zooo slappe (.) (.).........

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kiddie, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Meiden ik heb echt het gevoel dat beeb niet genoeg krijgt. Al een tijdje eigenlijk. Ze drinkt maar heel even en dat 'kauwt' ze, zo van er is niks meer.. Wel blijft ze er dan een tijdje aan maar ze drinkt niet meer. Ze is boos als ik haar er af haal maar wil niet altijd de tweede. Ws snapt ze niet dat ze dan weer wat melk krijgt.

Kolven lukt de laatste tijd amper.

Ze eet niet zoveel bijvoeding, (zie topic borst-/bijvoedingsschema 9 maanden) dus dat zal het niet zijn. Ik vind dat ze ook weinig plast.

Hoe moet dit nou?? Ik wil graag tot een jaar door gaan zodat ik geen KV meer hoef te geven. En bovebdien, hoe krijg ik haar OOIT stil s nachts als ze huilt, en ik ben gestopt.. Ik weet, het kan tijdelijk zijn, laatst ook al gehad. Maar het blijft maar 'net aan.'

2. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Veel aanleggen verhoogt de productie weer.
    Soms kan het ook zijn dat het even duurt voor de melk toeschiet en dat ze daar ongeduldig van wordt. Je kunt dan even met de hand proberen of met de kolf je toeschietreflex opwekken en zodra er straaltjes komen haar aanleggen zodat ze even goed kan doordrinken. Dat merk je wel als ze echt slikgeluiden maakt.
    Als je dat een tijdje doet (aantal keer of een dag of 2) dan zullen je borsten ook weer meer gaan aanmaken.

Maar het kan ook zijn dat ze minder trek krijgt omdat ze steeds meer bijvoeding gaat eten.

Mijn dochter had rond die tijd ook minder plasluiers maar ik zag aan haar ontlasting dat die nog heel 'nat' was dus dat ze niet aan het uitdrogen was ofzo. Ze krijgt ook vocht uit fruit en groente natuurlijk! Ze is nog steeds niet zo'n grote drinker nu. mn zoontje heeft veel vollere luiers (maar die drinkt alleen maar BV nog natuurlijk)

Het is ook een kwestie van een nieuw evenwicht vinden, ook voor je borsten. Maar ik denk niet dat die zomaar opeens leeg zullen zijn.

Overigens ken ik dat lege gevoel ook heel goed, maar ik leg dan vaker aan, let goed op dat mn zoon echt drinkt en dan is het met een dag of 2 weer beter.

Sterkte en succes!

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

@go4baby, bedankt voor je reactie. Vaker aanleggen wil ze meestal niet, dan gaat ze lachen en bijten. Ik voed wel 6x, (1borst per keer meestal) dus zo weinig is dat toch niet voor mijn productie? Met de kolf werkt het niet, zij heeft de TSR veel eerder. Die heeft ze dus ook wel, maar na even zuigen is ze uitgedronken en trekt alleen. Ik laat haar vaak expres liggen als ze wil, duurt zo weer lang de voedingen, maar wie weet komt er nog wat uit hé. Met de hand helpt bij mij trouwens ook niet. (Er is niks te knijpen in die theezakjes :()

Ze eet bijna geen fruit en een beetje groente,soms wat slokjes diksap. De ontlasting duurt ook soms twee dagen maar redelijk zacht dan. Balen..

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Domperidon tabletjes! Hier na een maand van ellende en slechte productie dé oplossing! Ik slik er twee per dag en mijn productie is weer helemaal goed, Irem drinkt weer normaal in plaats van gefrusteerd omdat de melk niet toeschiet. Ze zijn vrij verkrijgbaar, maar wel alleen bij de apotheek. Kan het je echt aanraden als je merkt dat extra aanleggen ed niet werkt!

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hmm.. Ik ben er een beetje huiverig voor. Het is toch medicijn!? En het helpt alleen voor TSR toch

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat is oxytocine. Motilium zorgt voor een snellere maaglediging.
    De bijwerking is zogvloed, maar een bijwerking is ook het uitblijven van de menstruatie. Ik zou zoiets niet op eigen houtje gaan gebruiken, maar altijd op advies van een arts.

7. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    He jeetje wat balen dat het even niet goed gaat nu. Misschien een afspraakje met de lactatiekundige maken? Heb ik een paar keer gedaan en heeft me heel erg goed geholpen. niet alleen qua praktische tips, maar ook qua mentale steun en support.
    Kost vaak wel wat, maar levert dan weer heel veel rust op en dat was me ook wel wat waard!

Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina