Onze kleine meid is nu 3 weken oud. Ze valt alleen maar in slaap als ze bij mij of mijn vriend op de arm ligt.. Wanneer we haar dan 's nachts in bed leggen slaapt ze wel door totdat ze honger heeft.. Alleen wanneer ik haar overdag in de box leg iglo, is ze binnen 5 min weer wakker en begint dan te huilen, bijna hysterisch. Ik geen al geprobeerd om haar 10 mijn te laten liggen, maar dan valt ze niet in slaap.. Terwijl als ik haar dan op pak, ze binnen 3 tellen slaapt.. Is dit normaal voor een kindje van 3 weken of moet ik toch proberen om haar op een andere manier in slaap te laten komen?
Onze dochter sliep vanaf dag 1 in haar eigen bedje. Of het geluk of normaal is, weet ik niet. Wij hebben haar dan ook nooit hoeven dragen. Na de voeding wel rechtop omdat ze verborgen reflux heeft gehad, toen. Het IS normaal dat een kleine baby (en zeker 3 weken oud!) behoefte heeft aan lichamelijk contact en geborgenheid. Dat biedt je niet door haar te laten huilen in bed. (snap je?) Ze hoeft dus nog niet in bed te slapen. Als je het zelf vervelend vind kan je een draagdoek aanschaffen. Ik weet niet of je tzt weer aan het werk wil/moet, want niet ieder kdv of gastouder heeft de tijd en/of zin om je kindje in de draagdoek te doen. Zoals je het beschrijft dat ze wel slaapt als je haar oppakt herken ik wel meteen. Mijn dochter had nl het zuur (verborgen reflux) en daarom wilde ze opgepakt worden. Ze wilde niet liggen want dan kwam de voeding omhoog! Of het bij jou ook zo is, kan ik niet beoordelen. Dus lekker bij je dragen Ze is nog zo klein!
Mijn kleintje heeft het nog steeds, dat ze het liefst bij ons in slaap valt, net wat kwebbel zegt, logisch dat die kleintjes daar nog behoefte aan hebben. als ze goed diep slaapt leg ik haar in haar bedje en dat helpt. Anders werd het elke keer zon strijd. Zo als vanochtend... wilde het ook niet lukken, en ging ik buiten wandelen, ze sliep en dan leg ik haar thuis over in haar wiegje. Nu heb ik lekker even tijd voor me zelf!
Gelukkig is het normaal! Ben zo onzeker over alles! Ze spuugt bijna altijd wanneer je haar neer leg, vak maar een klein beetje.. Zal eens met het cb overleggen over reflux.. Ze ligt ook vaak tevreden in de box, heb meer het idee dat ze soms zo moe is, dat ze zelf niet in slaap kan komen..