insmeren met zonnebrand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by annetje, May 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annetje

annetje Lid

May 11, 2007
    99
    0
    0
    Smeren jullie je baby ook in met zonnebrand? Vanaf wanneer kan dat eigenlijk? Ik heb het nog niet gedaan, maar houd hem wel uit de zon en doe hem een petje op.
    Hoe doen jullie dat?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Voordat ik naar buiten ga smeer ik Esmee in met factor 50. Ook in de schaduw kunnen ze verbranden! Smeer je ukkie dus wel in.

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Luca is dan wat ouder, maar ik smeer hem 's morgens bij het aankleden in. En dan als hij naar buiten gaat nog een keer.
    Na zijn middagslaapje herhaal ik het nog een keer.

Ze kunnen in de schaduw idd ook verbranden dus zou hem ook insmeren. ;)

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik smeer Stijn elke 2 uur in, als hij buiten speelt, heb ooit eens gehoord/gelezen dat dat moest.

5. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Wat Veertje zegt klopt helemaal.
    Staat ook op de site tegen huid kanker.
    Dus meteen beginnen met smeren, ook in de schaduw.

6. randi

randi Niet meer actief

inderdaad dadelijk smeren en liefst met factor 50 en om de 2 uur ze mogen dat vanaf de eerste week hebben

7. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    ik smeer voordat we naar buiten gaan factor 30 van zwitsal.

8. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Hier komt 'ie niet buiten voordat ik hem ingesmeerd heb met factor 50!
    Ik hou het goed bij en zelfs in de schaduw kan hij idd verbranden, dus vaak doe ik ook iets aan met lange mouwtjes. Hij heeft zijn hele leven nog om bruin te worden en niks ergers dan een verbrand kindje, wat huilt van de pijn en later grote kans op huidkanker heeft............

Groetjes, vonneg

9. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Hier wordt zonnebrandcreme afgeraden voor kinderen onder de 12 maanden omdat ze relatief veel huidoppervlakte hebben die daarbij ook nog heel dun is en daardoor teveel chemische stoffen opnemen wat weer kan leiden tot allergie, eczeem en overgevoeligheid..
    Ipv daarvan zegt het cb dat je babies binnen moet houden tussen 11-15 uur en beschermen dmv hoedjes, lange mouwen en altijd in de schaduw houden als je buiten bent... Maar goed, in de schaduw kun je nog verbranden...

Tja... wat is wijsheid?

10. randi

randi Niet meer actief

marieke de factor 50 zijn de zonnecremes die gemaakt worden speciaal voor babies dus de creme is ook aangepast aan hun huidje en zeker anti allergisch zijn maar zo heeft wss elk land wel zijn eigen beleid denk ik ;)

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dat is ook zo Randi... Grappig om te vergelijken af en toe. Zo zijn ze hier erg heel erg superpro mbt het geven van borstvoeding en net zoals nu met die zonnebrandcreme wordt het weer afgeraden maar je ziet hier weer wel heel veel ouders die met hun kindje in bed slapen en heel veel babies slapen hier onder een dekbedje met kussen.. Heb echt moeten zoeken naar lakentjes!

12. randi

randi Niet meer actief

lol marieke nuja ik kom van belgie en zie al enorme verschillen met nederland en dan vooral in de ziektezorg en behandeling, hier wordt bv als je kind koorts heeft ( al vanaf 38.5) de koorts behandeld met perdolan of junifen terwijl in nederland de meest gangbare zaak is om je kind zelfs al heeft het 40 graden koorts het gewoon te laten uitzieken. ik kan dit persoonlijk dan moeilijk aanvaarden want zelf neem ik met 38.5 ook wel een aspirientje dus waarom mijn kind laten lijden als er perfect middelen bestaan om het te verzachten, mis het doel ervan een beetje. ook is het zo dat als je kind 40 graden en meer koorts maakt de kans op hersenbloedingskes groter wordt en de bloedsuikerspiegel gevaarlijk laag kan gaan staan ( je kind is ook enorm suf hé bij zo'n temperatuur) dus ja .... ach ieder doet natuurlijk wat hij wilt enja zal ook een beetje de cultuur zijn zekerst. er zijn landen waar ze ergere gewoontes hebben ;)

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is dit verhaal dus.

Share This Page