Inslapen in peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door conijn, 6 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Conijn: gewoon kwestie van volhouden. Uiteindelijk zal het goedkomen.

Matthew is op de 3e avond (gisterenavond dus) uit bed geklommen en bij de deur gestaan. Hij heeft gehuild. Hij kwam bij ons liggen....tot vanmorgen.
    Vanavond voor de 4e avond in zijn nieuwe bed...ben benieuwd.

2. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    @miranda: spannend joh!! IK hoop dat hij vanavond lekker is gaan slapen.

Mijn mannetje heeft drie kwartier gehuild. Ik ben toen naar boven gegaan en heb bij hem gezeten. Na een kwartiertje doezelen en weer wakker worden, heb ik met hem afgesproken dat ik de lamp op de overloop aan zou doen en.... hij is gaan slapen, zonder mij achteraan te lopen en zonder bij het hekje te huilen. Ik heb net de lamp uitgedaan.
    pffff wat fijn dit!! Slaapt ie tenminste een uurtje vroeger: om 9 uur ipv 10 uur , half 11 zoals de afgelopen dagen

Liefs

3. miranda040172

miranda040172 VIP lid

19 mei 2007
    5.605
    0
    0
    secretaresse
    Zaanstreek
    @ Conijn: arme mannetje van jou. Hoe oud is hij nu?
    Mooi als je met hem hebt afgesproken, dan is duidelijk voor hem. Voor jou is wel vermoeiend, dat begrijp ik wel.
    Ik hoop dat hij vanavond beter slaapt zonder gehuil. Ik duim voor je.

Matthew is gisterenavond rond 21 uur in bed gaan slapen tot vanmorgen. Het staat nu gelijk 2-2 ;)
    Vanavond 5e avond...

4. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Haha! Herkenbaar jullie verhalen, maar pas vanaf gisteren!

Jamie slaapt al een week of 2 a 3 in zn peuterbed. De opstart was moeilijk, veel huilen bij het in slaap komen en ook soms 's nachts helemaal overstuur wakker.
    Dat gaat nu beter, maar nu heeft meneer uitgevonden hoe hij, met slaapzak en al, uit zijn bed kan komen en kan gaan spelen (gordijnen open, lampje aan enz).
    Gisteren eerst een paar keer terug gelegd, gaat hij gewoon lachen. Toen heeft papa duidelijk gezegd dat het niet mag, en dat hij moet slapen IN zijn bed.
    Daarna even huilen, weer eruit.
    Ik luisterde bij de deur en hoorde het ritsje van de slaapzak over de grond tikken. Ik deed de deur open, hij schrok zich wezenloos! Was wel een beetje zielig en ook niet mijn bedoeling. Hij stond daar in het donker en ik zag hem gewoon schrikken. Even getroost en benoemd dat hij IN zijn bed moet slapen en niet moet gaan spelen. Hem terug gelegd en hij heeft denk ik 15 minuten gehuild (van de schrik denk ik, voelde me wel schuldig, was echt niet mn bedoeling m zo te laten schrikken!).
    Daarna is hij in slaap gevallen.
    Toen hij vanmorgen wakker was is hij er zelf uitgegaan, dit vind ik niet zo erg.

Nu heb ik 'm weer in bed gelegd. Hij is er inmiddels alweer 5 keer uitgekomen. De laatste keer hem gepakt, terug gelgd en gezegd, 'nee, klaar met spelen, Jamie gaat slapen!'. Toen moest hij even huilen, maar ik hoor hem nu alweer kletsen dus ik denk dat hij er weer uit is :D grapjas!

Ach, het houdt je bezig!! ;)

Deel Deze Pagina