inseminatie op tijd??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Madelie, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    #1 Madelie, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    Hallo dames,

Zouden jullie alsjeblieft met mij mee willen kijken?
    Zaterdag heb ik met Clearblue digitaal en Kruidvat ovulatietesten mijn lh-piek gevonden, vanaf 's ochtends. Zondag ook positief.
    Zaterdag en zondag heb ik geinsemineerd, allebei de keren rond 23.00 uur.

Voor mijn miskraam had ik een hele regelmatige cyclus en insemineerde ik de dag voor en de dag na mijn lh-piek. Maar sinds mijn miskraam is mijn cyclus zeer wisselend. Vandaar dat ik nu echt wacht tot ik mijn piek heb gevonden.

Nu geeft ff mijn eisprong aan op zaterdag. Normaal springt mijn ei één of twee dagen na mijn lh piek. Dus had gerekend op zondag of maandag. Ben nu bang dat ik te laat ben met insemineren. :( Of zouden de zaadcellen mijn eitje nog op tijd hebben kunnen vinden. Op de valreep zeg maar :D

Alvast dank voor het meekijken!

2. mamalap

mamalap Niet meer actief

Ik zie nog niet eens een echte stijging. Ik vermoed als jouw stijging de aankomende dagen doorzet dat fertility friend hem wel verzet naar maandag of zelfs dinsdag.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dan wacht ik nog maar heel even af. Ik vond het al raar een eisprong op dezelfde dag als lh piek. Dank je wel voor het meekijken.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    FF geeft een eisprong op zondag, niet zaterdag ;). Je hebt ook op zondag en maandag posi ovutesten ingevuld en niet op zaterdag.

Ik zie tot op de dag vandaag geen eisprong en denk dat hij nog moet komen.
    Heb je na zondag nog doorgetest met ovu testen??

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ja bedoel inderdaad zondag en maandag. Ik zal het zo even aanpassen in de tekst.
    Dinsdag had ik negatieve test.

6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ook stom. De knop om te wijzigen is weg bij mijn openingspost. :D
    Maar het moet dus zijn:
    -positieve testen op ZONDAG en MAANDAG.
    -inseminaties op ZONDA en MAANDAG.

Had trouwens op de gehele zaterdag en zondagmorgen eipijn. Aan beide kanten zelfs. Dus stond wel op springen denk ik.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou je ei vandaag kunnen springen en zal je morgen een temp verhoging van minimaal 0,2 ten opzichte van vandaag moeten hebben.
    Zal voor je duimen !!

8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dank je wel. Kan altijd wat duimwerk gebruiken!
    Eisprong zou je toch verwachten 24 tot 48 uur na begin van de piek. En die was zondag.
    Ik ga eens even naar mijn kaartjes van eerdere maanden kijken.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Maandag was ook nog je piek want toen had je ook nog posi testen ;) dus vandaag een ei zou wel kunnen kloppen.

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik zie op het kaartje van vorige maand dat na eisprong temp een tiende steeg, daar 2 dagen bleef om daarna door te stijgen. Op basis daarvan zou ik denken dat hij maandag is gesprongen en dat temp morgen door gaat stijgen.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dat lijkt zo te zijn, maar 36.8 is een waarde die je al heel veel hebt gehad voor je ei en is dus ongeveer je basale temp. Daar moet hij dus echt boven gaan komen.
    Ik zet in op woensdag ei (misschien dinsdagavond/nacht).

Maar dat is dus zoals ik het zie ;)

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Toch als je op sites van fertiliteitsklinieken leest dan wordt er altijd gerekend vanaf het begin van de piek. Dus moment dat je voor het eerst de piek waarneemt.
    En die weet ik wel met zekerheid omdat ik...ahum ;) ... 3x per dag test rond mijn vruchtbare periode. Als het geen 4 x is haha!

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoop hier wel op, liefst ei op dinsdagavond/nacht, want dan zou inseminatie perfecte timing zijn :D

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    :) ik weet het maar ovu testen is alleen een momentopname van een lh piek.
    Een lh piek is geen garantie tot een daadwerkelijke eisprong.
    Temperaturen wel, daarom ben ik voorstander van tempen ;);)

Hopelijk heb ik het mis van moment eisprong en was het toch maandag en was je op tijd met insemineren ;)

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zondag en maandag geinsemineerd. Dus dinsdag of woensdag eisprong zou ook geen probleem hoeven zijn denk ik.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    En klopt dat lh piek geen garantie voor eisprong is. Daarom ben ik ook met temperaturen begonnen, zodat ik met zekerheid vast kan stellen of er überhaupt een kans van slagen is.

Doe alles vierdubbel op. Ovulatietesten, baarmoedermond voelen, cervixslijm controleren en tempen. Zoals je leest laat ik niets aan het toeval over :D

Deel Deze Pagina