Nu speel ik nog niet veel met gijs buiten... Zo af en toe gaan we even t dorp in voor een boodschap..of hier thuis een stukje langs de weg wandelen.. Vanaf wanneer is t echt nodig om hem in te smeren ( gezicht/armpjes/handen) en met welke factor kan dat dan( is 50 écht nodig, of kan 20 ook prima) Als ik straks met Gijs ga fietsen ( heb nog geen stoeltje voor hem) dan lijkt t me "logisch" maar voor een boodschappie te doen? Wanneer smeer jij je kindje in? (van de zomer als t echt warm word, dan blijven we wel uit de zon.. Dan is t op t terras niet te wezen, volle zon en als t tegenzit geen zuchtje wind...)
Ik smeer me dochter alleen in als het echt warm is, rond de 25 graden. Maar moet ook zeggen dat ze een half bloedje is, en niet zo snel zonnebrand nodig heeft.
Juist nu, in de lente, is het verstandig om goed te smeren. De lucht is schoon, dus de zonnenkracht is sterker als in de zomer. Al kan de UV straling dan ook wel hoog zijn hoor. De huid is op dit moment nog niets gewend en erg kwetsbaar. Ik ga zeker voor factor 50, ook voor mezelf, omdat ik een lichte huid heb en bij ons in de familie en vriendenkring zijn een aantal mensen met huidkanker ... Op de site van kwf kankerbestrijding staan ook tips voor veilig zonnen voor kinderen.
Ik heb zelfs al een keer gesmeerd met factor 50. De zon is nu best fel en als ze in de buikdrager zit krijgt ze iets op haar hoofd en smeer ik haar in.
Ik ga weer smeren met baby-zonnemelk van Nivea, da's factor 50. Die baby- en kinderhuidjes zijn nog zo kwetsbaar.
Shitshitshit net dus vergeten (het was al half 5, zon stond laag) iets op haar gezichtje te doen en de eerste keer fietsen was dus meteen rode wangetjes Ik heb het zelfs net gekocht vorige week. Factor 50, want ik heb zelf huidkanker gehad dus ik smeer dat ook bij mezelf. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! Oh, en ik las laatst dat zonnebrandcreme z'n werking verliest na die paar maanden in de kast liggen in de winter. Het is dus ook handig om even nieuwe te kopen!!
Noor heeft al een lekker bruin kleurtje zonder te smeren. Ze heeft mijn huid. Maar..........ik heb maandag wel een creme gehaald factor 50. Dat babyhuidje heeft gewoon wel wat bescherming nodig. En van de zon kan je natuurlijk meer krijgen dan alleen een lekker bruin koppie.
Het verlies niet helemaal zijn werking hoor! Je kunt het nog prima gebruiken, alleen moet je wat vaker smeren.
goh goed dat ik dit lees zeg! Dus nu al beginnen met smeren he. Erik heeft een heeeeele witte huid ( zo wit dat je de aders ziet lopen ) en verbrand dus mega snel! Zal ook wel meteen nieuwe zonnebrand halen dan. Want hoeveel vaker moet je anders gaan smeren? Om het uur?
Oeps.... ook nog helemaal niet aangedacht. Papa is gistermiddag dus lekker met dr wezen fietsen (voor t eerst). Ze had wel lekkere rooie wangetjes, maar wel in dezelfde 'tint' als normaal. Ze krijgt altijd mooie rode wangetjes van de buitenlucht (ook als de zon dus bijna niet schijnt ivm bewolking enzo) Maar ik zal ook mijn zonnebrand eens gaan inspecteren...weet niet eens welke factor ik voor dr heb. Minimaal 30, maar of t ook 50 is???
Vanaf dat het zonnig is smeer ik mijn dochtertje in. Ik hoorde van mijn apothekeres dat babyhuidjes 40 tot 60 % dunner zijn dan die van ons. Met als gevolg dat ze vlug kunnen verbranden. Het kan ook zijn dat je kindje niet verbrandt, maar dat je kindje daar later problemen mee heeft. Dus ik vind het wel belangrijk dat onze kleine meid altijd mooi ingesmeerd is. Ikzelf gebruik ook een soort van sunblock voor baby's.
ik ga bij voorkeur in de ochtend voor 11 uur boodschappen doen. dan laat ik even de kap naar beneden van de wandelwagen en smeer hem niet in. na een minuut of 10 doe ik de kap omhoog. ik wil hem langzaam laten wennen aan de zon. als het straks boven de 20 graden wordt ga ik smeren of als ik s middags wegga. de randjes van de oortjes en het gezichtje in eerste instantie. als het warm wordt alle blote delen. ik heb gister alvast gehaald.
hopmarjanneke@ je moet elk jaar nieuwe zonnebrand kopen. zonnebrand die een jaar oud is wordt bodylotion en heeft geen werking meer.
je moet ook niet al te paranoide worden, zon is ook goed voor ons vanwege de vitamines en voor de huid als je exeem hebt. maar natuurlijk niet uren in de felle zon.
Dit is zwaar achterhaald, de bescherming tegen UV stralen heeft niks te maken met huidskleur. Mensen met een donkere huid verbranden misschien minder snel, maar zijn net zo vatbaar voor de schadelijke invloeden van UV stralen. Altijd smeren dus.
Ik smeer hem nu al iedere keer in als we naar buiten gaan en het zonnetje schijnt. Met de zon kun je niet voorzichtig genoeg zijn! Ik gebruik zonnebrandcreme van Kruidvat speciaal voor baby's, factor 50.
vandaag en morgen nog bij de etos: alle nivea zonnebrandcreme 1 + 1 gratis. Aangezien factor 50 best duur is, is dit wel voordelig.