg was dat mijn radler niet 0.0 was maar 2.0.
    Ik controleer altijd mijn flesje alleen nu dus niet.
    Iemand idee in hoe verre dit kwaad kan?
    Moet ik de verloskundige bellen?
     
  2. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dit is balen, maar niet meer terug te draaien. Het zal wel loslopen. Ik zou er niet voor bellen verder, wat zou de vk voor je kunnen doen?

    Ik heb laatst ook per ongeluk een grote slok wijn genomen (ja echt, het was nota bene uitgegeven als ranja aan mijn zoon).
    En tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik er tijdens de vakantie achter dat alcoholvrij bier uit het buitenland helemaal niet 0.0% was (natuurlijk pas nadat ik al wat flesjes gedronken had).
     
  3. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    #3 Liefeling, 27 jul 2019
    Laatst bewerkt: 27 jul 2019
    Nee hoor, dat kan geen kwaad. Geen zorgen maken.
    Ik heb er laatst nog een onderzoek over gelezen dat vrouwen die 2 glazen wijn per week dronken tijdens de zwangerschap niet meer kinderen met foetaal alcoholsyndroom baarden dan vrouwen die geen alcohol dronken. Ik geloof dat ze wel een groter risico op laag geboortegewicht en vroeggeboorte hadden. Maar dan heb je het over regelmatige drinksters en hogere percentages alcohol.
    Over 1 biertje van 2% zou ik me echt geen zorgen maken!!
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.080
    113
    Vrouw
    Wat kan de verloskundige doen??? Ze kan het toch niet ongedaan maken?

    Geeft niets, 2 procent is niet heftig en hier zal je kind geen FAS door oplopen.

    Komt wel goed ;)
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  5. LolaLisa

    LolaLisa Bekend lid

    14 apr 2017
    516
    425
    63
    Ik heb gisteren precies zelfde gehad :o:
    Voelde me ook stom, maar gelukkig kan het geen kwaad als dat zo een keer per ongeluk gebeurd.
     
  6. Laari26

    Laari26 Bekend lid

    11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ja het voelde zoo stom!
    Merkte het dat ik het ineens wel heel warm kreeg en het meteen naar m'n hoofd steeg. Maar ja toen was het flesje al leeg.
    De gene die het flesje aan me gegeven heefd had het ook echt niet door
     
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hier in Zweden drinkt iedereen gewoon “alcoholvrije cider” tijdens de zwangerschap - en daar zit stiekem dus gewoon 0,5% in! Kwam ik dus in mijn vorige zwangerschap pas achter toen ik er ook al weken achter elkaar 2-3 per week had gedronken. Ik dacht een relaxt meedrink-drankje te hebben voor op t terras - oeps.
    Nou, baby had geen foetaal alcohol syndroom hoor. Vroeggeboorte kunnen we ook uitsluiten (42+4) en klein was ze met haar 4,7kg ook niet.
    Ik zou heus niet opzettenlijk drinken - en ik herken je schrik - maar na één drankje gebeurt er echt niks hoor!
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Welnee joh. Dont worry.
    FAS krijgt je kind niet zomaar, maar ontpopt zich meestal bij zware drinkers. Ook al zou je af en toe een glas wijn drinken, dan is de kans alsnog klein, maar dit zul je ongetwijfeld niet doen. Dont worry!
     

Deel Deze Pagina