insmeren voor schooltijd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dds, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Mijn dochter is 7 jaar en ze doet het zelf ( ik geef haar een tube mee...) ze vindt het namelijk zelf ook belangrijk ( ik heb haar uitgelegd waarom je moet smeren)

Onze zoon snapt dat ook maar kan zich misschien nog niet goed insmeren. Zodra hij naar school gaat zal ik rond de middag zelf op school komen om te smeren denk ik. Bij de kleuters kan dat prima.

Maar goed, ik woon vlak naast school dus dat is te doen.

Anders zou ik een product kiezen die lang werkt.

2. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik smeer m'n dochter voor schooltijd altijd in. Ze spelen veel buiten en je kunt het niet van de juf verwachten. Bij de BSO worden ze ook nog een keer ingesmeerd bij mooi weer.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ben ik dan nou de enige die denkt dat die p20 en vision onzin zijn? Tenminste ik zag ze staan en dacht...dat kan toch nooit? Een keer smeren en beschermt zijn voor heel de dag?

Antwoord op je vraag, ja ik smeer de oudste smorgens in ... Maar vraag me ook af wat het nog beschermt tegen de tijd dat ze naar buiten gaan.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat deden ze bij ons kdv ook, gewoon als je ze bracht.

Ik smeer ze wel in voor schooltijd, vooral op zo'n dag als vandaag, dan zijn ze naar de overblijf, toch best een lange dag. Vooral in de kleuterklas spelen ze veel buiten. Ik gebruik op zulke dagen Ultrasun, dat werkt heel lang.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ultrasun is net zoiets, ik heb ook P20 en Vision gebruikt, maar ik ben hier het meest tevreden over. Clear gel factor 20. Het werkt echt goed, met Nivea,, Ambre Solaire, Kruidvat, noem maar op, verbranden ze sneller, zelfs met een hogere factor.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja ik smeer Emma s morgens in en als ze tussen de middag thuis is weer.

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik smeer haar gewoon in 's ochtends, kleine moeite. Vooral met dit weer zijn ze veel buiten te vinden, dan gooien ze het programma vaak wat op zodat ze lekker buiten kunnen spelen/oefenen. :)

8. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Werkt vision/p20 echt de hele dag? Ik heb mijn dochter vanochtend thuis ingesmeerd en tussen de middag. En juf voor ze naar buiten gingen, maar toen ik daar over begon werd ze niet echt blij van me... Maar ik vind het gewoon belangrijk dat ze goed ingesmeerd wordt, het is een bleekscheetje en ik wil niet dat ze verbrand.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik smeer 's ochtends voor school. Dan tussen de middag uit school nog een keer en na school ook nog een keer.
    Ik heb 1 donker kind, en 1 lichtere en beide zijn ze zelden verbrand. Alleen de jongste vorig jaar 1 keer iets op zijn wangetjes. En daar baalde ik goed van.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.874
    113

Nee dus. ;)

11. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Wij hebben nogal een lichte huid, dus ik smeer wel in. Op de fiets onderweg kun je immers ook verbranden. Ik zou ook aan de juf vragen of hij zonnebrandcrème mee mag naar school, of dat de juf dit zelf verzorgt.

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Hier smeert juf de kindjes in dus gene zorgen om ;)

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Vast niet maar uit ervaring weet ik dat het werkt. Het was de enige zonnebrandolie waarmee ik als kind niet verbrandde (rood haar, lichte huid).

14. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik smeer ook dagelijks met factor 50. Ik wil absoluut geen risico lopen op verbranding en wat het mogelijk voor gevolgen heeft qua huidkanker in de toekomst. En het zal denk ik altijd helpen, al gaan ze niet meteen naar buiten. Dus gewoon smeren!

15. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Hmm bij meer dan factor 30 krijg ik allergische uitslag.

16. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik smeer ook beide kids in voordat ze naar de GO/school gaan. Kleine moeite en zolang ze niet helemaal nat worden, lijkt me dat het ook wel even werkt.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik smeer ze altijd in. Het kan geen kwaad en beter iets dan niets.

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier ook elke ochtend factor 50 en smiddags nog een keertje!

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik smeer ze beide in met ultrasun en dat werkt echt langdurig, zelf bij mijn spierwitte blonde meisje die van 1 zonnestraal al verbrand

20. adi

adi Niet meer actief

Ik heb kinderen vandaag voor het eerst dit jaar ingesmeerd. En het was niet eens zo warm. Huid moet ook de kans krijgen om zonlicht te absorberen,.en ze verbranden echt niet bij 20 graden..

Deel Deze Pagina