Insmeren zonnebrandcreme op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Bloomm, 27 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Ik weet het!

    Smeermoeders!

    Op warme dagen komen de smeermoeders voor elke pauze de kinderen insmeren. Hebben we weer een leuke voor op de vrijwilligerslijst.
     
    Roanna, spruitje80, Waxinelichtjes en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha ja :roflmao: En dan hele lijsten erbij. Pietje en Marietje zijn allergisch voor alle soorten en moeten speciale zonnebrand, Guusje en Truusje mogen alleen met A-merken ingesmeerd worden, Jantje heeft verschillende soorten zonnebrand voor zijn gezicht en zijn lijf en Klaasje mag niet ingesmeerd anders wordt ie niet bruin en dat is slecht voor de vitamineD opname.
     
    NafNaf en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wat dan met een werkende moeder en vader, en een vierjarige op school?
     
  4. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Ik ben alleenstaand en werk. Vandaar dat de oudste van 10 die taak heeft.

    Ik snap het wel hoor. Maar dan nog vind ik het geen taak voor de leerkracht.
    Of een merk wat zich beroept op 1 keer smeren 8 uur bescherming? Zou het zelf niet op mijn kids smeren lijkt me niet goed. Maar dat zou een optie kunnen zijn.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, je blijkt niet de enige te zijn die niet vindt dat leerkrachten dat moeten doen. Ik vind het gek, maar goed, zoals gezegd gaan hier kinderen veel vroeger naar school en de ouders beiden uit werken. Ben ik even blij dat alle leerkrachten op onze school het compleet normaal vinden om hierop te letten en zo nodig te helpen.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.136
    4.354
    113
    Home
    Past precies bij de luizenmoeder :)
     
  7. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    De juf van mijn kinderen (heb twee kleuters) heeft gevraagd of we de kinderen ingesmeerd naar school willen brengen.

    De juf smeert de kinderen ook nog een keer in. Ze heeft een fles in de klas staan...

    Ben daar wel blij mee!
     
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Hoe lang hebben ze dan pauze? Bij ons met het continue rooster zijn ze 2x15 min buiten, dan is er toch geen tijd om eerst te smeren?
    En vanaf komend schooljaar hebben ze ook niet tegelijk pauze maar na elkaar.
     
    dds vindt dit leuk.
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zwemmen met groep 3 :eek: dan heeft nog niet eens iedereen een diploma! En degenen die het wel hebben, meestal alleen A. Die vind ik ècht nog niet veilig genoeg om te zwemmen zonder dat er twee ogen op gericht zijn!
    Niet smeren is gevaarlijk. Maar dat was dit uitstapje om te beginnen al!

    Bij ons op school wordt alleen gesmeerd door de TSO en NSO. Voor schooltijd is de verantwoordelijkheid van ouders. En voor degenen die tussen de middag naar huis gaan, ligt de verantwoordelijkheid voor die smeersessie dus ook thuis. In de klassen wordt dus niet gesmeerd.

    Maar wanneer je een uitstapje hebt en de zonkracht is hoog, dan vind ik dat je als leerkracht wel degelijk verantwoordelijk bent. Ik ben ooit wezen zwemmen (met groep 8) en heb kinderen er steeds op gewezen zich in te smeren. Bij schoolreis doe ik dat ook, als het weer daarom vraagt. Zie ik dat een kind toch begint te verbranden, smeer ik desnoods zelf. Al ligt dat soms gevoelig.

    Ik zie dat veel kinderen zichzelf niet goed kunnen insmeren. Ze doen wel hun armen en benen (maar vaak veel te dun) en hun gezicht en nek wordt vaak vergeten. Als ik dat zie, wijs ik ze daar ook op. Maar ik vind het wel opvallend hoe groot het verschil is tussen wat ik hier op ZP zie en wat ik in de dagelijkse praktijk zie. Hier lees ik bijna alleen maar dat ouders het heel belangrijk vinden. (Zo ben ik ook!) Maar ik zie "in het echt" veel kinderen die thuis niet ingesmeerd worden, bij uitjes geen zonnebrand bij zich hebben en als ze het wel hebben / krijgen, nauwelijks in staat zijn zichzelf goed in te smeren. Aangezien ik voornamelijk voor 9-13 jarigen sta, vind ik dat je dat eigenlijk al wel mag verwachten.
     
    Oceanna en EdN vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zwemmen met groep 3 zou ik trouwens ook niet goed vinden.
     
    dds en Oceanna vinden dit leuk.
  11. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Ik smeer mijn kinderen voor ze naar school gaan in met factor 50. Nog geen verbrand kind thuis gekregen, terwijl mijn oudste rossig is met een bleek huidje.
    Ik vind het echt niet de taak van de juf om 30 kinderen in te smeren.
    Volgens mij had vorige week de juf of overblijfmoeder mijn oudste wel een keer ingesmeerd had ze het over. Maar dat is de eerste keer in jaren dat ik dat heb gehoord.
    Op het kdv vind ik het een ander verhaal.
    Maar mbt het uitje: Als het gaat om een begeleid uitje naar een recreatieplas, waarbij een hulpmoeder een klein groepje kinderen heeft, dan vind ik weer wel dat ze de kinderen in moet smeren.
    Overigens vind ik een uitje naar een recreatieplas met groep 3 absurd en onverantwoord.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  12. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Inderdaad absurd om met een groep 3 te gaan zwemmen..?
    Ik neem aan dat er naast de juf ook moeders/vrijwilligers mee waren?
    Dan hadden ze toch wel even de kinderen kunnen insmeren?
    In een pauze op het schoolplein lijkt het me logisch dat de juf daar geen tijd voor heeft, maar op zo’n uitje?
    Ja.. ik zou dat zeker aankaarten op school.
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Even offtopic, maar met een combi 3/4 zou ik ook een andere school kiezen. Hoe verzinnen ze het :/

    Mijn zoontje heeft een eigen fles zonnebrand in de klas staan en de juf smeert hem dus in gelukkig.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Waarom een andere school? Voor mijn zoontje (en meer kinderen) is deze combi perfect.
     
  15. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Gelukkig smeren ze hier dus wel. Want als ik om 8uur smeer, heeft dat geen meerwaarde meer voor 11.00.
     
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Omdat ik dat net zo erg zou vinden als 35 leerlingen in die klas. En het geen slimme keuze is van de school.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou ik ben blij dat jij dat zo goed in kan schatteno_O
    Maar wij zijn ontzettend blij met deze indeling:thumup:
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En waarom vind je het niet slim?
     
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Net zo goed als dat jij in kan schatten dat 35 leerlingen wel erg veel is.
    Prima dat jij er blij mee bent hoor :thumup: Ik ben alleen blij dat ze bij ons op school andere maatregelen daarvoor genomen hebben in het voordeeel van de kinderen.
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar waarom is een 3/4 met 21 leerlingen net zo erg als een klas met 35 leerlingen? Je roept maar dat het niet slim is en heel erg, maar niet waaróm...
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina