Hallo allemaal Mijn meisje is nu bijna 7 maanden Haar voeding gaat als volgt (ongeveer) Sochtends BV (vanaf een uur of 7 en dan 10) Smiddags fruit 13:00 (1/3 potje) en BV Savonds Groenten 17:00(1/3 potje) en BV En voor het slapen gaan 18:45 BV Als ik naar bed ga 23:00 BV (soms komt ze snacht rond 03:30-04:00) ook nog voor een voeding) Nu krijg is heeeeel veel te horen dat ik haar te veel BV geef! Dat ze meer moet eten en na het eten gewoon wat water of sap moet geven. Nu is het zo dat sinds ik haar wat meer fruit en groente heeft ze nogal vaak last heeft van dr buik, ik wilde dus nog eventjes wachten met meer geven (ff aankijken als het met dr buikje beter gaat) Ook vinden ze dat ze wel al brood kan eten, ze krijgt soms tussendoor een korst maar wil nog ff wachten tot halverwege de 8 maanden ofzo met een boterham. (of moet dat eerder? of later?) Ik ben ook als de dood dat mijn productie achteruit gaat als ze minder drinkt (weet niet hoe snel dat gaat) want wil graag langer voeden. Ook zegt men dat ze wel erg spekkig wordt... al vind ik dit echt reuze mee vallen! En dat dit door de BV komt! Waar doe ik nou goed aan? Meer eten geven (halve of hele potjes) minder BV, water of sap gaan geven? Ik weet het ff niet meer maar wordt verdriettig van het constant mezelf te moeten verdedigen, vooral tegenover familie. Graag hoor ik wat jullie er van vinden, want ik wil natuurlijk het beste voor mijn meisje! (oja de keuze van potjes is even voor het makkelijke, wil in de toekomst ook zelf gaan koken maar nu snappen jullie meteen de hoeveelheden die ik bedoel, gaat om potjes van 6 maanden) Alvast bedankt!
nou ik vindt het niet veel hoor... ze eet nog niet zoveel andere dingen. hier was het net zo vaak of vaker en opeens binnen 2 weken ging meneertje minder drinken overdag en 's avonds slaat hij 1 en soms zelfs 2 voedingen over. (heel eng qua productie, maar hij heeft dus schijnbaar ook minder nodig... en ik pas me daaraan aan... heel mooi de natuur) als je thee of water geeft zou ik het alleen geven om te proeven. (ik doe uit een tuit of een slokje uit mijn beker) je meisje geeft dat zelf wel aan dat ze minder nodig heeft als ze meer gaat eten. maar ik zou als ze zo'n last heeft van haar buikje juist vers geven. dan weet je precies waar ze last van krijgt. potjes zijn vaak meerdere ingredienten gemixt. hier is banaan een recept voor buikpijn en dat laten we dus eventjes zitten. (en volgens mij wordt er ook geadviseerd om eerst BV te geven en daarna de BIJvoeding.) dus naar mijn idee ben je best goed bezig! dat vind ik
Bedankt voor de reactie! Ik doe juist na het hapje BV erachteraan, als ik het andersom doe drinkt ze zich vol, wil ze het hapje wel per se en spuugt het daarna weer fijn uit omdat ze te vol zit! Ik zal ook toch maar ik zelf gaan koken, het rotte is dat ik zelf niet veel lust of mag, ik ben voor bijna al het fruit bijvoorbeel allergiesch en mn vriend eet het ook niet en is daarnaast ook alleen in het weekend thuis dus we zijn altijd samen en ik weet dus niet goed met die producten om te gaan en kan niks proeven enzo... Maar ik ga het wel proberen! Wist niet dat die buikpijn ook daarvan kon komen! Het is niet super erg maar ik merkte het verschil toen ze ineens meer bijvoeding kreeg
wat vervelend dat je zelf zo allergisch bent. des te meer reden tot het geven van 1 soort per keer. dan zie je gelijk of Yara ook misschien allergisch is voor bepaalde soorten. ik deed het een uurtje na de BV aanbieden in het begin. en hij eet nu als een bouwvakker! vers rijp fruit schillen (eventueel stukjes aanbieden als je dat wilt) en anders prakken meer is het niet peer, mango, druifjes enz. enz.. en groentjes even ietsjes gaarder dan als je het voor jezelf maakt. hier hetzelfde met de buikpijn hoor. heb zelfs na een paar weken weer een paar dagen alleen BV gegeven om zijn buikje tot rust te laten komen. niet heel erg buikpijn maar niet lekker voor zo'n kleintje! kijk anders even op: http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf daar heb je een handig schema en veel ideeen. (wij eten opeens veel meer soorten thuis)
Bedankt! Ik zal is een peer kopen ofzo, dan gooi ik de helft maar weg... jammer dan. (geen idee of je het ook kan bewaren) En ja als ze buikpijn heeft merk ik dat ze moeilijk poept en dan gaat ze zitten persen met een rood hoofd en zachtjes huilen en slacht slapen Ik ben zelf darmpatient dus weet hoe het kan voellen en dat wil je niet voor zon ukkie! Ik zal dr is gewoon een stuk geven, kan ze een beetje oefenen! Het is gewoon zo rot om te horen dat ik ''dat kind'' te vol prop en ze daarom zo spekkig is Ik doe zo mn best maar iedereen roept weer wat anders Bedankt voor je reactie!
Wat vervelend dat je zo onzeker wordt door de opmerkingen, je doet het juist hartstikke goed!!! Het is wel verstandig om eerst borstvoeding te geven en daarna pas de bijvoeding ivm je productie. Pas na een maand of negen is die over het algemeen stabiel! Voor de darmpjes is dit ook prettiger. En ja, dan zal ze misschien iets minder eten, maar dat komt vanzelf wel. En anders wacht je een uurtje na de borstvoeding! En die spekkies? Die worden straks vanzelf minder als ze gaat lopen! Moedermelk is nog steeds het beste dat je je kleintje kunt geven...
Bij mijn oudste dochtertje maakte ik ook haar fruithapje zelf. Je hoeft geen fruit weg te gooien hoor. Ik maakte het in grote hoeveelheden en vroor het in. Dus op zaterdag (of wanneer het je het beste uit komt) fruit schillen en pureren (ik mikte het in de keukenmachine). Je kunt nu kiezen voor 1 soort fruit per voeding, en later kun je mixen. Gewoon ongeveer een eetlepel of eventueel twee in een boterhamzakje doen, sticker erop met de datum en wat erin zit, e dan in de vriezer. Ik maakte meestal voor ongeveer een maand. Naarmate ze meer eet kun je meer in de zakjes doen.
Hoi, Ten eerste kan je je kind niet teveel bv geven. Al geef je tot 12 maanden alleen bv dan is dat ook helemaal prima! Het is niet voor niets de hoofdvoeding tot 1 jaar! Juist als ze zo'n gevoelig buikje heeft, moet je de bijvoeding niet op gaan hogen en kan je beter nog even wachten met gluten. En ik zou zelf een prutje maken, dan hou je het zuiver en weet je wat er naar binnen gaat en waar ze op reageert. Je kan ook tijdelijk even helemaal stoppen met de bijvoeding totdat het buikje weer rustig is. Voor welke fruitsoorten ben jij allergisch? Toch niet voor peer? Het kan zijn dat je darmen er niet tegen kunnen, maar dat is niet hetzelfde als allergisch. Ik denk wel dat je je kindje moet blootstellen aan niet-allergene voedingsstoffen. Zie voedselintroductieschema van Kleintjes wat je wanneer kunt geven. Je zegt dat je bang bent voor een terugloop van productie. Dan kan je toch het beste voor de bijvoeding borstvoeding geven. Rond 9 maanden stabiliseert je productie. Ook moet je geen ander vocht geven als je vang bent voor een terugloop. Je voedt vaak genoeg, ander vocht is nu nog helemaal niet nodig! Succes!
Bedankt voor de reacties! Fijn om te lezen dat ik het dus nog helemaal niet zo slecht doe! Of ik voor peer allergiesch ben weet ik niet, vind dat echt niet lekker haha. Verder ben ik wel allergiesch voor o.a. appels, kiwi's, wortelen, noten... mijn keel zwelt hier van op en krijg het er erg benauwd van. Ik zal is zelf aan de slag gaan in de keuken, en zeker de hoeveelheid niet ophogen! Bedankt allemaal
Helemaal eens met zogelukkig. Veel succes én plezier! Hier at mijn kindje amper wat tot hij een maand of 8 was. Brood zijn we met 7 maanden mee begonnen en dat eet hij pas echt een maand of 1,5 / 2 echt. Daarvoor was het vooral proeven (en afkeuren )
Ohh wat stom van je CB! Hier ook een buuf die verplicht een speen moet asanbieden want haar zoontje komt te veel aan... Jochie zit in de beruchte regeldagen... Ik durf niet te zeggen dat ze dat stomme tutje moet weggooien en gewoon lekker moet aanleggen want ze wordt al gillend gek van al het irritante ge-tip van iedereen... Ik hoop maar dat het goed blijft gaan, ik hou mijn hart vast!
Hier kwam DL elke 2 uur nog ondanks de bijvoeding . Ook snachts elke 2 uur. Kreeg hier ook van de KA te horen ze krijgt te veel maar ik luisterde lekker naar mijn moederhart. En ik maakte groente en fruithapjes ook zelf ( lang leve de babycooker) Vroor ook alles in.
Hier hadden ze op die leeftijd heel wat meer borst hoor. Juist als een kindje nogal gevoelig is is het het beste om vast voedsel altijd te combineren met moedermelk. Jouw melk bevat namelijk spijsverteringsenzymen die je kind helpen ander eten makkelijker te verteren en te verdragen. Fruit en groente vers is het makkelijkste bij een gevoelig kind, vind ik, omdat je weet wat er in zit. In potjes zitten toch vaak allerlei toevoegingen waar een kind op kan reageren. En meestal is het vooral appel. Ik heb zelf ook lang vrijwel geen fruit gegeten omdat ik op best veel dingen reageerde. Toen de kinderen klein waren ben ik toch weer voorzichtig begonnen met te zoeken naar fruit dat wel kon (zonder dikke lippen of keelpijn te krijgen of buikkramp enzo). Ik heb toch een aantal dingen gevonden, en probeer het dagelijks te blijven eten. Scheelt denk ik wel dat ik al een hypoallergeen dieet at vanwege de borstvoeding, waardoor ik mezelf ook stukken beter voelde en het makkelijker werd om uit te vogelen wat ik nou eigenlijk wel eten kon.