In dec heb ik een fotosetje van fotokoch besteld. Nu was ik er stellig van overtuigd dat ik die direct had betaald via ideal. Een paar weken later kreeg ik een herinnering. Ik dacht wat een onzin, want ik heb gewoon betaald. Ook stond er bij dat er soms een fout kan worden gemaakt als er met een ander rekeningnr betaald wordt. Dus ik dacht probleem opgelost. Mailtje terug gestuurd met daarin het verhaal. Moest ik even een afschrift laten zien. Nou ik die pas opzoeken, je raad het al pas kwijt. Omdat ik er heilig van overtuigd was dat die rekening gewoon betaald was, ben ik het vervolgens vergeten omdat ik die pas ook niet kon vinden. (is een pas van mijn man die we amper gebruiken dus zo`n ramp is het niet. Krijg ik vervolgens vorige week een aanmaning met daarop extra kosten 42,50 op een rekening van 18 euro. WTF!!!! Ik dit hele weekend als een malle opzoek naar die pas, wild het nu ook wel zeker weten. Bleek mijn schoonbroer hem te hebben. Goed ik het nakijken, heb ik me dus flink vergist. Ik daarheen gebeld dat of er nog wat veranderd kon worden aan die 42,50, helemaal niks. Kijk ik snap best dat ik herinneringskosten moet betalen, maar zoveel??? Wie weet of hier regels over bestaan en of er een max is wat gerekend mag worden. Het zijn dus geen incassokosten, maar alleen aanmaningskosten.
Herinneringskosten, aanmaningskosten en incassokosten | ConsuWijzer Google is beste vriend Beetje gevalletje eigen schuld dikke bult.. Zit denk niets anders op dan betalen..
Hoe hoog mogen die aanmaningskosten of administratiekosten zijn? Er bestaat geen vast bedrag voor de hoogte van aanmaningskosten of administratiekosten. Het bedrag dat de ondernemer hiervoor rekent moet wel redelijk zijn. Het gaat om de kosten die de ondernemer maakt om u te herinneren. Soms heeft de ondernemer in zijn algemene voorwaarden iets geregeld over deze kosten. Of zet hij dit al op de eerste rekening die hij u stuurt. Is het bedrag wat ze vragen dan redelijk? 42,50 op 18 euro?
Je weet niet wat hij dat bedrijf heeft moeten betalen... Als je het gewoon nagekeken had en niet zo laks was geweest had je 18 euro kwijt geweest. vervelend maar het is niet ander...
zoals ik al schreef zijn dit geen incassokosten, maar aanmaningskosten. Er is nog helemaal geen ander bedrijf aan te pas gekomen. Kijk ik snap dat ik fout zit en dat ik moet betalen, ik vroeg me alleen of ze een reeel bedrag rekenen.
Tjah.. Ik snap het wel beetje.. Hun wachten ook gewoon op hun geld.. Jij hebt het product inmiddels al (ruime) tijd in huis.. Je moest eens weten hoeveel mensen hun rek niet betalen.. Je leert er weer van volgende keer betaal je meteen of je kijkt je administratie goed na
Dit lees je online. Ik vind het bedrag niet redelijk. Op een bedrag van 18 euro vind ik 42,50 erg hoog. Slaat kant noch wal m.i. Kosten ala, maar zo´n hoog bedrag?? Belachelijk. En de ondernemer heeft echt deze kosten zelf niet gemaakt om je te herinneren. Of is hij persoonlijk bij je op de koffie geweest ofzo, om het je persoonlijk te vertellen?
Ik vind deze verhoging ook niet redelijk. Vooral omdat het gaat om aanmaningskosten en niet om incassokosten. Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket over wat je vervolgstappen kunnen zijn.
Het gaat niet of de kosten redelijk zijn tov van het bestelde bedrag, maar voor de gemaakte kosten om je aan te manen. Het klinkt mij al veel in de oren, maar tja, als ie daarvoor iemand in dienst heeft of een bepaald programma ervoor moest aanschaffen dan zit je wel al gauw aan dat bedrag denk ik.
Een programma ervoor aanschaffen voor 42,50? Nee, het is niet redelijk. Tenzij hij met openbaar vervoer bij haar langs is geweest en heeft aangebeld in hoogsteihgen persoon.... klinkt net zo belachelijk of niet? Het heeft hem een postzegel gekost voor het versturen en een vel papier, wat printerinkt en een envelop. Echt geen 42,50. Dus da´s kul. Het moet ergens vermeld staan (alg. voorwaarden) dat het zoveel kost als je aangemaand wordt. Staat het niet schriftelijk genoemd ergens dan heeft hij geen poot om op te staan. Laat hem eerst maar eens laten zien waar dit schriftelijk vermeld is. Ik zou er zeker even mijn tandjes inzetten...
Iets kopen en niet betalen is lekker wou je zeggen Ze hanteren waarschijnlijk een zelfde bedrag.. Of je nou voor een 10tje iets koopt of voor 100 euro. Als je je verekeersboete te laat betaal komt er 50 procent van het bedrag boven op je boete als aanmaning betaal je dan nog niet betaal je bij de 2de aanmaning 100 procent
42.50 is wel een raar bedrag voor aanmaningskosten Sowieso zoveel voor een aanmaning, want incasso kosten zijn bij een laag bedrag van bijv 18,00 --- maar 37,00 Aanmaningskosten ( oftewel 2e herinnering) kunnen nooit meer zijn als incassokosten Tenminste, zo is hoe dat opmijn werk er aan toegaat,incassobureau
het is de derde herinnering. Van de eerst 2 bedroegen de kosten 7,50 in totaal en dan nu bij de derde 35 euro. Er stond nog bij dat als ik deze niet op tijd zou betalen dan komen er nog incassokosten bovenop. ik hen nog even gekeken op site naar de wettelijke voorwaarden, maar kon deze niet vinden. wilt iemand even meekijken? www.fotokoch.nl
sorry hoor maar ik weet zelf ook wel dat ik fout zit. Het wordt een beetje kinderachtig om mij daar nu voor de derde keer op te wijzen. Mijn vraag was of je op een bedrag van 18 euro 42,50 aanmanningskosten mag vragen?
met de gegevens dat het 2 x 7,50 was en dus de laatste x 35,- . dan is die 35 dus onder de incassokosten(wat 37 zou zijn). dus den dat je gewoon pech hebt en dat er weinig aan te doen is.
nou in het eerste bericht heb je niet aangegeven dat het al om de 3de aanmaning ging.. en deed je net of het de eerste aanmaning was en je nu al meteen een mega bedrag erboven op kreeg.. dus na de 3de aanmaning is het niet gek dat het zon mega bedrag is geworden