Niet normaal toch?!

Discussion in 'De lounge' started by xxNienkexx, Oct 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

Apr 6, 2011
    256
    0
    0
    Afgelopen week kreeg ik een brief van de zorgverzekering dat ik mijn volledig eigen risico moet betalen. Ik had blijkbaar voor 392 euro aan behandelingen ondergaan in het ziekenhuis en na aftrek van de vergoeding van de verzekeraar bleef er dus 220 euro aan eigen risico over. Ik dacht: oké, prima, maar ik wist van maar één behandeling die ik had ondergaan: de kno-arts. Ik was in april door de huisarts doorverwezen en in mei "behandeld". Heb er achter aan gebeld, omdat ik me toch niet voor kan stellen dat dit zoveel kost. Nu blijkt dus echt dat er voor 10 minuten bij de kno-arts (gesprekje en met camera in keel kijkend) 392 euro wordt gerekend. Blijkbaar was ik niet de enige die gebeld had en werden ze bestookt met belletjes van mensen die toch niet snapten dat ze zoveel moesten betalen.

pff en dan willen ze de zorg ook nog duurder maken. Uiteraard begrijp ik dat er eigen risico is van 220 euro, maar dat zo'n korte afspraak zoveel geld kost...ja, daardoor was ik best geschokt :)

2. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    Ik moest een x een briefje afgeven bij de tandarts.
    Dus ff hallo gezegd, handje geschud en brief
    afgegeven.

Dat kostte 45 euroooooo :))))

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dat meen je niet ?Geen behandeling, niks gehad? Zoiets mag toch niet....

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Kan ik me eigenlijk niet voorstellen :)

5. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik vind het ook bizar veel geld.... Lijkt me dus ook een goed idee als ze hier specificaties van gaan maken, dus dat je precies kan zien waar je in godsnaam zo belachelijk veel geld voor moet betalen.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Daarom vind ik het ook zo'n bullshit die enorme bedragen, laat ze eerst daar wat aan doen.

7. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    Het is toch echt waar hoor :)

Heb de ziekenfonds ook gelijk gebeld en het gemeld dat dit was gebeurd. Vaak doen ze dat om geld te trekken werd er mij gezegd. Ze zou er achteraan gaan.
    Sta nergens meer van te kijken.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

wij hebben totaal geen idee idd wat alles kost door onze verzekering. In landen waar je dit niet hebt gaan er mensen dood puur omdat ze het niet kunnen betalen.

Even balen natuurlijk snap ik wel.......maar gelukkig kunnen wij ons hier verzekeren.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Belachelijk veel zeg.

Nou niet alleen in andere landen kunnen ze het niet of moeilijk betalen. Hoeveel mensen er tegenwoordig niet van een aanvullende verzekering al teruggegaan zijn naar een basispakket bv, omdat het gewoon te duur wordt..

10. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

Apr 6, 2011
    256
    0
    0
    45 euro...haha..ook zoiets! tja, ik ben ook blij dat ik me kan verzekeren en wil verder ook niet klagen hoor, want ik kan het gelukkig gewoon betalen. Maar ik dacht wel even *WAT?*

11. Rubi

Rubi Actief lid

Aug 16, 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb diabetes en moet mijn eigen risico vaak in de eerste twee weken van januari al betalen. Is even slikken, maar zonder die verzekering had ik het nooit allemaal kunnen betalen en was allang dood geweest.

Ze kunnen ook de maandelijkse premie 20 euro omhoog gooien, maar dan klagen nog veel meer mensen en gaat het ook ten koste van degene die echt nooit iets mankeren.

Als mensen klagen over de hoogte van de verzekering zeg ik altijd: jullie betalen allemaal mee aan de kosten van mijn diabeteszorg. Bedankt daarvoor! :D

12. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik vind het ronduit belachelijk het is hier zowiezo flink achteruit gegaan, eerst betaalden we 25 gulden per maand aan cz en geen eigen risico, nu betaal je 150 euro en heb je ook nog eens een eigen risico, het is dat je verzekerd zijn verplicht bent anders had ik mezelf nooit meer ergens verzekerd ( mijn dochter en partner natuurlijk wel )

13. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    Een kennis van mij had erg veel last van haar kiezen op een vrijdagavond. Dus zij heeft nog ff een dagje gewacht met de hoop dat het over ging. Zaterdag naar de spoedtandarts.
    De zenuw moest geknipt worden dan zou het opgelost worden.

Maar omdat ze in de schuldsanering zit hebben ze het met moeite eruit getrokken want zenuw knippen was ongeveer 350 euro en
    tand eruit trekken 30 euro.
    Maar door alle kracht is de kies ernaast ook beschadigt dus die kies er ook uit getrokken.
    Nu is ze door gewoon pijn aan de kies in totaal 4 kiezen kwijt omdat het te duur was om het te behandelen. Ze is nog maar 35 en koos kiesloos :(

14. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

Apr 6, 2011
    256
    0
    0
    nogmaals: ik wil hierbij dus niet klagen over de hoogte van het eigen risico, maar over de kosten van de behandeling die je ondergaat. :)

@Rubi Graag gedaan;)! en ook sterkte ermee, ik weet van mensen uit mijn omgeving dat het echt een rotziekte is:(!

15. LittleMonsters

mijn ouders zitten ook in schuldhulpverlening. mijn moeder had toen fysio nodig. ze heeft toen gebeld naar hulverlening. en in het nieuwe jaar kon ze heen omdat ze het pakket hadden gewijzigd. misschien een idee om door te geven of dat kan... heeft ze niets meer aan qua kiezen maar misschien wel in de toekomst voor rest van haar gebit..

goedkoop trouwens 30 euro helemaal voor weekend arts.. manlief is maadnje geleden geweest moest 150 handje contantje betalen :)

16. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    Ik zal het haar doorgeven dank je wel.

Ja ze moest 300 euro bij haar hebben, dat vroegen ze ook gelijk.
    Ze zei dat ze dat had. Terwijl ze dat niet had. Ze had zoveel pijn dus heeft ze gelogen.

17. LittleMonsters

idd 300 zei hij ook.

snap het ook wel hoor.. ze willen ook zeker zijn van hun geld... voor hetzelfde geldt wordt er een nep naam opgegeven en kan hij fluiten naar zijn centjes.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Man ging naar de SEH (op aanraden van zijn baas) omdat hij dacht zijn vinger te hebben gebroken (vel eraf).

Daar aangekomen eerst ruim een uur moeten wachten .. arts kijkt .. plakt er een pleister op en zegt .. nee hoor .. niet gebroken ..

Kosten eigen bijdrag 183,- !!!! Dure pleister ...

19. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Niet dat het te duur wordt maar heb eens even gekeken wat er dan voor me betaald werd. Schandalig dat je naast je extra verzekering nog een mega bedrag zelf moet betalen. Althans dat was met mijn tandarts zo.

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

Oct 9, 2011
    2,027
    0
    0
    Nijmegen
    Daarom leven we ook in een zorgstaat, we zorgen met zijn alles voor elkaar. Dit dus ook wanneer je hier zelf geen gebruik van zal maken.

Natuurlijk kan ik ook wel eens van het een en ander balen, het is gewoon enorm duur geworden. Maar dan bedenk ik me dat we zodoende anderen kunnen helpen die wel een grote behoefte aan zorg hebben. Mooi toch? En misschien hebben wij ook ooit eens dure zorg nodig. Hartstikke fijn wanneer anderen hier dan aan bijdragen, toch?

Share This Page