Vrijdag hebben we onze eerste baby zwemles. Hoe doen jullie dat? Wat neem je allemaal mee? Omkleden met baby en al in zo'n hokje lijkt me niet erg praktisch. Gaat de maxicosi mee naar de zwembad ruimte? Om half negen is de zwemles, hoe laat moet ik haar dan het flesje geven? Nog meer tips of dingen die handig zijn of die ik niet moet vergete?
Ik ben pas gaan zwemmen toen mijn zoontje ouder was, maar ik kan je wel een beetje op weg helpen hoe het bij ons gaat. Ik doe zelf altijd mijn bikini al aan, er zijn bij ons grote kleedhokjes, daar ga ik met kinderwagen (met daarop maxi cosi) en al in. Eigen kleding uit, kinderwagen op de opstelplaats voor je naar het zwembad gaat, Maxi cosi mee naar het zwembad en daar staan bij ons aankleedkussens. In een plastic tas doe ik alle droge kleren die weer aan gaan, na het zwemmen gaan daar de natte kleren in. Meenemen: - onderstel met maxicosi - slaapzak/ wikkeldeken (geen jasje, dan kan je die afdoen als je in het warme zwembad komt - zwemluier en zwembroek/ pakje - speeltje voor het afleiden tijdens omkleden maar dat heb jij nog niet nodig... - gewone luiers voor na het zwemmen (en voor jezelf ondergoed) - hydrofielen (ik neem de XL mee) Ik geef na het zwemmen altijd water en bijv een krentenbol. Afhankelijk van je huidige ritme zou ik dat aan blijven houden met het flesje. Veel plezier! Onze eerste diploma is al binnen!
Ik heb een grote tas waarin ik alles naast elkaar, rechtop doe. Zodat ik zeg maar alles kan pakken wat ik nodig heb, zonder onderin de tas te hoeven graaien. Baby in maxicosi onder de ene arm, tas onder de andere. Voor baby meenemen; - zwemluier + evt zwembroekje/pakje - grote handdoek of badcape - twee hydrofiele doeken - evt creme oid - schone luiers en doekjes Voor jezelf; - badslippers - handdoek - haarborstel etc Je kleedt jezelf eerst om en neemt de baby mee in de maxicosi, die kun je bij het zwembad laten staan, meestal hebben ze daar aankleedkussens liggen maar dat zal in elk zwembad anders zijn. Na de tijd droog je eerst je kindje af, kleertjes aan en weer in de maxicosi. Dan jezelf... Ik zou op tijd heen gaan en even aangeven dat je voor het eerst bent, dan laten ze vast wel even zien waar alles is en hoe het werkt. Het is een hoop gedoe, vooral in het begin, maar het is echt superleuk! Ik zou niet heel vlak van tevoren een flesje geven, minimaal een uir tussen flesje en zwemmen. Voor na de tijd kun je iets meenemen maar het is maar net hoe oud je kindje is. Toen mijn kinderen baby waren nam ik niks mee maar we wonen ook maar 5 min van het zwembad. Ik neem nu voor mijn zoontje een koekje mee maar dat is vooral omdat hij dan even 2 min blijft zitten terwijl ik me snel omkleed (er is helaas geen box meer in de kleedkamer)
Het ligt er een beetje aan wat voor een zwembad het is. Bij ons is er een grote kleedruimte met lage brede banken (is een sportschool). Op de kluisjes liggen er omkleedkussens die je kunt pakken. De maxi cosi kun je dan ook op de kluisjes zetten. Zelf vond ik de draagdoek of zak altijd makkelijker meenemen. Minder gezeul in ieder geval. Ik zorg altijd dat ik een kleedje heb voor op het aankleedkussen en twee handdoeken. Die houd ik voor de pak als we het zwembad in gaan. Zodat ik haar gelijk kan inwikkelen zodra we eruit komen. Zwemluier en zwembroek/pak zijn vrij essentieel (hoewel dat laatste niet eens perse hoeft) Schone luier Eventueel lotion Zorg ook dat je altijd een setje droge kleding mee hebt. Soms gaat het weleens fout, dat je je kleintje verkeerd oppakt, waardoor de kleertjes helemaal nat worden. Dan kun je ze alsnog droge kleding aantrekken. Neem desnoods een fles mee in de tas, maar ik voedde altijd gelijk thuis of nog in het zwembad (de entreehal) zelf. Verder zal het zich allemaal wel uitwijzen en stel gewoon je vragen aan de mede lesklantjes. Die kunnen je vast wel helpen bij vragen!
Ik ben pas gaan zwemmen toen ze 5 maand was Maxi-cosi in de auto gelaten, haar gedragen tot aan het zwembad. Een familie-kleedkamer genomen (Is ruim, er ligt een verzorgingskussen, vuilbak en dergelijke) Wat ik bijhad : Handdoek, zwempampers, zwembroekje en alles wat er anders in mijn verzorgingtas zit Ik had een badponcho, die heb ik mee naar het zwembad zelf gepakt voor als we eruit kwamen We zijn gegaan eventjes na haar groentepap
Bij ons zijn er aankleedkussens in het zwembad. Kind in maxi cosi mee naar binnen. Naar kleedhokje en zelf uitkleden Kind in maxi cosi mee naar zwembad, daar kind uitkleden Zwemmen Kind aankleden en weer in maxi cosi Naar kleedhokje en zelf aankleden Voila Handig: Pakje wat heel makkelijk aan gaat, niet hannesen met dingen over hun hoofdje. Ze zijn hartstikke moe na het zwemmen. Flesje (of zodra ze groot genoeg zijn een cracker oid) voor na het zwemmen. En twee grote hydrofielen. Oh en natuurlijk zwemluiers!
Tip; neem 2 zwemluiers mee. Mijne presteerde het altijd te kakken in de zwemluier, vlak voordat we het zwembad in gingen. En een omslagdoek. Het is koud in het zwembad!
Hier heb ik het geluk dat de wagen meemag het zwembad in op de droge kant. Ik doe dan thuis al mijn bikini aan, kleed me naast het zwembad uit en doe dan de kleine op een verschoningskussen. Als we klaar zijn met de les lekker afdouchen (ze heeft eczeem dus geen wasgel of iets dergelijks) Daarna haar afdrogen (ik sla zelf een grote handdoek om) en dan gaan we met wagen en al via de droge kant naar de grote gezamelijke kleedruimte (dames.) Daar is er voor haar genoeg te zien. Vaak moet ik zelf ook plassen en zo kan iemand even op haar letten
ik kleed mezelf om in grote gezamelijke kleedruimte, mijn zoontje blijft dan nog even in de maxi cosi daarna loop ik met hem naar het zwembad, waar aankleedkussens liggen. hem kleed ik dan om, maxi cosi en je spullen leg je daar gewoon neer na de leg, even douchen, chloor afspoelen. zoontje afdrogen en aankleden, in maxi cosi en daarna neem je hem weer mee naar de grote kleedruimte, waarna je jezelf omkleed
Ik ben vandaag voor het eerst geweest. Les begint om 09:15. Om 8 uur heb ik der wakker gemaakt voor de fles. Om 9 uur waren we in het zwembad. De kinderwagen mag hier mee tot in de kleedruimtes. Daar kleed ik me om en neem haar dan mee in de maxicosi naar het zwembad. Daar liggen aankleedkussens en kan ik haar omkleden. Ik had meegenomen - xxl hydrofiel - omslagdoek - zwemluier - schone romper - bodylotion zwitsal Douche doen wij thuis, ik woon naast het zwembad.