Baby 11 maanden elke avond overstuur

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ALeV84, Dec 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Mijn dochter sliep al een lange tijd goed door. We geven haar om 20.00 uur de laatste fles, ze doet dan wel een beetje moeilijk met inslapen maar als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze wel door tot 7. 00 in de ochtend. Tenminste dit ging zo goed tot gister. Sinds twee dagen wordt ze dan toch weer wakker rond 22.00 uur en is ze helemaal overstuur. Niks helpt dan om haar te troosten. Als ik haar oppak dan is ze nog erger overstuur. Ze krijgt dan nog een flesje maar daar drinkt ze maar heel weinig uit. Gisternacht hield ze dit vol tot 2 uur en viel dan uiteindelijk toch uitgeput in slaap.

Ik vind het heel zielig voor haar en weet hier totaal geen raad mee. Ze is niet ziek want overdag is er helemaal niks aan de hand. wat zou dit toch kunnen zijn. Nu is ze dus al een uur aan het huilen en ik ben helemaal radeloos :(

2. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Dromen? Mamahonger? Geborgenheid zoeken? Als je haar op jou buik legt is ze dan stil? Mijn dochter zoekt snachts enorm veel geborgenheid (heeft in 14 mnd tijd nog maar 4x langer dan 5 uur geslapen) rond de 11 maanden was het heel erg..

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,154
    3,184
    113
    11 maanden sprong! Heeft hier geduurd tot 2 dagen voor d'r verjaardag en toen sliep ze ineens weer door.. succes

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Lastig is dat hè. Je wilt ze helpen, maar hebt geen idee hoe.
    Waarschijnlijk is ze aan het dromen. Pak je haar nu uit bed of niet? Misschien dat als je haar laat liggen en er wel gewoon bij blijft ze sneller weer gaat slapen, omdat je zegt dat ze meer overstuur raakt als je haar oppakt.

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit :)

6. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

Nov 9, 2013
    4,130
    2,517
    113
    Female
    Amsterdam
    Hier precies hetzelfde gehad. Opeens rond 22u krijsen.
    En inderdaad ontroostbaar.
    Het duurde hier maar een dag of 4 gelukkig!

7. Celika

Celika Fanatiek lid

Jul 15, 2013
    1,893
    381
    83
    Female
    Dicht bij de zee
    De 11 maanden sprong was hier een heel drama!
    Meerdere nachten krijsend wakker en niet stil te krijgen 1 nacht ging het goed en de volgende nacht zaten we weer.
    Ook kwamen er hier kiezen door dus dat verergerde het alleen maar.
    Bij ons heeft het best lang geduurd het enige wat een beetje hielp was hem troosten.

8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,514
    10,415
    113
    Sprong! Uk was 2 tot 3 uur lang wakker, erg korte nachten. Overdag sliep hij ook minder en niks was goed.hele zware sprong ,in combinatie met kiezen duurde het 3 maanden. Gelukkig af en toe normale nacht.

9. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Herkenbaar! Waarschijnlijk een sprong (al was die hier gelukkig niet heel pittig, de tandjes die tegelijkertijd doorkwamen daarentegen wel), maar hier wordt het meestal getriggerd door te weinig slaap overdag en/of teveel prikkels. Zoonlief wordt dan altijd rond hetzelfde tijdstip wakker 's avonds en volledig overstuur, maar hij is niet wakker. Beste aanpak is dan om hem niet aan te raken, zeker niet op te pakken want dan gaat hij compleet door het lint, maar gewoon te sussen en geruststellen dmv zachtjes praten. Google maar eens op nachtangst... ik kwam daar toen toevallig op en heb die aanpak gevolgd, en dat hielp.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    Ohh thanxx,

Ik denk een sprong ja en het klopt dat ze bij iedere aanraking nog meer tekeer gaat :$

Nou ze is nog maar net 11 maanden en ik hoop niet dat dit zolang gast duren zeg maar fijn om te lezen dat het wel goed gaat komen!

Share This Page